Mitä ruokaa laitatte tänään? Ideoita kaipaisin...
olis kiva vaikka grillata, mutta kaikki ideat loppu.
Kommentit (132)
Reilulla sipulilla ja valkosipulilla maustettu broilerikastike. Uunissa kypsyy lohkotut perunat. Oliiviöljyä, suolaa, mustapippuria mausteena. Paistuu rapeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän pottuja ja teen herkkusienikastikkeen. Mutta koska on krapula, niin keitän pastaa ja teen tonnikalakastikkeen sen kanssa. Valmistuu nopeammin ja krapulasa tekee aina mieli jotain ns "höttöö". Sen sienikastikkeen teen myöhemmin.
Miten teet tonnikalasoosin?
En ole se, jolta kysyit, mutta minä teen näin: kiehauta veden kattilassa, ja lisään kalaliemikuution. Lisään jauhot nestesuurusteena. Lisään valutetun tonnikalan, saa jäädä vähän öljyä. Maustan ketsupilla. Jos haluaa sipulia, sen voi laittaa ennen jauhosuurustusta nesteeseen kiehumaan. Helpoin tapa.
Juustokermassa haudutettua kanaa ja kasviksia. 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän pottuja ja teen herkkusienikastikkeen. Mutta koska on krapula, niin keitän pastaa ja teen tonnikalakastikkeen sen kanssa. Valmistuu nopeammin ja krapulasa tekee aina mieli jotain ns "höttöö". Sen sienikastikkeen teen myöhemmin.
Olen se jolta kysyit. Eli laitan pannulle rypsiöljyä, sekaan pilkotut sipulit, sitten tonnikalat ja kuohukermaa. Joskus laitan myös tomaattimurskaa. Maustan sitruunapippurilla, suolalla, valkopippurilla, chilillä. Miedolla lämmöllä keitän hiljalleen jonku aikaa. Lopussa laitan ranskankermaa ja aurajuustoa sekaan. Ja kermaa sen verran että on sopivaa, ei liian paksua eikä liian vetelää. Ihan sen mukaan mistä ite kukakin tykkää.
Elistä mössöä on, pastaa ja broileria sakeassa soosissa.
Täytetyt paprikat. Sisälle jauhelihaa, tomaattikastiketta, mausteita ja juustoraastetta. Päälle lisään hieman mozzarella, kun paistosta on kymmenen minuuttia jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Tein tonnikalapastaa.
Kertokaa resepti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, jolta kysyit, mutta minä teen näin: kiehauta veden kattilassa, ja lisään kalaliemikuution. Lisään jauhot nestesuurusteena. Lisään valutetun tonnikalan, saa jäädä vähän öljyä. Maustan ketsupilla. Jos haluaa sipulia, sen voi laittaa ennen jauhosuurustusta nesteeseen kiehumaan. Helpoin tapa.
Kaikki ohjeet tervetulleita!! :) Tämähän onkin namia. Mulla vaan ikuinen valkokastikemössö, minkä nyt jotenkin osaan vääntää. Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen se jolta kysyit. Eli laitan pannulle rypsiöljyä, sekaan pilkotut sipulit, sitten tonnikalat ja kuohukermaa. Joskus laitan myös tomaattimurskaa. Maustan sitruunapippurilla, suolalla, valkopippurilla, chilillä. Miedolla lämmöllä keitän hiljalleen jonku aikaa. Lopussa laitan ranskankermaa ja aurajuustoa sekaan. Ja kermaa sen verran että on sopivaa, ei liian paksua eikä liian vetelää. Ihan sen mukaan mistä ite kukakin tykkää.
Oi, hyvää. Ranskankerma ja aurajuusto :P Kiitos!
Grillattua teryiaki-lohta seesaminsiemenillä ja grillattuja kasviksia, jotka jälkimarinoin, sekä uusia perunoita.
Siskonmakkarakeittoa tein. Hyvää tuli!
Tänä viikonloppuna vielä grillataan. Tänään Snellmannin makkaroita Roasted Garlic ja Chorizo. Huomenna possupihvejä. Teen ison uunivuoan kasviksia kyytipojaksi (kukkakaalia, kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa ja tomaattia ja mausteina suolaa, savupaprikaa, pippurisekoitusta ja Välimeren yrttejä).
Jääkaapissa on pekonia, kanaa, kermaa, rehuja. Meinasin tehdä keiton, koska siitä riittää pidemmäksi aikaa, mutta sitten mieleni alkoi tehdä kermaista pastaa. Mietin myös kanatäytteisiä tacoja. Toisaalta nyt haluankin pitsaa, kun siitä tuli puhe. En tiedä siis minäkään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ohjeet tervetulleita!! :) Tämähän onkin namia. Mulla vaan ikuinen valkokastikemössö, minkä nyt jotenkin osaan vääntää. Kiitos!
Ketsuppikastiketta? 🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tonnikalapastaa.
Kertokaa resepti.
Silloin harvoin kun minä teen tonnikalapastaa, teen kuten tavallisen tomaattikastikkeen, mutta lisään joukkoon vielä kermaa. Voi lisätä myös chiliä, pinaattia, mitä milloinkin tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Tänä viikonloppuna vielä grillataan. Tänään Snellmannin makkaroita Roasted Garlic ja Chorizo. Huomenna possupihvejä. Teen ison uunivuoan kasviksia kyytipojaksi (kukkakaalia, kesäkurpitsaa, sipulia, paprikaa ja tomaattia ja mausteina suolaa, savupaprikaa, pippurisekoitusta ja Välimeren yrttejä).
Tää kuulostaa hyvältä! Itse laittaisin vielä hapankaalia tuohon kylkeen ja ehkä patonkia tuorejuustolla.
Kaalilaatikkoa ja puolukkahilloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein tonnikalapastaa.
Kertokaa resepti.
Keitä mieleisesti pasta, annostele lautaselle, laita purkista tonnikalaa ja mausteita päälle.
Kesäkurpitsalasagne!