Miten muistatte kaikki salasananne?
Käytin samaa monessa paikassa, mutta gmail:sta tuli varoitus. Yritin tehdä samalla kaavalla erilaisia, mutta en muista kuitenkaan. Miten te siis muistatte? Aina ei voi olla kotona tarkastamassa, kun tarvii.
Kommentit (33)
On notepad-tiedostossa tallessa tietokoneen työpöydällä. En näe aihetta kummempaan hiippailuun asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
On notepad-tiedostossa tallessa tietokoneen työpöydällä. En näe aihetta kummempaan hiippailuun asian suhteen.
Ei ole apua, jos tarvitsee muualla kuin kotona.
Vihkossa on salasanat kirjoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Käytän salasanamanageria.
?
Kiltti mies kirjoitti:
Vihkossa on salasanat kirjoitettuna.
Kulkeeko vihko mukana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Minulla on raamatunpaksuinen kirja kaikille salasanoille. Kun sitten tarvitsen jotain vanhempaa salasanaa, se on tietysti muuttunut ja sitten pitää rakennella vieläkin monimutkaisempi viritelmä. Yhtä helpettiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Salasanojen hallintaohjelma.. Esim. Google Password Manager, F-Secure ID protection ja Firefoxin sisäänrakennettu ominaisuus. Ei tarvitse muistaa kuin yksi "pää"salasana jolla pääsee käsiksi muihin.
sivusta
En muista. Pyydän usein uuden salasanan. Se on vaivatonta.
Ihan tallennan ne iCloudiin samalla kun käytän ensimmäistä kertaa. Muutenkin ne on sellaisia hirviöitä, padon tai puhelimen generoimia, ettei niitä millään muistaisi. Siellä ne on kasvojentunnistuksen takana tallessa.
Käytän samaa salasanaa, mutta pienillä muutoksilla, siis kyseisen firman ekat kirjaimet tms. No joskus kuitenkin unohdan ja onneksi ne on tallessa mun ipadin salasanat-tiedostossa (johon päästääkseen pitää tietysti tietää koodi).
Minä unohtelen ja sitten vaan pyydän salasanan vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole apua, jos tarvitsee muualla kuin kotona.
Joo, harvoin mobiilimaailmassa tarvitseekaan mutta on sitten joitain kännyn keep-tiedostossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?
Salasanojen hallintaohjelma.. Esim. Google Password Manager, F-Secure ID protection ja Firefoxin sisäänrakennettu ominaisuus. Ei tarvitse muistaa kuin yksi "pää"salasana jolla pääsee käsiksi muihin.
sivusta
Jotta minä luottaisin tuollaiseen, sen yhden salasanan pitäisi sitten olla todella turvallinen. Miten minä sellaista muistaisin?? Ei. Parempi vaan pyytää uusi.
En muista. Joka ihmeen palvelu tekee nykyisin automaattisen profiilin ja käyttäjätunnuksen. En halua miljoonaa profiilia ja miljoonaa salasanaa, jos yhden kerran elämässäni tilaan vaikka jotain ovenkahvoja, metalliprofiileja, LED-lamppuja, huovutusneuloja tai sohvantäytettä jostain tuntemattomasta evvk-nettikaupasta ratkaisemaan kertalaatuisen ongelman. Ja jos noihin käyttää samaa salasanaa kun muihin palveluihin, niin vain yhden kaupan tiedot tarvitsee vuotaa nettiin niin samalla koko tietoturva kusee.
En jaksa, pää räjähtää. En muista enää edes työpaikan salasanoja, kun sielläkin pitää erikseen kirjautua tietokoneelle, outlookiin, kahteen sähköpostiin, HR-järjestelmään ja vielä kuudenteen palveluun johon tulee palkkakuitit. Joka jumalan kerta saan näpätä sitä "Unohdin salasanani"-painiketta ja luoda taas uusia salasanoja unohdettavaksi.
Helposti. Pahimmillaan oli töissä eri ohjelmistojen, sen lisäksi asiakkaiden omien ohjelmistojen, omien sovellusten jne kanssa 27 eri salasanaa. Nykyään teen niin, että valitsen esim jostain kirjasta/omasta päästä lauseen, jonka ekoja kirjaimia käytän isoja&pieniä kirjaimia vaihdellen. Lisään erikoismerkit ja niissäkin "oma logiikka", joka mulle toimii.
En mitenkään