Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjotaanko kunnallisella hammaslääkärillä 35-vuotiaalle miehelle muka OIKEASTI irtoproteeseja implanttien sijaan? Jos siis hampaat ovat todella huonossa kunnossa ja pitää poistaa

Vierailija
10.09.2023 |

Kuulostaa aivan käsittämättömältä.

Miten tuollainen nuori mies voisi enää koskaan saada esimerkiksi tyttöystävää, tai kehtaisi kenellekään edes kertoa asiasta?
Olen aina pitänyt irtoproteeseja menneen maailman juttuna, mutta todellako edelleen niitä laitetaan nuorten ihmisten suuhun?
Onkohan nyt taas aivan väärä paikka säästää...

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotias mies vaikuttaa siltä ettei hänellä ikinä ennenkään ole ollut tyttöystävää. Hän on ns. perässä vedettävää mallia.

Äitikö aloituksen teki? Jo oon vätyksen kasvattanut.

Vierailija
22/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

35-vuotiaalla on jo sen verran rahaa, että käy yksityisellä vaikka Virossa laittamassa implantit. Olen samaa mieltä, että antaa todella köyhän vaikutelman, jos on irtoproteesi tuon ikäisellä.

No ei todellakaan ole jokaisella 35-veellä mitään huikeaa omaisuutta.

On köyhiä sekä työttömiä, että myös työssäkäyviä vuokralla asuvia minimipalkkaisia kädestä suuhun eläjiä.

Ei tuo ole Virossa kuin muutaman tonnin keikka maksimissaan. 35-vuotias on kuitenkin ollut työelämässä 8-15 vuotta. Jos on niin huonosti hoitanut asiat, että elämä on ollut työttömyyttä tai kädestä suuhun elämistä, ei irtoproteesi ole läheskään suurin ongelma.

Jos on niin paljon rahaa, ei ole hampaat päässeet siihen kuntoon tuossa iässä että pitäisi kaikki uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuka ne implantit maksaa?

Itse maksetaan. Rahaa saa esim. tekemällä töitä.

Vierailija
24/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on käyttänyt päihteitä ja hampaat menee vaikka narkkaamisen takia, tuohan se kohtalo on. Ei mene niin, että joku käyttää päihteitä niin, että raittiit ihmiset maksaa terapian ja hienot uudet hampaat. Toi kannattaa ottaa huomioon silloin, kun käyttää niitä päihteitä. 

Vierailija
25/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Implantteja saa kyllä rahalla. Taitaa maksaa reilu 2000e/ hammas.

Helsingissä n. 3000 €/ hammas.

Vierailija
26/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen vuotta vanhempi ja edelleen ilman hampaita. Valivalivaliruikunruikunruikun.

Vierailija
27/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselta ei saa implantteja, oli ikä mikä tahansa. Paitsi jos on vakavassa onnettomuudessa menettänyt hampaansa, ja on nuori.

Sehy:ssä saa, mutta jo sinne  mennessä tarvii hyvän syyn(lähetteen), ja siellä sitte katsovat tilanteen,ja ehkä tekevät lähetteen implanttia varten (muiden hoitojen ohella).

Vierailija
28/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koko purukalustonsa itse pilannut, niin itse kustantakoon. Minulla on vielä nyt keski-ikäisenä maitohammas ja ihan omilla rahoillani aion sen implantin hankkia sitten kun tarvitsee. Pienipalkkainen olen, mutta asiasta tiennyt jo vuosikymmeniä.

Vierailija
29/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoproteesit on siistejä nykyään. Ei niitä proteeseiksi edes tunnista. Mutta ap:n leuoissa surkastuu kudokset koko ajan. Hopi hopi, pane töpinäksi ja hommaa suusi kuntoon sillä mitä tarjotaan.

Vierailija
30/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne hampaat on menetetty elintapojen takia, ei ne implantitkaan tule siellä suussa kestämään. Googlatkaa peri-implantiitti.

Vierailija
31/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselta ei saa implantteja, oli ikä mikä tahansa. Paitsi jos on vakavassa onnettomuudessa menettänyt hampaansa, ja on nuori.

Kyllä saa. Itse sain omani.

Paskat. Epämuodostumat ja vammat hoidetaan.

