Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko yli 40 vuotias vielä ehkäisyä

Vierailija
10.09.2023 |

Ennestään 2 lasta ja seksi päivittäistä. Jätimme ehkäisyn kesällä pois kun esivaihdevuodet ovat jo alkaneet enkä enää ovuloi. Ikävä kyllä mikään ehkäisy ei minulle sovi eikä kondomi kiinnosta. Tämän ikäisenä raskauden mahdollisuus on ilmeisesti lähellä nollaa jos tutkimuksiin on uskominen.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan poika/mies ei ole päässyt tekemään minuun tarpeitaan kuuteen vuoteen. Ilmeisesti joihinkin kuitenkin pääsevät, kun ovat oppineet niin sinnikkäiksi.

T31

Vierailija
22/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos et ovuloi niin....

Itse kyllä ovuloin edelleen 48-vuotiaana mutta yksilöllistähän tuo on.

Vaikka ovuloit joka toinen kk ovat munasolut jo vanhoja eikä raskaus enää ala tai menee heti kesken. Varma tieto gynekologilta.

Kuulostaa varsin kepeältä ajatukselta. Tiedätkö miltä ne toistuvat keskenmenot tuntuu? Munasolut on vanhoja, joten melko varmasti alkanut raskaus menee kesken, mutta onko se sitten kivaa, kun niitä keskenmenoja tulee monta vuodessa? Minulla kävi niin ja pari niistä oli keskeytyneitä keskenmenoja, jolloin sikiö täytyi saada ulos lääkkeillä ja kaavinnalla.

Ei niistä ehjää lasta tullut mistään ja näin jälkiviisaana olisi ehkä kannattanut järjestää joku ehkäisy. Itse en voinut syödä pillereitä, enkä laittaa kierukkaa, joten miehen steri olisi ollut hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tarvinnut ehkäisyä kohta 60 vuoteen eikä ole yhtään lasta.

Vierailija
24/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa äidit on synnyttäneet  yli viisikymppisinäkin. Esim. Kaija Stormbom

Hoidoilla. Yks lapsi maksaa 10 000-30 000 e.

Vierailija
25/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ovuloit joka toinen kk ovat munasolut jo vanhoja eikä raskaus enää ala tai menee heti kesken. Varma tieto gynekologilta.

Kuulostaa varsin kepeältä ajatukselta. Tiedätkö miltä ne toistuvat keskenmenot tuntuu? Munasolut on vanhoja, joten melko varmasti alkanut raskaus menee kesken, mutta onko se sitten kivaa, kun niitä keskenmenoja tulee monta vuodessa? Minulla kävi niin ja pari niistä oli keskeytyneitä keskenmenoja, jolloin sikiö täytyi saada ulos lääkkeillä ja kaavinnalla.

Ei niistä ehjää lasta tullut mistään ja näin jälkiviisaana olisi ehkä kannattanut järjestää joku ehkäisy. Itse en voinut syödä pillereitä, enkä laittaa kierukkaa, joten miehen steri olisi ollut hyvä.

mies ei sterilisaatioon suostu, hän on itseäni melkein 10 v nuorempi

t: ap

Vierailija
26/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vanhana raskautuminen on suoranainen ihme, joten voit harrastaa segsiä levollisin mielin.

Vierailija
27/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vain ei ole provo. Ja satumme miehen kanssa pitämään seksistä joten molemmat haluavat päivittäin. Ei siis mitään varmoja päiviä lasketa. Täytyy ottaa ilmeisesti kondomi käyttöön aikana jolloin voin ovuloida tiedän sen suunnilleen kierron perusteella..

Ja ke yli 50v lapsen saaneet ovat käyneet hoidoissa

Suosittelen sinulle Oura-sormusta. Sen avulla tietää päivälleen milloin mahdollinen ovulaatio on lähestymässä ja milloin se menee ohi.

