Tukiverkottomana ja velkaisena yh-äitinä jouduin tekemään melko kovan ratkaisun
Elämässä moni asia kääntyi ylösalaisin. Kustannusten nousu ja velat kävivät niin ylitsepääsemättömäksi että tein ratkaisun lähteä Norjaan työskentelemään hoitoalalle niin että olen kaksi viikkoa siellä ja kaksi viikkoa Suomessa. Vuoden ajan näin työskennellen saan niin ison summan maksettua velkoja että voin aloittaa ns puhtaalta pöydältä.
Tukiverkkoa ei ole vaan lastensuojelun kautta olen saanut tukiperheen jonne lapset menevät joka toinen viikko.
Mietin vain miten yleistä tällainen on että joutuu tässä taloustilanteessa kääntymään rikkaan naapurin puoleen saadakseen leivän pöytään ja välttämällä vuosikausien velkavankeudelta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Tukiperheelle ei makseta korvausta muusta kuin lapsen kuluista eli käytännössä ruuasta.
Onko näin? Mun serkku oli joku 10v sitten tukiperheenä ja silloin hän kertoi, että hänelle maksetaan korvausta 50€/lapsi/vrk ja tämä on veronalaista tuloa.
Lasten isillä ei ole mitään vastuuta?
Oletko ottanut selvää yksityishenkilön velkajärjestelystä? Siihen saat neuvoa oikeusaputoimiston velkaneuvonnasta.
Ei mitenkään huono ajatus muuttaa paremman ansion perässä Norjaan. Rakennustöihinkö lähdit?
Vastaan silti, vaikka ilmiselvä provo tämä onkin, monista ei syistä.
Tukiperheelle ei makseta korvausta muusta kuin lapsen kuluista eli käytännössä ruuasta.