Mikä se palkka on millä elää ja mitä osaamista työttömillä on sen saadakseen?
Kommentit (58)
Pitkäaikaistyöttömillä on täysin epärealistiset kuvat palkoista. Odotetaan jotain 3000 palkkoja. Itse olen amk-tutkinnolla töissä ja peruspalkkani on 2500€.
Tiedän kyllä, että työtön kolmen lapsen vanhempi saa tukina tuon rahan. Itse olen kolmen lapsen vanhempana tehnyt töitä ja saanut tuon rahan.
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
15 euroa tunti palkkaa vaikka en osaisi mitään. Sen alle en töitä tee.
Onneksi saan itse määrätä tuntipalkkani ja alle 20 euron en lähde.
Niin mullakin, itse päätän palkkani mutta suostun vaan kuukausipalkkaan 4200e minimi.
Koskaan en ole kyllä tarvinnut töitä tehdä kun ei pyyntööni ole suostuttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työtön mies kirjoitti:
15 euroa tunti palkkaa vaikka en osaisi mitään. Sen alle en töitä tee.
Onneksi saan itse määrätä tuntipalkkani ja alle 20 euron en lähde.
Niin mullakin, itse päätän palkkani mutta suostun vaan kuukausipalkkaan 4200e minimi.
Koskaan en ole kyllä tarvinnut töitä tehdä kun ei pyyntööni ole suostuttu.
Minä vaadin 7359 euroa kuussa, vaikka olisi henkilökohtaisen avustajan paikka. Koskaan ei suostuta, mutta ne ilmeet naurattavat.
Vierailija kirjoitti:
1800-2000€ kun tulee käteen kuukaudessa niin sillä elää ja säästöönkin jää. Maatalousalan sekatyöläinen. Ei välttämättä tarvitse koulutusta, mutta jonkinlaisia oma-aloitteisuuden ja älynlahjoja tarvitaan. Onko niitä työttömillä? Kai nyt joillain on.
Tuossa tulikin taas kerran yksi iso syy nykyiseen massatyöttömyyteen. Työttömiä pidetään yleisesti ottaen h*lmöinä ja osaamattomina, mutta samalla tietyt ihmiset (esimerkiksi sinä) kitisevät, että työttömien pitäisi mennä töihin. Mahdotontahan työttömän on työllistyä, kun työnantajille työtön ei kelpaa. Tässä on erittäin iso ristiriita.
Ps. Onpas taas vaikea kommentoida kun mikään ei meinaa mennä läpi.
Olemme vanhempi pariskunta, jonka lapset on jo aikuisia sekä tulevat toimeen omillaan. En osaa sanoa mikä ansiotaso muilla on riittävä, mutta meillä se on noin 11.500 euroa/kk netto. Kolmasosalla tuosta tulisimme toimeen, mutta näin on ihan hyvä.
Olen käynyt jotain 8 eri henkilöstöfirmassa haastattelussa ja ei sieltä töitä saa. V 2005 sain yhden urakka homman telakalla jossa piti laivaa maalata. Sen jälkeen telakoilla ollutkin ulkomaalaisia niitä hommia tekemässä.
Ei osaaminen ole sinut mittari maksaa asiallista palkkaa. Ja monet it-hemmot ei tosiaan oikeesti ansaitsit mitään yli neljän tonnin palkkoja varsinkin kun moni esin. kirjanpitäjänä vuosikausia työskennellyt kitkuttelee jollain kolmen tonnin brutolla.
Palkka ei ole minulle ratkaiseva tekijä, tulen toimeen hyvin vähällä. En kuitenkaan suostuisi enkä pystyisi tekemään mitä tahansa työtä, niin kuin ei apkaan.
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömillä on täysin epärealistiset kuvat palkoista. Odotetaan jotain 3000 palkkoja. Itse olen amk-tutkinnolla töissä ja peruspalkkani on 2500€.
Tiedän kyllä, että työtön kolmen lapsen vanhempi saa tukina tuon rahan. Itse olen kolmen lapsen vanhempana tehnyt töitä ja saanut tuon rahan.
Mä olen työhön 2 lapsen äiti ja saan 760e.
Minulle riittäisi nettona 1500e. En vain pääse mihinkään töihin.
2500- 3000 euroa käteen, sillä eläisi hyvin perhe.
Vierailija kirjoitti:
Olemme vanhempi pariskunta, jonka lapset on jo aikuisia sekä tulevat toimeen omillaan. En osaa sanoa mikä ansiotaso muilla on riittävä, mutta meillä se on noin 11.500 euroa/kk netto. Kolmasosalla tuosta tulisimme toimeen, mutta näin on ihan hyvä.
Juu. Aivan varmasti tienaatte noin paljon. Heh heh! Paljonko olet tänään juonut kiljua?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömillä ei todellakaan ole mitään epärealistisia käsityksiä palkoista. Se kuvitelma on vain sinun omassa päässäsi. Opettele ajattelemaan omilla aivoillasi, äläkä usko kaikkea mitä valtamediassa ja somessa kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömillä ei todellakaan ole mitään epärealistisia käsityksiä palkoista. Se kuvitelma on vain sinun omassa päässäsi. Opettele ajattelemaan omilla aivoillasi, äläkä usko kaikkea mitä valtamediassa ja somessa kerrotaan.
Kyllähän se selvää on, että jos on heikko koulutus ja pitkäkin tauko siitä kun viimeksi oli töissä, niin ei kukaan maksa mitään 2000/kk nettopalkkoja. Pitkäaikaistyöttömät kuvittelevat, että pääsisivät suoraan akateemisten palkoille, muttaei se niin mene.
Duunarien palkat ei ole kyllä noussut yhtään viiteentoista vuoteen. Muistan kun tein opiskelujen aikana monenlaista keikkaa ja palkka oli se 10-13e/h. Ja ei todellakaan minkäänlaista kokemusta mistään. Nykyään taitaa olla samat palkat ja kulut lähes tuplaantuneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se selvää on, että jos on heikko koulutus ja pitkäkin tauko siitä kun viimeksi oli töissä, niin ei kukaan maksa mitään 2000/kk nettopalkkoja. Pitkäaikaistyöttömät kuvittelevat, että pääsisivät suoraan akateemisten palkoille, muttaei se niin mene.
Nettopalkoista on ihan turha puhua, koska siihen vaikuttavat eri asiat/hlö. Pääsee kyllä ihan hyville palkoille tavallisena duunarinakin ilman sen kummempaa koulutusta, kunhan on työhaluja. Itse tienaan vähintään 3200/kk. Työ on fyysisesti raskasta. Ihan tessin mukainen palkka. Että ei ole mitään kuvitelmaa tienata enemmän kuin sinä ilman koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyteni alussa palkka toiveeni oli 2500 - 3000 €/kk. Työttömyyden pitkittyessä kelpasi yllättäen myös 1897,5 € kuukausipalkka. Eiköhän varsin moni pitkäaikais työttömänä ollut laske palkkatoivettaan, mikä ei kuitenkaan tarkoita, ettei ammattilainen saisi tuntea arvoansa. Ei ammattilaisen tarvitse kymmenellä eurolla tunti myydä osaamistaan.
Mulla kk palkka on n. 6100e, mut teen töitä ihan liikaa. Pitkiä työreissus 110pv/vuos. Mietin alkaa työttömäks mut hemmetin karenssi
Monilla on esim. maisterintutkinto, joka useimmiten on opistotason koulutuksen omaaville rekrytoijille este palkata henkilö. Ei haluta itseä pätevämpää.