Voisitteko lopettaa bussikuskille kiitoksen huutamisen?
Annatte itsestänne naurettavan kuvan. Jos olette niin kovin kiitollisia niin viekää kuskille 5 euroa tippiä! Tämä kiittäminen on yhtä naurettavaa kuin taputtaminen tilauslentokoneen laskeuduttua takavuosina!!! Kissa eikä myöskään kuski elä kiitokselle eikä sitä myöskään kaipaa.
Kommentit (161)
Hei milleniaalit,
Tiesittekö, että vielä 60-luvulla busseissa kuljettajan yläpuolella oli kyltti: "Keskustelu kuljettajan kanssa kielletty!"
Kiitoksen huikkaaminen on pikkujuttu verrattuna minuuttien pituiseen jaaritteluun.
Minä nyökkään tai sanon terve tullessani ovesta sisään. Kuski sitten päättää tervehtiikö takaisin tai nyökkääkö. Muuten en enää kiitoksia huutele, paitsi jos olen yksin siinä bussissa päätepysäkillä niin heilautan kättäni kiitokseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hei milleniaalit,
Tiesittekö, että vielä 60-luvulla busseissa kuljettajan yläpuolella oli kyltti: "Keskustelu kuljettajan kanssa kielletty!"
Kiitoksen huikkaaminen on pikkujuttu verrattuna minuuttien pituiseen jaaritteluun.
Silloin oli niitä vanhan ajan kylänukkoja, joiden piti kylille päästessään puhua räplättää kuin maanikot kaikkien kanssa. Lisäksi monille bussit oli aika harvinaisia kapistuksia ja heitä kiinnosti nähdä mitä nappia tai kampea kuski kulloinkin vääntää tai puristaa, niin tunkivat siksi siihen taakse hölisemään. Tuskin näitä ukkeleita on enää 60-luvun jälkeen ollut kun autot ja ajokortit yleistyi, eikä se bussikuski enää ollut mikään lentäjään verrattava ihme maaseudullakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihme toimintaa huudella bussikuskille kun kyydistä poistuu, pahimmassa tapauksessa kymmeniä henkilöjä poistuu kerralla ja jos jokainen kiittelee niin luulisi kuskia potuttavan. Bussikuski ei ole henkilökohtaisesti palvelemassa juuri sinua vaikka olisit ainut matkustaja, ethän kiitä jokaista ohiajavaa autoakaan siitä että pysyvät autokaistalla eivätkä aja päällesi.
Minä moikkaan kyllä autoille jotka pysähtyy suojatien eteen, vaikka onkin oikeuteni jalankulkina kävellä ensin. On sen verran maalaisjärkeä että tiedän ettei kannata lähteä suojatielle jos auto ei pysähdy. Harmittaako sekin sinua, joku tuntematon nostaa kätensä tervehdyksen merkiksi?
Itse asiassa harmittaa. En pysähdy siihen antamaan sinulle tietä kuten laissa määrätään sen takia, että haluaisin sinun soittavan fanfaareja tai yleensäkkään ottamaan minua mitenkään huomioon - tahdon että kävelet tien yli jotta itse pääsen jatkamaan matkaani ilman turhia sosiaalisia velvoitteita.
Kunnon assburger :D Hahaha..
Aiemmin en koskaan kiittänyt kuljettajaa. Nyt tämän luettuani alan kiittää joka kerta, koska haluan, että ap ärsyyntyy.
Tilannetajua voisi ottaa käyttöön. Ihan naurettavaa hoilata kiitosvirsiä Helsingin ruuhkabusseissa, joissa samalla pysäkillä poistuu hyvinkin iso joukko ihmisiä. Pikkupaikkakunnilla asia ihan eri, kun kuski saattaa olla ihan vaikka sukulainen tai naapuri.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa huutaminen, käden heilautus on OK.
Minkälainen käden heilautus? Jos tarkoitat kainalontuuletusta, niin mietihän toisen kerran.. aika moni kuski kuuluu ay-liittoon. Eivät välttämättä tykkää.
Ensin nillitetään, kun kukaan ei koskaan töissä kehu. Koskaan ei saa työstään palautetta. Koskaan ei saa kiitosta mistään. Ja sitten kun kuulee, että bussikuskia kiitetään matkan päätteeksi iskee valtava raivokateus. Aivan kylmä rätti vasten kasvoja, jos kuski vielä nyökkää kiittäjälle peilin kautta. Voi kyynel miten kurjaa, yhy, yhy, että bussikuski, jolla valtaisa vastuu asiakkaista kelillä kuin kelillä saakin kiitoksen työstään. Ja mistä hyvästä, kun kuski vaan saa istua töissään päivät pitkät. Yhy, yhy te kateudesta vihreät. Jatkakaa heippakiitoksia, heilauttakaa vaikka vain kättä siellä Helsinkiä pienemmissä kaupungeissa. Helsingissä ei ole sitä kulttuuria, mutta muualla kyllä. Miten kivalta se jokaisesta tuntuu, kun saa kiitosta ja ystävällisyyttä osakseen. Ja tootuuden nimissä, kukaan matkustaja ei heippoja säikähdä paitsi. Ap, tarkista tarvisisitko hormoonikorvaushoitoa, elämä voi alkaa taas hymyilemään sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Entäs minä kun sanon kiitos hei itsepalvelukassalla sille henkilölle, joka vahtii, että kaikki menee hyvin ja on valmis aina auttamaan. Pitääkö sekin kiittäminen lopettaa?
Tämä on eri asia. Itsepalvelukassavahti on yleensä siinä metrin päässä, mutta bussikuski usean metrin päässä, sillä yleensä ovesta mennään ulos keski- tai takaovesta.
Ihan turhaa huudella ruuhkabussissa kaikkien matkustajien yli kiitoksia. Ei se kuski kuitenkaan pysty edes peilin kautta kaikkia kiitoshuutajia silmiin katsomaan, kuuleeko edes kiitoksia, kun hänen pitää keskittyä siihen, milloin voi ovet sulkea ja milloin pitää lähteä liikkeelle muun liikenteen sekaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuskin häiritseminen ajon aikana on yhä kiellettyä.
Kiittäminen tapahtuu, kun bussi on pysäkillä, eli ei ajossa.
Vierailija kirjoitti:
Kuskin häiritseminen ajon aikana on yhä kiellettyä.
Ei kannata liikkuvasta autosta nousta.
Olen kohtelias ja hyvin kasvatettu, toiset huomioonottava henkilö. Kiitän aina metro- ja lähijunakuskejakin. Vähän työlästä mutta kohteliaisuus vaatii. Jouluna jakelen aina kuskeille kutomiani villasukkia.
Tekee mieli antaa nyrkkiä törpöille (näggeri(kuskeille jotka ei osaa ajaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan ihme toimintaa huudella bussikuskille kun kyydistä poistuu, pahimmassa tapauksessa kymmeniä henkilöjä poistuu kerralla ja jos jokainen kiittelee niin luulisi kuskia potuttavan. Bussikuski ei ole henkilökohtaisesti palvelemassa juuri sinua vaikka olisit ainut matkustaja, ethän kiitä jokaista ohiajavaa autoakaan siitä että pysyvät autokaistalla eivätkä aja päällesi.
Minä moikkaan kyllä autoille jotka pysähtyy suojatien eteen, vaikka onkin oikeuteni jalankulkina kävellä ensin. On sen verran maalaisjärkeä että tiedän ettei kannata lähteä suojatielle jos auto ei pysähdy. Harmittaako sekin sinua, joku tuntematon nostaa kätensä tervehdyksen merkiksi?
Itse asiassa harmittaa. En pysähdy siihen antamaan sinulle tietä kuten laissa määrätään sen takia, että haluaisin sinun soittavan fanfaareja tai yleensäkkään ottamaan minua mitenkään huomioon - tahdon että kävelet tien yli jotta itse pääsen jatkamaan matkaani ilman turhia sosiaalisia velvoitteita.
Eipä siinä kuskille mitään sosiaalisia velvoitteita aiheudu, ellet koe painetta vilkutella takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei milleniaalit,
Kiitoksen huikkaaminen on pikkujuttu verrattuna minuuttien pituiseen jaaritteluun.Silloin oli niitä vanhan ajan kylänukkoja, joiden piti kylille päästessään puhua räplättää kuin maanikot kaikkien kanssa. Lisäksi monille bussit oli aika harvinaisia kapistuksia ja heitä kiinnosti nähdä mitä nappia tai kampea kuski kulloinkin vääntää tai puristaa, niin tunkivat siksi siihen taakse hölisemään. Tuskin näitä ukkeleita on enää 60-luvun jälkeen ollut kun autot ja ajokortit yleistyi, eikä se bussikuski enää ollut mikään lentäjään verrattava ihme maaseudullakaan.
Tämä oli varmaan joku agraarikulttuurista jäänyt tapa, koska muistan vielä 80-luvultakin, miten esim oma isoisäni meni bussikuskin taakse puhumaan vaikka kalastamisesta kun oltiin isommalla kylällä käymässä. Ei se sitä kuskia edes tuntenut, mutta toisaalta eipä tuota kuskia näyttänyt haittaavankaan koska pälätti itsekin minkä ehti.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohtelias ja hyvin kasvatettu, toiset huomioonottava henkilö. Kiitän aina metro- ja lähijunakuskejakin. Vähän työlästä mutta kohteliaisuus vaatii. Jouluna jakelen aina kuskeille kutomiani villasukkia.
Itsekin naputan aina siellä metrossa sitä kuskin ovea ja huudan luukusta sisälle kiitokseni.
Nämä kiittämättömät, ottakaa pois ne kassinne ja reppunne pois viereiseltä paikalta. Eri asia jos olette ostaneet lipun niille.
Bussi ruuhka-aikaan täynnä ja itsekkäästi vaan vallataan kaksi paikka eikä muka huomata että paikkoja tarvitaan.
Näille kyllä tekisi mieli huutaa, että se reppu pois nyt siitä. Toistaiseksi olen vain tyytynyt sanomaan, että tulisin tähän istumaan.
KIITOS.
Totta kai kiitän ihmistä joka vie minut paikasta a paikkaan b. Kiittäminen kuuluu hyviin tapoihin.