Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän perheen ostovoima on heikentynyt vuodessa niin, että mitään ylimääräistä ei tarvitse ostaa.

Vierailija
11.09.2023 |

Kesälomalla käytiin kaksi kertaa kebabilla koko perhe, muuten ei "ulkoruokaa" olla syöty vuoteen.

Lasten maksulliset harrastukset on lopetettu. Superparkkiin/ym. ovat päässeet pari kertaa, kun sukulaiset ovat lahjaksi ostaneet, kiva!

Mistään reissuista minnekään lomakohteisiin Suomessa tai ainakaan ulkomaille ei voi kuin haaveilla, onneksi on mökki.

Nämä vain huomiota, miten talous on kiristynyt. Onko muilla sama? Me ollaan siis viisihenkinen perhe ja vanhemmat olleet vakitöissä ikuisuuden.

Kommentit (180)

Vierailija
1/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
2/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse ostaa ei ole sama kuin että ei pysty/kykene ostamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin vei meidänkin rahat. Odotan veroalea, että jos sitten saatais jotain takaisin.

Vierailija
4/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppiaat, matkailu-ja ravintola-ala etc. ovat nostaneet hinnat pilviin. Ei oikeasti tartte, mutta sota on hyvä syy korottaa kaiken hintaa. Toivottavsti kusevat omiin muroihinsa, ahneet.

Vierailija
5/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ostaa ylimääräistä?

Vierailija
6/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama. Ennen jäi pienestäkin palkasta aina vähän ylimääräistä. Säästin ja satsasin aina laatuun, koska olin sitä mieltä, että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Nyt kannata ostaa mitään. No onneksi on kestäviä vaatteita. 

Vierailija
7/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää se mökki pois. Turhaa ylellisyyttä.

Vierailija
8/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse ostaa ei ole sama kuin että ei pysty/kykene ostamaan.

Jep, periaatteessa varmaan pystyttäisiin ostamaan joku leffailta/ravintolailta perheelle, mutta tekisi talouteen kuitenkin huomattavan loven. Mieluummin katsellaan kotisohvalla elokuva ja poksautellaan mikrossa popparit.

Ap

Vierailija
9/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma pyörii rahalla. Vai ilmaiseksiko parturi hiuksia leikkaa? Millä hän sitten elää?

Vierailija
10/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan Suomi pysyy pystyssä, kun kellään ei ole enää varaa tehdä mitään? Luulisi rikkaitakin kiinnostavan, jos lempiravintola pistää lapun luukulle. 

Vierailija
11/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan mun lapsuudelta 80-luvulla. Olen kasvanut siihen ajatukseen että vähälläkin tulee toimeen. Harmi että useimmilla ei ole samaa ajatusta.

Vierailija
12/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus nostaa ainakin kotimaanmatkailun ja joukkoliikenteen hintoja. Eli yhä pahenee. 

Vierailija
13/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykää se mökki pois. Turhaa ylellisyyttä.

Huh, onneksi on mökki. Ollaan kuitenkin kaksi työssäkäyvää aikuista, niin tästä "ylellisyydestä" ei olla luopumassa ennen kuin on pakko.

Itse 80-luvun lapsena, kesälomamuistot ovat perheen mökiltä. Niukkaa oli silloinkin. Onneksi on joku paikka, missä voidaan lapsille tarjota "ilmaista" tekemistä.

Jos jompikumpi menettäisi työt ym., niin sitten joutuisi kyllä varmasti mökin myymään.

Vierailija
14/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi kestä sitä ettei keskiluokalla ole laittaa rahaa kulutukseen. EKiden ja muiden herrakerhojen possujenkin pitäisi ymmärtää olla huolissaan, sillä keskiluokan mukana kaatuu kaikki, ja ne muutamat sikarikkaat pakenee ulkomaille jos täällä ei jatkossa ole niin yhtään mitään.

Kansan kurjistaminen ehkä tyydyttää orpojen ja purrien pieniä sydämiä hetken, mutta on uskomattoman lyhytnäköistä.

Vierailija
15/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan mun lapsuudelta 80-luvulla. Olen kasvanut siihen ajatukseen että vähälläkin tulee toimeen. Harmi että useimmilla ei ole samaa ajatusta.

Ei kaikki kuluttajat haali Kiina-krääsää nurkat täyteen. Itse olen maksanut aina vähän enemmän, että olen saanut kotimaista ruokaa yms. Tämä taas pitänyt pystyssä työpaikkoja. Enää vaan ei ole varaa tällaiseen ylellisyyteen. 

Vierailija
16/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marin vei meidänkin rahat. Odotan veroalea, että jos sitten saatais jotain takaisin.

Ei vienyt, älä valehtele.

Vierailija
17/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Ennen lasten lomilla saatettiin käydä laskettelemassa, kylpylässä, risteilyllä, keilaamassa ym. Nyt ei käydä, luulisi sen vaikuttavan myös yritysten talouksiin negatiivisesti. Varsinkin, jos useat kuluttajat alkavat toimia samoin.

Ei eletty mitään pröystäilevää elämää, mutta kuitenkin oli varaa silloin tällöin tehdä jotain extraa. Nyt lasketaan rahat hyvin,hyvin tarkkaan.

Ap

Vierailija
18/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan myös pienituloisia. Eipä meinaa rahat riittää. Vanhemmat plus yksi teini eikä muita tukia kuin lapsilisä saada eikä tehdä lisää lapsia, kun joku sitä kuitenkin epäilee.

Vierailija
19/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä on kulutettu mielihalu edelle, ei tarve edellä. Ilmasto kiittää, kun joudutaan miettimään, mitä todella tarvitsee.

Säästövinkeistä paraimpia on esim. ostoslapun tekeminen kauppaan mennessä.

Vierailija
20/180 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on paljon extra kuluja menneeseen verrattuna.

Suoratoistot, skuutit, woltit, nettiyhteydet, vuosittain vaihtuva elektroniikka jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi