Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko yli 40 vuotias vielä ehkäisyä

Vierailija
10.09.2023 |

Ennestään 2 lasta ja seksi päivittäistä. Jätimme ehkäisyn kesällä pois kun esivaihdevuodet ovat jo alkaneet enkä enää ovuloi. Ikävä kyllä mikään ehkäisy ei minulle sovi eikä kondomi kiinnosta. Tämän ikäisenä raskauden mahdollisuus on ilmeisesti lähellä nollaa jos tutkimuksiin on uskominen.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 54v, ja kuukautiseni ovat olleet nyt n. 1 vuoden ajan epäsäännölliset. En todellakaan jätä ehkäisyä vielä pois, koska en jaksaisi enää yhtään keskenmenoa. Ne ovat sekä fyysisesti että psyykkisesti todella raskaita kokemuksia.

Vierailija
42/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vain ei ole provo. Ja satumme miehen kanssa pitämään seksistä joten molemmat haluavat päivittäin. Ei siis mitään varmoja päiviä lasketa. Täytyy ottaa ilmeisesti kondomi käyttöön aikana jolloin voin ovuloida tiedän sen suunnilleen kierron perusteella..

Ja ke yli 50v lapsen saaneet ovat käyneet hoidoissa

Tiedät nyt suunnilleen ajankohdan, jolloin voit ovuloida. Mutta jos/kun kuukautisesi ennen vaihdevuosien alkamista muuttuvat epäsäännöllisiksi, et enää tiedäkään. Kierto voi pidentyä tai lyhentyä, tai voi olla välillä normaalia lyhyempi kierto ja sitten pidempi. Vasta kuukautisten alettua tiedät, oliko se juuri päättynyt kierto lyhyt, pitkä vai normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan