Miksi tukahdutatte sängyn yön jälkeen ette anna sen hengittää
Eli petaatte. Se pitää jättää tuulettumaan ja kuivumaan.
Kommentit (39)
Tuolla se peti hengittelee, menen kohta petaamaan.
Tyyny kuristaa minut, jos en pistä sitä tajuttomaksi päivän ajaksi. On se niin aggressiivinen tapaus.
Hyvä pointti. Oikeastihan sänkyä ei kannata pedata heti aamulla, vaan vasta kun se on tuulettunut ja kuivunut.
Annan olla tunnin levällään ja sitte petaan.
Annan tuulettua 1-2 tuntia ennen petaamista.
Ja pitäkää kunnon yöpaita, niin siihen jää enimmät ihon eritteet.
Vierailija kirjoitti:
Annan olla tunnin levällään ja sitte petaan.
Minkä 🤔
Tuosta tulee kaikenlaisia mielleyhtymiä
Kyllä se siinä ajassa kuivuu ja tuulettuu, mitä mulla kestää aamupalaan ja muihin aamutoimiin. Eli jätän sängyn auki ja avaan tuuletusikkunan ja aamutoimien jälkeen käyn petaamassa. Reilun tunnin ehtii olla auki.
Tarviiko sänkyä ikinä pedata?
Meillä on peitot sivussa, jotta sijauspatja ja lakana tuulettuu.
Ja näin koko päivän.
Vasta iltapäivällä saatan siistiä sängyt niin, että taittelen peiton paikoilleen.
Päiväpeitot on ollu kaapissa jo vuosia.
Eilen taas joku neropatti TV:ssä sanoi, että sänky pitää pedata ensimmäisenä kun nousee ylös. Toisen taas neuvoo, että sängyn petaaminen ei ole viisasta. Luulis, että jos se on märkä helteisenä kesäyönä, niin ei kannata pedata. Sitten nuo päiväpeitteet. Osa on niin tiiviitä, että ilma ei kulje lainkaan läpi. Puhallustesti kankaan läpi kannattaa tehdä. Nyt on onneksi tullut hengittäviä päiväpeittoja.
Petaan oman puoleni aina heti, kun herään. Onneksi siinä nukun vain minä, eiköhän se patja ihan riittävästi kuitenkin sivusta kuivu, kun en käytä päiväpeittoa. Ja väitän, etten myöskään hikoile hirveästi yöllä. Puolisoni sen sijaan on yöhikoilija ja hänen puolensa tuntuukin aamulla hieman kostealta käteen. Hän usein jättääkin peittonsa jalkopäähän ja antaa oman puolensa kuivua.
Enpäs tukahduta. Ei pedata, paitsi jos tulee vieraita, eikä silloinkaan pedata heti herättyämme, jos ja kun ne vieraat ei tule heti aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Ja pitäkää kunnon yöpaita, niin siihen jää enimmät ihon eritteet.
Niin, yöpaidan kanssa tulee hiki, ilman yöpaitaa ei.
Meillä on myös pesukone ja lakanoita vaihdetaan.
Meillä sänky hengittää ja kuivuu koko päivän, koska minä lähden klo7.30 töihin enkä ole sänkyä pedannut ennen sitä ja mies ei asiaa kuulema "näe" eikä niin välitä eli ei petaa sänkyä työpäivänsä aikana.
Teitkö muuten ap mielestäsi jonkin suurenkin "paljastuksen" tai tietoiskun, kun teit aiheesta "sängyn olisi hyvä antaa kuivua"-aloituksen?
Sänky on minun yöajan kattoni, nukun sängyn alla.
Minulla on sänky märkä päivät ja yöt.
t. yökastelija
Onko sillä keuhkot ? Hitsin vitsi. Pakko pyytää anteeks siltä.