Vierailija
28/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vain ei ole provo. Ja satumme miehen kanssa pitämään seksistä joten molemmat haluavat päivittäin. Ei siis mitään varmoja päiviä lasketa. Täytyy ottaa ilmeisesti kondomi käyttöön aikana jolloin voin ovuloida tiedän sen suunnilleen kierron perusteella..

Suosittelen sinulle Oura-sormusta. Sen avulla tietää päivälleen milloin mahdollinen ovulaatio on lähestymässä ja milloin se menee ohi.

hyvä idea!

Vierailija
29/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on kuukautiskierto normaali, niin myös ovuloit. Miten joku voi kuvitella, että yli 40 v ei tulisi raskaaksi?

Vierailija
30/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kymppisenä jätin ehkäisyn pois koska siihen asti oli ihan säännöllinen kierto. Tosin oviskipuja ei ollut joka kuukausi.

Vierailija
31/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aktiivinen seksielämä, on terve ja kierto on säännöllinen ja on jo lapsia niin todellakin 40+ voi tulla luomusti raskaaksi. Moni ystävä ja tuttu on tehnyt luomusti iltatähden 40+.

Vierailija
32/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, kyllähän yli 40-vuotiaat voivat tulla joskus raskaaksi. Ehkä teille ei oo maailmanloppu tulla vanhemmiksi? Haloo, kysy mieluummin sun gyneltä tms kuin täältä.

Vierailija
33/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman luomusti raskaaksi tulleen yli 40-vuotiaan, olen yksi heistä. Raskauduin tarkoituksella.

Naapuri tuli raskaaksi 46-vuotiaana ja kertoi sen olleen vahinko, luuli ettei voi enää tulla raskaaksi. Perhetuttu synnytti nuorimman lapsensa 50-vuotiaana, hänellä lapsia kaikkiaan 8.

Joten enpä luottaisi siihen ettet enää tule raskaaksi. 

Vierailija
34/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti nyt vähän. Tottakai voit tulla raskaaksi.... niin kauan kun menkat kestää.

Vierailija
35/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ja sinun varma tietosi. Tunnen naisen, joka tuli luomusti raskaaksi 49 vuotiaana, ja sai lapsen täytettyään 50 vuotta. Toisen tiedän, joka sai luomulapset 48 vuotiaana.

Itse olen saanut 3 lasta yli 40 vuotiaana, ja ilman lapsettomuushoitoja. Nuorempana sain useita keskenmenoja, mutta yli 40 vuotiaana ei yhtään.

Vierailija
36/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45v ja luomusti tulin raskaaksi keväällä. Kesken viikolla 11. Olen saanut lapsen hoidoilla alle 40v.

Jos olet valmis ottamaan riskin niin anna mennä. Keskeytys on mahdollinen, jos olet siihen sitten valmis.

Vierailija
37/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti? Olet yli 40-vuotias? Mies myös? Ja kysyt/kysytte tosissasi/tosissanne?

Voi morjens...

Ottakaa sterilisaatio. Kummatkin.

Vierailija
38/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, en ikinä uskaltais tuossa iässä jättää ehkäisyä pois. Tunnen monia 40v. naisia, jotka ovat raskautuneet helposti tai jopa vahingossa.

Vierailija
39/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ajattelen, että hieman ennen vaihdevuosia tulee yhtä helposti raskaaksi kuin teininä. Ja mahdollisuuteen liittyy vahvasti varomattomuus ja kuukautisten pienikin epäsäännöllisyys.

Tosiasiallisesti lapsia tulee näissä teinien ja keski-ikäisten ikäryhmissä vähemmän, koska lapsia yritetään vähemmän eli käytetään ehkäisyä ja ehkäpä seksikertojakin on keskimääräistä harvemmin kuin pari- ja kolmekymppisillä perheellistyjillä.

Vierailija
40/42 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies ei sterilisaatioon suostu, hän on itseäni melkein 10 v nuorempi

Eli mies on vielä hyvin hedelmällisessä iässä toisin kuin ikäisesi naisen miehet yleensä eli miehen laskenut hedelmällisyys ei tapauksessasi raskaudelta suojaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän