Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskollisuus parisuhteessa on kristillinen arvo

Vierailija
09.09.2023 |

Kun uskollisuus parisuhteessa on kristillinen arvo ja perustuu Raamattuun, niin eikö ateistien pitäisi olla polyamorisia tai vähintään vapaassa suhteessa? Miksi ihmeessä ateisti noudattaisi kristillisiä arvoja?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mitäs nämä Sister wives, nehän on kristittyjä

Eivät ole, ovat yksi mormonien lahko.

Hekö eivät usko Jeesukseen?

Vierailija
22/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kieltää moniavioisuuden vain papeilta.

Jos kieltää, kelpaa varmaan muillekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ateisti, noita tai muussa uskossa oleva voi valita myös yksiavioisuuden. Siitä ei tietoa onko välillä muuta pientä ihastumista tai ihmisten ihailua.

Vierailija
24/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sulla ei ole logiikka nyt ihan hallussa.

Jos todetaan että x:stä seuraa y (olen kristitty, olen siis uskollinen), ei tarkoita että y:stä seuraa x (olen uskollinen, olen siis kristitty).

Vierailija
25/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä tarvitse avata kuin lehti tai televisio, niin näkee kuinka polyamoriaa, parinvaihtoa ja muuta pervoilua markkinoidaan kansalle. 

Vierailija
26/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskollisuus koskee vain naisia. 

Myös miehiä ettei saa toisen miehen vaimoa xxx, koska se olisi omaisuusrikos.

Vierailija
27/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen uskollinen kahdelle kumppanilleni, joista toinen on harras kristitty :)

t. Poly

Vierailija
28/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen uskollinen kahdelle kumppanilleni, joista toinen on harras kristitty :)

t. Poly

Ei kuulosta kovin hartaalta. Raamattu käskee olemaan "Yhden vaimon mies" ja sama toisin päin.

T. Kristitty

Vierailija
29/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä monet ateistit elääkin polyamorisesti, mutta useimmat vaan pettää. Heillä ei ole tarkoitusta eikä merkitystä. Ei ole mitään syytä miksi ei voisi toteuttaa kaikkia halujaan. Kun se ei ole siinä ajatusmaailmassa keneltäkään pois. Samaan kuuluu se että mustasukkaisuus on vaan idiotismia. Kun kannattaa vaan iloita ja mitä muut tekee ei ole multa pois.

Kristilliset perhearvot on sitä että ollaan vain yhden kanssa. Niinku joutsenet, paitsi että kristityt ei ajattele olevansa eläimiä. Siinä on etuja ihan käytännössä. On kiva kun on vaan kaksi mummoa ja pappaa. Jos taas on uusioperheitä ja monia mummoloita jne, on aika hajanaista. Monet sanoo että ei haittaa ja että on vaan kivaa, mutta ei, ei se ole.

Vierailija
30/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että uskollisuus parisuhteessa ei ole kristillinen arvo eikä perustu raamattuun. On paljon yksiavioisia eläimiä, jotka eivät tiedä mitään raamatusta tai kristillisyydestä.

Vierailija
31/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kristillisillä arvoilla, varsinkaan sellaisilla, miksi elämässään paljon pettäneet haluavat ne maalata ole sinällään tekemistä normaalien eettisten normien kanssa. 

Vierailija
32/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit elävät vailla mitään merkitystä tällä sattumalta syntyneellä, vailla tarkoitusta olevalla, avaruuden tyhjiössä päämäärättömästi kiiltävällä, kuolemaa tekevällä pallolla. Omienkin sanojensa mukaan he ovat vain eläimiä muiden eläinlajien joukossa.

Miksi sellaisen pitäisi miettiä mitään asiaa omaa napaa pidemmälle? 

Vierailija
33/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Poly

Ei kuulosta kovin hartaalta. Raamattu käskee olemaan "Yhden vaimon mies" ja sama toisin päin.

T. Kristitty

Olemme vieläpä samaa sukupuolta. Alkukirkko vihki naispareja, jätä sinäkin tuomitseminen jumalalle. 

Vierailija
34/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kristillisillä arvoilla, varsinkaan sellaisilla, miksi elämässään paljon pettäneet haluavat ne maalata ole sinällään tekemistä normaalien eettisten normien kanssa. 

Raamatun mukaan on, sillä Jumala on kirjoittanut lait meidän omaantuntoon tai "sydämeen".

Vierailija
35/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin on. Ex kantoi ristikorua kaulallaan, luki iltarukouksensa, kertoi välillä uskostaan. Niin vain huijasi ja petti ilman omantunnon häivääkään. Httiin kaikki kristilliset arvot!

Ei, vaan Httiin huijarit ja ulkokultaiset pettäjät.

Vierailija
36/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Poly

T. Kristitty

Olemme vieläpä samaa sukupuolta. Alkukirkko vihki naispareja, jätä sinäkin tuomitseminen jumalalle. 

Ja trolli ei malttanut pysyä poissa suosikkikommenttipalstaltaan. 🤣🤣🤣

Vierailija
37/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä monet ateistit elääkin polyamorisesti, mutta useimmat vaan pettää. Heillä ei ole tarkoitusta eikä merkitystä. Ei ole mitään syytä miksi ei voisi toteuttaa kaikkia halujaan. Kun se ei ole siinä ajatusmaailmassa keneltäkään pois. Samaan kuuluu se että mustasukkaisuus on vaan idiotismia. Kun kannattaa vaan iloita ja mitä muut tekee ei ole multa pois.

Kristilliset perhearvot on sitä että ollaan vain yhden kanssa. Niinku joutsenet, paitsi että kristityt ei ajattele olevansa eläimiä. Siinä on etuja ihan käytännössä. On kiva kun on vaan kaksi mummoa ja pappaa. Jos taas on uusioperheitä ja monia mummoloita jne, on aika hajanaista. Monet sanoo että ei haittaa ja että on vaan kivaa, mutta ei, ei se ole.

Useat kristityt pettävät avioliitossa, n. 30-55% tutkimuksesta riippuen. Ja erityisparemmat kristityt, kuten katoliset papit tai Pohjanmaan l-positiiviset raìskaavat lapsia - masturbointi kun on synti. Asiasta on todisteita, turha väittää vastaan. 

Vierailija
38/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että uskollisuus parisuhteessa ei ole kristillinen arvo eikä perustu raamattuun. On paljon yksiavioisia eläimiä, jotka eivät tiedä mitään raamatusta tai kristillisyydestä.

No eihän eläimet tiedä navigaattoreistakaan mitään. Kilpikonnan poikaset eivät ole opiskelleet ensin jotta osaavat lähteä mereen. Mistä ne tietää että sinne niiden täytyy mennä, ja että missä se meri sitten on. Ei termiititkään eikä mehiläiset ole opetelleet mitään. Jumala on ne luonut ja koodannut kaiken suuressa viisaudessaan. Se viisaus on niin paljon ihmisen viisauden yläpuolella että ei ihminen pysty sitä ymmärtämään.

Vierailija
39/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ateisti ja uskollinen parisuhteessa.

Pyyhin perseeni jumalillasi.

Nyt on reteetä meininkiä ateistilla.

Onneksi Jumala, yksi ja ainoa, saa olla turvassa, kun vessareissuillasi pyyhit menemään kaiken maailman jumalilla.

Vierailija
40/44 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useat kristityt pettävät avioliitossa, n. 30-55% tutkimuksesta riippuen. Ja erityisparemmat kristityt, kuten katoliset papit tai Pohjanmaan l-positiiviset raìskaavat la

Paljonko suomalaisella tutkimuksellla ikäryhmittäin nuo pettämisprosentit ovat?  Laitatko lähteitä kotimaisiin tutkimuksiin aiheesta.