Vierailija
32/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ton ikäisellä siinä kunnossa hampaat että ne pitää ottaa pois, kuka hullu sellaiselle implantit laittais? Niistäkin pitää pitää huolta.

Vierailija
33/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, implantin laitto maksaa vähintään 3000 €/ hammas. Jokainen voi maksaa itse.

Vierailija
34/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on parodontiitti ja hoitamattomuuden vuoksi luukatoa, voi olla ettei implantteja voi edes laittaa, kun sitä hammasluuta ei vain ole tarpeeksi. Silloin tekarit ainoa vaihtoehto.

Vierailija
35/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kultahampaat, mutta ainoastaan 30 kpl. Harmittaa hirveesti kun 2 etuhammasta jäi puuttumaan.

Toisaalta nyt pystyy polttamaan piippua suu kiinni.

Vierailija
36/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on käyttänyt päihteitä ja hampaat menee vaikka narkkaamisen takia, tuohan se kohtalo on. Ei mene niin, että joku käyttää päihteitä niin, että raittiit ihmiset maksaa terapian ja hienot uudet hampaat. Toi kannattaa ottaa huomioon silloin, kun käyttää niitä päihteitä. 

Implanttipotilailla pitää olla elämänhallinta kunnossa, ne implantit vaativat paljon enemmän hoitoa ja puhdistusta kuin omat hampaat. Ja jos ne on päässeet  tuollaiseen kuntoon, niin en ainakaan yhteiskunnan haluaisi kymmeniä tuhansia niihin sijoittavan.

Vierailija
37/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin se rakkaan löytäminen on hampaista kiinni, on naisiakin, joilla ei ole hampaat kunnossa tai on tekarit.

Vierailija
38/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä Andykaan saanut implantteja, muistaakseni, vaan jonkinlainen kiinteämpi tekari jossa muutamalla kiinnityskohdalla kiinnitetään koko hammasrivistö, tai ei ehkä edes sellaisia.

Muistan että oli mainoksena tai myynnissä tulitikkujakin "andylle hampaa".

Vanha uutinen IL 2006:

Värikkäistä tempauksistaan tunnettu kitaristi esiintyi Hanoi Rocks -bändinsä kanssa Peace and Love -festivaaleilla Borlängessä viime perjantaina.

Yhtyettä kuskattiin tuolloin festariesiintyjiä varten vuokratulla autolla. Seuraavana aamuna suoritetun siivouksen yhteydessä takapenkin jalkatilassa olleiden roskien ja tyhjien tölkkien keskeltä paljastuivat tekohampaat.

Festivaalin tiedottaja Peter Johansson tiesi keitä autossa oli kyyditetty, ja siksi hänellä oli heti vahva aavistus hampaiden mahdollisesta omistajasta. Täyttä varmuutta asiasta ei ole kuitenkaan vielä saatu.

Muutkin asiat viittaavat siihen, että suomalaiskitaristi on löytyneiden hampaiden omistaja. Irtoproteesissa on nimittäin kultaiset kulmahampaat, jotka ovat jo melkoisen hyvä todiste.

– Kultahampaat minä otin hetken mielijohteesta, koska halusin, että ne näkyvät, kun hymyilen, Andy itse kertoi 7 päivää -lehdessä vuonna 2000.

Vierailija
39/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei julkisella kustanneta edes proteeseja.

Mikä ihmeen paskanjauhaja ap olet, kun vuodesta toiseen jankutat tästä? Ja nro

Jos oot jättänyt suusi hoitamatta, ei sulle kukaan edes voi implantteja asentaa, koska leukaluissa on märkiviä juuria ja luukatoa sekä tulehdus.

Kokoproteesi järjestyy mutta ihan itse maksat siitäkin omavastuun.

Jos 35-vuotiaan äijän elämänhallinta on tuollainen, suun ongelmat on kyllä pienimmästä päästä.

Olet ollut jo 17 vuotta juridisesti aikuinen. Mulla oli tuossa iässä tutkinnot tehtynä ja lapset päivähoidossa.

Kommentoija, joka väittää sossun maksaneen implantit on typerä Kokoomusrölli.

Olet ällöttävä. Säälin lapsiasi.

Vierailija
40/43 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ändylle ei kukaan hammaslääkäri ois suostunu laittamaan implantteja, röökin vetäminen jo riittää .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi