Mitä jos pitäisit päivän vapaata palstailusta ja menisit vaikka palvelutaloon tekemään vapaaehtoistyötä??
Ulkoilu ja muiden tapaaminen virkistää kehoa ja mieltä.
Kommentit (27)
Hoitakoot omaiset vanhuksensa ja ne joilla ei ole omaisia niin olisiko kannattanut lisääntyä.
Mitä vapaaehtoistyötä sinä luulet olevan palvelutaloissa? Ehkä voisit lukea ääneen jollekin, joka ei ymmärrä mitään siitä, jota luet.
Totta.
Mutta mitään vapaaehtoistyötä en kyllä halua mennä tekemään, riippuu ehkä siitä mitä hommaa se on?
Vihaan tätä yhteiskuntaa enkä todellakaan halua tekemään mitään vapaaehtoistyötä joka ei ole arvojeni alueella.
Minulla on parempi ehdotus: lähdetään poimimaan puolukoita tai sieniä, jos ei ole metsästyslupaa.
Olen juuri lähdössä sienimetsään, en ehdi.
Ensinnäkään en emenisi palvelutaloon, jos valitsisin vapaaehtoistyökohteen. Toisekseen en viihdy tippaakaan vanhusten parissa, johtuen viime vuosien vanhusten seuraani tuputtamisesta.
Mikset sinä ap ole tällä hetkellä palvelutalossa tekemässä vapaaehtoistyötä?
Eilen on ulkoiltu ja tavattu ihmisiä han tarpeeksi 😂
Eihän sinne noin vaan saa mennä kuka tahansa, osa haudan partaalla, osalla vammoja tai sairauksia mikä vaativat hoidollista ymmärtämystä.
Luultavasti tarvitset turvallisuus sevityksen tms, sekä, tunnistuksen tai vaatetuksen työnantajalta jne. Eli, ellet tunne vanhusta, et voi vain kävellä jonkun luo, ja sanoa, no niin tulin viettämään päivää. Voi olla että sinut pitää myös liittää työnantajan vakuutukseen vaikka olisit siellä vain kerran kk "auttamassa". Näin laki sen näkee.
Jos itse tekisit niin? Mä oon palstaillut viimeki joulukuussa. Olin eilen liikenneonnettomuudessa ja odotan nyt leikkaukseen pääsyä. Mulla on kyllä suunnitelmissa alkaa käydä vanhainkodissa tapaamassa vanhuksia, kun lapset ovat isompia.
Toimipa sinä, ap, ohjeesi mukaan!
Mene itse! Juon kahvini ja menen puutarhahommiin ja kauppaan.
Taitaa olla niin ettei palvelutaloihin pääse sisälle koska niiden ovet ovat lukossa ja tuntemattomien on aika turha mennä ovelle koputtelemaan 😁😁
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti tarvitset turvallisuus sevityksen tms, sekä, tunnistuksen tai vaatetuksen työnantajalta jne. Eli, ellet tunne vanhusta, et voi vain kävellä jonkun luo, ja sanoa, no niin tulin viettämään päivää. Voi olla että sinut pitää myös liittää työnantajan vakuutukseen vaikka olisit siellä vain kerran kk "auttamassa". Näin laki sen näkee.
Ap ei tiennyt asiasta hevon helvettiä, mutta vaatii toisia auttamaan vanhuksia, kun itse levittää perätuhtoaan makaillen ja mässyttäen herkkuja.
Vain hullut tekevät ilmaistyötä jota vapaaehtoistyökin on.
Ei nyt jouda mihinkään palvelutaloihin kun pitää töihin mennä, yhden kokonaisen vapaapäivän jälkeen. Se menee joka ehdottaa itse.
Itse asiassa teen jo noin! Teen vapaaehtoistyötä eräässä laitoksessa n. parina päivänä viikossa opiskelujen ohessa.
Entäpä sinä itse?
Ja mitä minuun tulee niin roikun täällä varsin vähän, esim.arkisin käyn ehkä illalla kurkkaamassa palstamenoa, työpäiviini ja työnkuvaani ei kuulu palstalla pyöriminen.