Mikä teitä sitten kannustaa töihin, jos tukileikkuri ei?
Aina vaan kommentoidaan että tukien leikkaaminen ei kyllä kannusta ketään töihin. Mikä sitten?
Kommentit (245)
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään, sillä olen työkyvytön ja niin on todellisuudessa valtavan moni muukin työkkärin listoilla vuodesta toiseen roikotettava. Jos haluatte päästä meistä eroon niin helpointa on alkaa ajamaan laajaa eutanasialakia, nimittäin moni meistä kituvista menisi piikille täysin vapaaehtoisesti.
Tämä, vaikka ei tässä tarvitse armopiikkejäkään toisilta odotella. Keinot on monet päättää päivänsä, kun ei enää jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Omakohtaisesti ensin se että saisin terveydenhuoltoa jotta voisin olla tulevaisuudessa työkuntoinen.
Mutta näin yleisellä tasolla alanvaihdon eli opiskelun tukeminen ja yksinkertaisesti töiden antaminen. Töillä tarkoitetaan sellaista työtä joissa oikeasti annetaan ne täydet tunnit ja maksetaan kohtuullista palkkaa jolla tulee Suomessa toimeen (minimi netto 2000€/kk), ja työympäristö on turvallinen ja työehdot inhimilliset. Tällä hetkellä tällaiset työt ovat harvinaisuus.
Ja varmaan tämä 2000 € kuukaudessa nettona pitäisi saada ailman mitää koulutusta tia työkokemusta uutena työntekijänä :D
Vierailija kirjoitti:
Lopetetaan ainakin ne kauppojen vajaat työpäivät.
Aika usein S- ja K-ryhmän kaupoissa näkee erilaisia työharjoittelijoita, joiden tehtäviin kuuluu etenkin kaupan tavarahyllyjen täyttäminen. Monet opiskelijat ovat myös välillä töissä kaupan kassoina ja myyjinä.
Ei ole puute kannustuksesta, vaan työpaikoista. Lue tilastoja äläkä jokeltele.
Haluaisin töihin, mutta olen pitkäaikaistyötön, kouluja käymätön +40 ja ei huolita mihinkään. En pysty opiskeluun koska tarvitsisin erityistä tukea siihen ja sitä en saa koska ikää on niin paljon, kyllä nuoria tuetaan. En usko olevani ainoa joka töihin kykenee mutta on osittain työkyvytön ilman diagnoosia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän käsipareja työpaikalle. Nyt on aivan liikaa töitä työntekijöillä.
On työnantajalle halvempaa että sinä teet 2-3 ihmisen työt 1 ihmisen palkalla. Hän voi kääriä ne ylimääräiset 1-2 työpanoksen hedelmät omiin taskuihin. Tää on kato sitä tehostamista!
Sama koskee eläkkeelle siirtyviä työntekijöitä, joiden tilalle ei välttämättä palkata ketään uutta työntekijää vaan esimerkiksi se 5 hengen ryhmän kutistuu 4 hengen ryhmäksi, mutta työmäärä pysyy samana. Valtion ja kaupungin hommissa koko virka saatetaan lakkauttaa eläkkeelle siirtyjän mukana eikä sitä siis laitetaan sitten lainkaan uudelleen hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin töihin, mutta olen pitkäaikaistyötön, kouluja käymätön +40 ja ei huolita mihinkään. En pysty opiskeluun koska tarvitsisin erityistä tukea siihen ja sitä en saa koska ikää on niin paljon, kyllä nuoria tuetaan. En usko olevani ainoa joka töihin kykenee mutta on osittain työkyvytön ilman diagnoosia
Diagnoosisi on laiskuus ja asennevamma. Kyllä tuossa iässä pitää itse ottaa vastuu elämästä, ihan ymmärrettävää että nuoria tuetaan, ei aikuisia pidä holhota
Se että paranisin kroonisista mielenterveysongelmista joiden vuoksi olen jälleen päätymässä määräaikaiselle eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosisi on laiskuus ja asennevamma. Kyllä tuossa iässä pitää itse ottaa vastuu elämästä, ihan ymmärrettävää että nuoria tuetaan, ei aikuisia pidä holhota
Ja oma diagnoosisi on...?
Vierailija kirjoitti:
Palkka jolla tulee toimeen ja pienemmät matkakulut. Näin simppeliä.
Pitäisikö mielestäsi työmatkakuluihinkin jo saada valtion tukia?
En ole yksinkertaisesti työkykyinen. Jos saisin terveyteni tai edes osan siitä takaisin, niin tekisin onnellisena töitä vaikka naurettavan pienellä palkalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja oma diagnoosisi on...?
Ei mikään, käyn töissä kuten kuuluukin vaikka ei aina huvittaisi
Olen ollut puhelinmyyntifirmassa, olin 2 viikkoa jonka jälkeen minut ja useimmat muut pistettiin ulos kun kukaan ei halunnut ostaa huijaussähkösopimuksia. En saanut edes palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että yksityisyrittäjyydestä tehtäisiin helpompaa.
No hyvä, siihen nykyhallitus pyrkii.
Ei kyllä tule mieleen ainoatakaa hallitusta, joka tosi asiassa olisi näin tehnyt juhlapuheista huolimatta. No, tietysti kokoomus varmaan kannattaa näennäisyrittäjyyttä ruokalähettinä tai piirisiivoojana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos reipastuisitte, laittaisitte nimenne 100km säteellä kaikkien vuokratyöfirmojen listalle ja soittaisitte sinne puhelinmyyntifirmaan, että voisitte tulla kokeilemaan?
Mikäs tässä nyt on liian vaikeaa?
Täällä kulkee julkinen liikenne kaksi kertaa päivässä ja minulla ei ole autoa, tai ajokorttia. Ja lisäksi epilepsia, niin en saa ajaa.
Seliseli on kova, mutta:
Mitäs jos kuitenkin reipastuisit laittaisit nimen jokaisen vuokrafirman listoille 100km säteellä ja soittaisit sinne puhelinmyyntifirmaan, että saako tulla kokeilemaan.
Itse en tarvitse muuta kuin sen, että joku palkkaa minut sellaisella palkalla, jolla tulee toimeen ilman tukia. Uskoisin, että 95% vähintään on kanssani samoilla linjoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että yksityisyrittäjyydestä tehtäisiin helpompaa.
No hyvä, siihen nykyhallitus pyrkii.
Nimeä näitä toimia.
Ihmiset erilaisia. Uskon että ihmisiin olisi pitänyt suhtautua ystävällisesti (ja neutraalisti) jo nuorena, olisi vältytty kohtuuttomalta stressiltä ja stressisairauksilta. Perussairauksia tosin ihmiset eivät saa pois, jos on muuten. Moni ei ymmärrä niitä eikä firmoissa varsinkaan. Siellä on suoritukset tavallaan, ihminen toissijainen? Yrittäjyys olisi hyvä joillekin, jos on voimia (välillä) tai kauppa käy ulkomailta tänne, myös sinne. Kielitaito on haaste.
Täällä kulkee julkinen liikenne kaksi kertaa päivässä ja minulla ei ole autoa, tai ajokorttia. Ja lisäksi epilepsia, niin en saa ajaa.