Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruotsipakko loukkaa minua

Vierailija
10.09.2023 |

Vaadin korvausta.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi hakea valitettavasti korvausta ,vain siksi että olet tyhmä etkä opi tai halua oppia kieltä.

Vierailija
2/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsin pakollisuutta Suomessa perustellaan sillä, että Ruotsi hallitsi eli kolonisoi Suomea satoja vuosia

Tämähän on väärä perustelu, eli nostetaan ruotsin kieli kolonialismin vuoksi kunnia-asemaan muihin vähemmistöihin nähden. Eikö siitä pitäisi tulla pikemminkin sanomista, ei ainakaan heidän kielensä tekohengitystä?

Enpä ollut tuollaista perustelua vielä koskaan kuullut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on vaarin, että kolonialistiset kielet englanti, ranska ja espanja dominoivat kansainvälisessä suhteissa, koska ovat mukamas parempia kuin vähemmistökielet.

Esperanto olisi tasa-arvoinen vaihtoehto.

Vierailija
4/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on vaarin, että kolonialistiset kielet englanti, ranska ja espanja dominoivat kansainvälisessä suhteissa, koska ovat mukamas parempia kuin vähemmistökielet.

Esperanto olisi tasa-arvoinen vaihtoehto.

Tai sitten voisi valita, mitä kieltä haluaisi opskella.

Vierailija
5/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko. Edes veroja ei ole pakko maksaa.

Olet täysin vapaa elämään elämääsi juuri siten kuin haluat - ja tietysti myös kantamaan kaikkien valintojesi seuraukset.

Vierailija
6/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag talar inte Svenska.

Vierailija
7/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jättäydyin työttömäksi, kun tajusin verorahoillani kustannettavan terveydenhuoltokuluja. En halua maksaa muiden sairastumisia. Suosittelen myös jäämään työttömäksi ruotsipakon vuoksi.

Vierailija
8/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestä on outoa ettei teitä joitakin kiinnosta osata yhtä skandinaavista kieltä koko pärjää Pohjoismaissa. Eikö yhtään hävetä että jopa ruotsalainen somali puhuu skandinaavista kieltä ja itse et vaikka olet pohjoismainen ihminen?

Vierailija
9/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jättäydyin työttömäksi, kun tajusin verorahoillani kustannettavan terveydenhuoltokuluja. En halua maksaa muiden sairastumisia. Suosittelen myös jäämään työttömäksi ruotsipakon vuoksi.

Voin jopa jäädäkin.

Vierailija
10/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lite bättre! Eli jos et osaa ruotsia- Vähän parempi😀! Suomenkieliset ovat niin kateellisia!

Vierailija
11/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että asetelma kulminoituu. Nyt nähdään, mikä valkeaksi kalkittu hypokriitti mukaliberaalipuolue RKP eli Suomen viraali oligarkkipuolue oikeastaan onkaan

Vierailija
12/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mun mielestä on outoa ettei teitä joitakin kiinnosta osata yhtä skandinaavista kieltä koko pärjää Pohjoismaissa. Eikö yhtään hävetä että jopa ruotsalainen somali puhuu skandinaavista kieltä ja itse et vaikka olet pohjoismainen ihminen?

Ei hävetä yhtään. Suomi ei kuulu skandinaaviaan ja Suomen kieli ei kuulu samaan kieliryhmään kuin skandinaaviset (pohjoisgermaaniset kielet). Vaikka kuinka haluaisit niin emme kuulu samaan porukkaan. Ruotsin opiskelun pakotus koko kansalle ei muuta asiaa. Vuosikymmeniä sitä on yritetty ja tulokset ovat laihoja.

Muiden pohjoismaiden kanssa voi tehdä yhteistyötä ihan englannin kielellä.

Vierailija
13/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisella somalilla on motiivi oppia ruotsin kieltä. Minulla ei ole motiivia opiskella ruotsin kieltä. Motiivikseni ei kelpaa, että olen pohjoismaalainen.

Vierailija
14/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jag talar svenska men finska mycket bättre

Vierailija
15/28 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kielenä ja opetuksena on tietenkin väärin kun ruotsinkielissä alueilla ei suomea vaadita ja eivät osaa. Lisäksi heille on omat varuskunnat jotka ovat lepokoteja verratuna suomenkielisiin. On paljon muutakin vääryyttä joka perustuslain mukaan pitäisi olla 2 kielisessä massa. Esimerkki. Pitääkö poliisin osata suomea. Näin ei ole. Samoin nyt Stubbin presidettiys joka ajoi saamen kieltä on sekoitettu perustuslaissa. Nythän pohjoisissa vaaditaan saamen kieltä vaikka se ei ole peruste. Sama kuin vaatisi sambian kieltä. Kiitos KOK.

Vierailija
16/28 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja matematiikkapakko! Vaadin korvausta kaikista kolmesta!

Vierailija
17/28 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikielitaitoisuus on vain hyväksi! Dorkat.

Vierailija
18/28 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä useampaa kieltä osaat, sen enemmän sinulla on mahdollisuuksia eri kulttuureihin.

Vierailija
19/28 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkieliset, itse suomea osaamattomat ihmiset ajoivat suomen kielen aseman nostoa 1800-luvulla.

Kiitetäänpä heitäkin nätisti.

Vierailija
20/28 |
11.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et voi hakea valitettavasti korvausta ,vain siksi että olet tyhmä etkä opi tai halua oppia kieltä.

Osaan ruotsia, mutta se on väärin, että sitä pakotetaan suomalaisille.

Att tvinga purfinnar lära sig läsa och skriva är en orättvisa, det är rasism och diskriminering.  När finnen står  på en översvämmad potatisåker behöver han inte kunna läsa; vad skulle han läsa då? Sitta i en roddbåt och läsa om sju bröder?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi