Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitteko lopettaa bussikuskille kiitoksen huutamisen?

jepe
09.09.2023 |

Annatte itsestänne naurettavan kuvan. Jos olette niin kovin kiitollisia niin viekää kuskille 5 euroa tippiä! Tämä kiittäminen on yhtä naurettavaa kuin taputtaminen tilauslentokoneen laskeuduttua takavuosina!!! Kissa eikä myöskään kuski elä kiitokselle eikä sitä myöskään kaipaa.

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin pitää tehdä numero itsestään jopa ruuhkabussin takaovesta poistuessaan.

Ja joidenkin pitää tehdä helkkarinmoinen numero itsestään jopa siksi, että joku kehtasi olla olemassa tänäänkin hänen nähtensä. 

Vierailija
62/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Pitkän matkan reissuista tuttu kuvio on rantautunut jossain vaiheessa kaupunkiliikenteeseenkin. Itse en sano mitään mutta, heilautan mennessä etten vaikuta täysin psykolle. Oikeasti voin arvostaa kuskia jo tullessani bussiin toivottamalla hyvää päivää, mielestäni sen jälkeen meidän ei tarvitse enää toistemme kanssa kommunikoida.

Psyko sinä olet, turha yrittää muuta esittää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan ihme toimintaa huudella bussikuskille kun kyydistä poistuu, pahimmassa tapauksessa kymmeniä henkilöjä poistuu kerralla ja jos jokainen kiittelee niin luulisi kuskia potuttavan. Bussikuski ei ole henkilökohtaisesti palvelemassa juuri sinua vaikka olisit ainut matkustaja, ethän kiitä jokaista ohiajavaa autoakaan siitä että pysyvät autokaistalla eivätkä aja päällesi.

Minä moikkaan kyllä autoille jotka pysähtyy suojatien eteen, vaikka onkin oikeuteni jalankulkina kävellä ensin. On sen verran maalaisjärkeä että tiedän ettei kannata lähteä suojatielle jos auto ei pysähdy. Harmittaako sekin sinua, joku tuntematon nostaa kätensä tervehdyksen merkiksi?

Itse asiassa harmittaa. En pysähdy siihen antamaan sinulle tietä kuten laissa määrätään sen takia, että haluaisin sinun soittavan fanfaareja tai yleensäkkään ottamaan minua mitenkään huomioon - tahdon että kävelet tien yli jotta itse pääsen jatkamaan matkaani ilman turhia sosiaalisia velvoitteita.

Vierailija
64/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiittäminen on niin tarpeellista niin pysähdytään jokaiselle pysäkille taputtamaan kuskille 5 minuutiksi. Tai vaikka 10 minuutiksi. Järjestetään vaikka sotilasparaati kuskin kunniaksi!!

Sinä voit sen tehdä. Minä kiitän vain poistuessani bussista.

Vierailija
65/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos

Vierailija
66/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kuljettajalle ja anteeksi, jos vahingossa tönäisee toista, kuuluvat hyviin käytöstapoihin.

Sinne bussiin ei rynnätä tönien ikäihmisiä kasseineen tieltään eikä kuljettajan ohi mennä tervehtimättä.

Koko kylä kasvattaa, voi olla motto tänäkin päivänä.

Vierailija
67/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa jos joku sanoo 'kiitos'. Huhhuijaa. Lopettakaa heti tuollaiset.

Kun sanoisikin, mutta nuo huutavat sen kiitoksensa sieltä takaovelta.

Vierailija
68/161 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään juuri sain iloisen hymyn sekä sisäänastuessani että bussista poistuessani, ja juuri siltä bussikuskilta. Meillä päin moni kiittää poistuessaan, useampi toki moikkaa kohteliaasti sisääntullessaankin, meille näin opetettu. Tällaiselle vanhalle mököttäjälle kuin minä tuollainen iloinen käytös saa myös hymyn minunkin huulille, eivät kaikki bussikuskit ole toki tuollaisia, mutta osalle tuo työ on juuri sitä, miten sitä työnäkin osin markkinoidaan, eli asiakaspalvelua. Näin usein Vantaalla.

Vierailija
69/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Pyytäkää mieluummin anteeksi etuoikeutettua asemaanne.

Vierailija
70/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sen on huomannut että Espooseenkin on pesiytyneet yhtä yrmyt kuskit kun Helsingissä. Aiemmin valtaosa moikkasi/vastasi moikkaukseen, nykyään käännetään parhaillaan jopa pää poispäin. 

Varmaan työ on aika puuduttavaa ja hajottavaa, niin että ensimmäiset vuodet jaksaa olla iloinen mutta sitten valuu vaan suorittavaksi koneen osaksi, eikä jaksa enää huomioida muuta kuin sen liikenteen ja aikataulun. Ilmeisesti se on aika raskasta hommaa ja ei ole edes kunnon kusitaukoja. Joten vähän ymmärrystä. Myönnän toki, että jotkut kuskit ovat ihan vaan kusipään oloisia, saattavat esim lähteä ajamaan vaikka hyvin näkevät että joku on vielä tulossa kyytiin. Varsinkin jos se on tummaihoinen. 

Vierailija
71/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskin häiritseminen ajon aikana on yhä kiellettyä.

Kyllä se on pysähtynyt silloin kun ihmisiä tulee kyytiin tai poistuu.

Vierailija
72/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin asiasta joku luuseri valittaa :D

Vierailija
73/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kiitoksen karjuminen ruuhkabussissa on kyllä todella häiritsevää. Jos haluaa kiittää, niin sen voi tehdä bussiin noustessaan lippua lukijalle näyttäessään, silloin ei tarvitse edes karjua, bussikuski kuulee sen vähemmällä äänelläkin.

Tuo ovelta karjuminen on aika uusi ilmiö. Ensimmäisen kerran kun kuulin, tuli mieleen, että joku on tullut maalta, missä ajelee bussilla, missä on pari matkustajaa.

Mä taas opin tavan käydessäni isoissa kaupungeissa. Ei meidän pikkukunnassa kukaan kiitellyt kun olin nuori.

Tosin tyhjässä bussissa kiitän ääneen, täydemmässä huikkaan kädellä ja ruuhkabussista vähäeleisesti pois etten osu kädellä toisiin ihmisiin. Eli tilanteen mukaan maaisjärkeä käyttäen voi olla eri tavoin kohtelias.

Vierailija
74/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs minä kun sanon kiitos hei itsepalvelukassalla sille henkilölle, joka vahtii, että kaikki menee hyvin ja on valmis aina auttamaan. Pitääkö sekin kiittäminen lopettaa?

Tosiaan. Ja entä jos maksaa perinteisellä kassalla? Saako kaupan kassalle sanoa kiitos?

Vierailija
75/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin! Aloittajalla EI ole kaikki kohdallaan Hyvät tavat on unohtuneet!

Vierailija
76/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kamalaa jos joku sanoo 'kiitos'. Huhhuijaa. Lopettakaa heti tuollaiset.

Kun sanoisikin, mutta nuo huutavat sen kiitoksensa sieltä takaovelta.

Minä taas en ymmärrä, miten tämä voi häiritä ketään? Olen elänyt sen ajan, jolloin ihmiset olivat yleisesti nykyistä yrmympiä. Lapsuuteni maassa vaiettiin kahdella kielellä. En kaipaa sitä.

Vierailija
77/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tämän aloituksen siinä tapauksessa, että kirjoittaja on bussikuski ja kiitokset häiritsevät hänen keskittymistään.

Vierailija
78/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te kiitätte myös postinjakajaa? Ja metrokuskia?

Vierailija
79/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kiitoksen HUUTAMINEN tässä ärsyttää. Kun raskaan päivän jälkeen istahtaa bussiin ja joku korvan juuressa huutaa yllättäen. Ihan sama mitä suusta tulee, se on kuitenkin huutamista. Kiittäminen on Ok, mutta ei huutaminen.

Istuisin bussissa ihan rauhassa, kiitos.

Vierailija
80/161 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäminen on ok, mutta kieltämättä heikommat on saada sydänkohtauksen, kun joku takaovesta poistuva karjaisee sen kiitoksen ruuhkabussissa täysillä, että varmasti saisi äänensä läpi kaiken hälyn läpi.