Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko sulle pitäisi maksaa että menisit yöllä pimeässä yksin 2 km syvälle metsään

Vierailija
09.09.2023 |

Ja viettäisit siellä yksin yön ilman kännykkää ja taskulamppua ja tulentekovälineitä?

Kommentit (227)

Vierailija
81/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkään villisikoja. Niitä on tuossa lähimetsässä. 

Vierailija
82/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin voisin mennä ja ihan ilmaiseksi. Jos en saa ollla yksin, niin en kirveelläkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsä on turvallinen, isot puut antaa suojaa, ei pelota.

Tosi turvallinen kun törmäät karhuun tai susilaumaan. Tai ärtyisään hirveen. Yksin. Pilkkopimeässä metsässä. Ilman valoja. Huomaa kuinka moni täällä vastaa eikä ole ollut koskaan edes lähellä oikeaa metsää.

Mä oon ollut metsässä frisbeegolfaamassa ja sitten iski pilkkopimeää. Kännykän valolla suunnistin sieltä pois rataa myöten.

Mielikuvitus alkaa laukkaamaan, mutta en mä osaa pelätä enää niin kuin lapsena. Jos eläimet tulee iholle niin sitten mua alkaisi pelottaa, mutta vaikea olisi olla pimeässä metsässä jännittämättä.

Se seikka mikä siellä pimeässä metsässä pelottaisi on, kun ei tiedä missä itse on.

Sitähän ap ei kieltänyt, etteikö saisi siellä olla aineissa.

M30

Vierailija
84/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsä on turvallinen, isot puut antaa suojaa, ei pelota.

Tosi turvallinen kun törmäät karhuun tai susilaumaan. Tai ärtyisään hirveen. Yksin. Pilkkopimeässä metsässä. Ilman valoja. Huomaa kuinka moni täällä vastaa eikä ole ollut koskaan edes lähellä oikeaa metsää.

Et ole ollut metsässä sinäkään!

Et varmasti törmää mihinkään eläimeen pimeässä metsässä. Älä nyt hoopoja puhu.

??? Anteeks? Suurinosa metsäneläimistä ja pedoista elää ja saalistaa öisin.

Vierailija
85/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin vaikka heti, mutta mieluummin mahdollisimman paljon saa maksaa, koska helppo raha on jees.

Vierailija
86/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ikäihmiset muistamme hyvin kun asuimme maalla pimeässä kulkemiset metsäpoluilla.

Kävelimme naapureihin ja matkaa oli useita kilometrejä. Talvella oli valona vain kuu ja en muista, että olisi koskaan pelottanut kulkea. Samoja metsäpolkuja kaverit kulkivat kouluun. Silloin ei ollut puhettakaan mistään koulukyydeistä ja pisimmät matkat olivat hyvinkin viisi kilometriä ja enemmänkin muutamilla.

Vierailija
87/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille jotka pelkää eläimiä kuten esim karhuja muutama sana kokeneena metsänkulkijana:

Ne eläimet ei tule lähellekkään ihmistä luonnossa, päinvastoin ne ei voi sietää ihmistä ollenkaan ja pysyy mahdollisimman kaukana

Höpön löpö, ainoa syy miksi karhu ei ole nassuttanut ihmistä suuhunsa on se ettei sillä juuri silloin ollut nälkä. Ne tuppaavat kyllä joskus muutenkin käymään kimppuun. En todellakaan ottaisi riskiä karhun kanssa. 

Vierailija
88/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan ottaa mukaan riippukeinun ja makuupussin, ei ongelmaa. Ei tartte edes maksaa mitään.

Asuin lapsena sellaisessa korvessa, jonne päästäkseen piti kulkea se 2 km pimeässä.

Nyt Espoossa joutuu vähän aikaa etsimään sellaista korpea. Nuuksiosta saattaa löytyä.

Vierailija
89/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen silarimuijan voisi viedä muutamaksi vuorokaudeksi metsään.

Housut siellä ainakaan ei hajoaisi, kun ovat jo valmiiksi rikki.

Vierailija
90/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovastipa on moni menossa  syvälle umpipimeään metsään ilman valoa.

Eivätpä taida olla oikeasti kokeilleet et onko näppärää käppäillä siellä sillon kun ei näe metriäkään :D

Vierailija
91/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä metsäpelkoinen näitä aloituksia tekee? Olen asunutkin syrjemmässä, metsässä yöpymisestä nyt puhumattakaan

Vierailija
92/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsänkeiju nakkikioski jonossa.

Vierailija
93/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän ne saattaa raiskata ja tappaa. Eläimiä ei tarvi pelätä. Voisin mennä, mutta miten ihmeessä minä pääsisin sinne 2km päähän, jos on säkkkipimeää eikä mitään valoa saa käyttää? Ja tylsähän mulla yksin siellä ois, paitsi jos heti voi alkaa nukkumaan.

Vierailija
94/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua ajatella, että jotkut pelkäävät tosissaan pimeää ja eläimiä. Jos pitäisi oikeasti pelätä itselleen vaarallisimpia asioita, olisivat ne ylentyönti, tupakointi ja alkoholin juominen. Ne aiheuttavat kuitenkin merkittävällä todennäköisyydellä (lähempänä 100 kuin 50%) kivuliaan kuoleman.

Toinen luontokartoittaja, jolle tuollainen pimeässä maastossa yksin liikkuminen on vain yksi työpäivä muiden joukossa.

Vierailija
95/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jonkun läheisen henki tai terveys saa olla vaarassa ennenkuin minut saa yksin pimeään metsään. Hädintuskin uskallan mennä mökillä yöllä bajamajaan (otan koiran mukaan jos mahdollista).

Vierailija
96/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein viettänyt näin öitäni ,nautin tälläisestä yksinolosta.Ei tarvi maksaa mitään.

Vierailija
97/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, ettet ole koskaan ollut pimeässä luonnossa. Kun silmä tottuu, valoa kyllä on. Hyvin näkee kulkea. Tietenkään missään kaupungin valosaasteen alueen metsikössä ei, koska katuvalot ym hämmentävät luonnon valon. Mutta meneopä jonnekin, missä katuvaloja ei ole kymmenien kilometrien säteellä, jo pelkkä tähti taivas on upea! Kuutamossa puhumattakaan.

Talvella, kun on lunta ja kuutamo, on yhtä valoisaa kuin päivällä, kuu luo pitkiä varjoja.

Jopa syyspimeällä pimeässä metsässä näkee, paremmin kuin kaupungin "pimeässä".

Vierailija
98/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päivällä marjassa ja yhtäkkiä esiin juoksi iso hirvi, onneksi mun ohi muta olin saada paskahalvauksen. Eli niille jotka sanovat ettei eläimiin törmää niin kylläpä törmää!

Vierailija
99/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun hakee tänäiltana jokaisen teistä halukkaista ja ajan metsäautotien päähän . Olisko tuossa kello 23 sopiva aika?

Vierailija
100/227 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tähän kysymykseen on saatu ajatus? Eli mikä pointti? Ei minulla olisi ainakaan ongelmaa. Mutta kuka siis maksaisi tuosta ihmiselle? Johonkin duuniin kuuluisi lepakoiden seuranta vai mikä juttu?

Hyvähän sieltä kapungin keskustasta on huudella. Et ole koskaan edes käynyt oikeassa metsässä.

Minä asun lähellä kaupungin keskustaa nyt, mutta kasvoin kirjaimellisesti korpimetsässä, jossa lähimmät pienet palvelut ovat 10km päässä, lähin naapuri 3km päässä ja asunnon takaa avautui 30km koskematonta korpimetsää.

Uskallan viettää yöni ilman apuvälineitä niin Helsingin ydinkeskustassa kuin korpimetsässä. Olen 150cm nainen. Kummassakaan ei ole mitään pelättävää kuin oma mielikuvitus. Karhun tai ryöstäjän kohtaaminen on erittäin epätodennäköistä, itse en ole törmännyt kumpaankaan yli 40 vuoteen. Suomessa ei ole sellaisia alueita, jonne ei voisi yksin mennä mihin kellonaikaan tahansa, varsinkaan naisena, jos yhtään on ymmärrystä muiden maiden elämänmenosta.