Voisitko antaa kumppanillesi anteeksi tällaisen?
Jos kumppanisi kertoo sinulle, että on ihastunut toiseen, mutta ei ole kuitenkaan sanan varsinaisessa merkityksessä pettänyt sinua, ei ole esim. tavannut ihastuksensa kohdetta eikä kertonut tälle tunteistaan. Ja kumppanisi kuitenkin sanoo edelleen tykkäävänsä sinusta ja teidän intiimi suhteenne jatkuisi.
Vai onko se jo pettämistä, jos kertoo ihastuneensa toiseen?
Kommentit (65)
Pihtaisin tuon kuultuani, todennäköisesti myös eroaisin
Yleensä kannattaa muistaa, että ihastuminen on vasta omaa mielikuvaa toisesta ihmisestä. Harvoin arjen tullessa vastaan ja tutustuessa kaikki ovat siten, kuin toisen ajattelee. Ne skarpit, fiksuilta vaikuttavat ja hyvännäköiset työkaverit alkaa piereskelemään, röyhtäilemään ja kaivelemaan pallejaan housujen välistä vähintään toisessa huoneessa kuin suurinosa muistakin.
Toisekseen. Sama, kuten ihastuksia ei tuoda kahville kotiin puolison eteen niin salaisuuksien esille tuominen puolisolle monesti hälventää ihastumisen tunnetta, kun taas ihastumisen tuominen ihastukselle saaden vastakaikua lisää sitä. Olisin siten ihan tyytyväinen, että puoliso kertoisi ihastumisestaan minulle eikä hänelle, että voisimme yhdessä miettiä, mikä sen aiheuttaa. Pitkässä parisuhteessa arjessa välillä unohtuu yllätyksellisyys ja sitä uraantuu, mikä voi olla syy ihastumiseen, mikä menee ajallaan ohi ja voi esille tuodessa taas lujittaa omaa parisuhdetta tuoden sille uutta ulottuvuutta ja muistuttaa yhteisestä halusta.
Jos salailun vaihtoehtona on keskustelu, valitsen keskustelun.
Eihän tuossa ole edes mitään anteeksiannettavaa. Eihän kumppani tunteilleen mitään voi, teoilleen kyllä. Itse ainakin olisin kiinnostunut keskustelemaan siitä, mitkä piirteet hänessä saavat kumppanissa tuon tunteen aikaan.
Kyllä mä odotan että kumppanini rakastaisi minua.
Jos sanoo että tykkää musta, on turha suhdetta jatkaa.
Ihastumisia tulee ja menee, se ei ole ongelma.
M40
Itse asia ei pettämistä mut jos sen ääneen sanoo niin se olis siinä, tai siis jatkaa vois mut aika lakonista olis sen jälkeen, kunnes itse löytäis paremman.
Kiltti mies kirjoitti:
En antaisi anteeksi vaan suhde olisi ohi heti ja käskisin häipymään sen ihastuksen luokse.
Ei yhtään yllättävää, tietäen ettet ole koskaan ollut parisuhteessa etkä ymmärrä niistä mitään.
Mä rakastuin työkaveriini.
Ihastuksesta en olisi puhunut kotona, mutta olimme tämän toisen kanssa niin tiiviisti yhdessä ja tunteitakin jaettiin. Kyllä homma alkoi lähteä käsistä sillä tasolla, että oli pakko puhua asiasta kotona. En ehtinyt pettää fyysisesti.
Onneksi puolisoni ymmärsi ja saimme suhteellemme uutta voimaa tästä kriisistä. Kyllä rakastumiseen syynsä oli.
Kyllä jos voisin hänen mieliksi haastaa kyseisen sällin kaksintaisteluun.
Ja mielellään haluaisin voittaa hänet rakkaani nähden. Tämä on meidän yhteinen fantasia. Ja olemme kolmesti toteuttaneet tämän. Minä voitan ja rakkautemme jatkuu.
Kaveri makaa naama verissään ja häipyy häviänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pettämistä, kaikki ihastuu joskus toiseen.
Mutta olisi varmaan parempi jättää se kertomatta.
Niin olisi, mutta ei asian kertominen pettämistä ole.
Ihmettelisin miksi tuollaista kertoo ja se olisi siinä sitten.
Ajattelisin, että haluaa jotenkin loukata minua eikä se ole oikein, joten lopettaisin suhteen.
En ymmärtäisi miksi tällainen asia nyt minulle kerrotaan. Ihan selvästi toinen ei arvosta tunteitani laisinkaan ja tässä olisi eron paikka. Parempi oli ollut pitää suunsa kiinni vaan ihastuksistaan.
Jos on ihastunut johonkin, niin pitääkö vielä hiekkapaperilla hioa toista naamaan, että ihan varmasti ymmärtää, että on ollut nyt ihastunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pettämistä, kaikki ihastuu joskus toiseen.
Mutta olisi varmaan parempi jättää se kertomatta.
Niin olisi, mutta ei asian kertominen pettämistä ole.
Miksi haluat loukata toista kertomalla jostain ihastuksesta?
Jotkut ovat ehdottomia ja jyrkkiä oikeudestaan myös pettää. Syyttävät siitä tietysti kumppania. Peiliin eivät koskaan katso.
Mikä olisi hänen motiivinsa jakaa tämä uutinen ihastumisestaan minun kanssani? Mitä minä sillä tiedolla tekisin? Tämä minulle olisi isompi ongelma kuin hänen ihastumisensa.
Kertomalla olevansa "ihastunut johonkin toiseen", tulkitsen tuollaisen kertomisen puolisolle tahalliseksi loukkaukseksi. Mikä sitten on se motiivi, että tahtoo loukata toista? Ehkäpä mustasukkaisuus vaimosta? Tai sitten vaan älyttömän tyhmää ja lapsellista käytöstä.
En eroaisi, vaan jäisin tarkkailemaan tilannetta.
Olinhan minäkin ihastunut George Harrisoniin. Kerroin sen papalle vasta nyt jälkeen päin. Pappa sanoi antavansa anteeksi, koska ihastuksen kohde on kuollut jo aikoja sitten.
Terveisin mummo
Vierailija kirjoitti:
Jos mun mies olisi niin tyhmä, että tulisi mulle lässyttämään jotain ihastumisesta johonkin nettinaiseen, jota ei ole edes tavannut, niin kyllähän se menettäisi kaiken uskottavuutensa mun silmissä. Pitäisin sitä ihan kajahtaneena ja lapsellisena.
Netissä sentään ihastuu toisen juttuihin tai persoonaan.. Jotkut aikuisetkin taas ihastuu pelkkään ulkonäköön toista tuntematta.
En haluaisi tietää.