Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
141/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sairauksia teillä sitten on? Työnteko ahdistaa, vanne kiristää päätä? Ylipainosta johtuen nivelet paukkuu? Mitä?

Mulla on reuma ja käytännössä jalat ja kädet sanoneet itsensä irti. On muitakin sairauksia, mutta tämä rajoittaa eniten. Olen normaalipainoinen.

Vierailija
142/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikkuli ja Piidör saavat rakennusalan kiky-kuntoon Persujen ja Kokoomuksen yhteisen ajatuspieremö Liberan ohjeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riikkuli ja Piidör saavat rakennusalan kiky-kuntoon Persujen ja Kokoomuksen yhteisen ajatuspieremö Liberan ohjeilla.

Hyvä että Persut laittaa nuo vetelät suorittava tason laiskurit ruotuun

Vierailija
144/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin te nälkään kuolette, ei teidän ole tarkoitus muiden rahoilla elellä yhtään edes välttävästi, vaan vain niin että ette kuole nälkään. Kyllä ihminen aina jotain keksii jos haluaa rahaa tupakkaan ja kaljaan. Miksi muiden pitäisi kustantaa muiden elämä ?

Miksi luulet, että kaikki polttaa tupakkaa ja juo kaljaa? Nykyään muuten lähes kaikki vuokra-asunnot ovat töysin savuttomia.

Vierailija
145/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten täytyy mennä myös niihin ei niin mukaviin ja ehkä jopa pienipalkkaisiinkin töihin. 

Mutta kysymyshän koski sitä, että millä köyhä sittenelää. Pienipalkkainen työ ei auta tähän mitenkään, koska on edelleen työstä huolimatta tukien varassa.

Eli: millä se köyhä pienipalkkainen sitten elää?

No millä se köyhä on tähän asti elänyt? Vai onko tuet olleet niin suuret, ettei pienipalkkaista / arvolle sopimatonta työtä ole kannattanut vastaanottaa?

Jos tähän saakka on juuri ja juuri elänyt, jatkossa ei elä. Ja itse olen töissä, mutta silti siinä tilanteessa

Eli sä väität, että töihinmeno laskee sen köyhän tuloja?

Ei, vaan palkan ja asumistuen yhdistelmällä tulee nyt juuri ja juuri toimeen. Jatkossa ei tule.

Vierailija
146/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että Persut laittaa nuo vetelät suorittava tason laiskurit ruotuun

Huh-huh-huutonaurua vedet silmissä vajaalle persretardeille!

Vierailija
147/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella. Sairaana ei paukut riitä sekä opiskelemaan että käymään töissä samaan aikaan. Ja pelkkä tyotylmyystuki ei riitä. On velkainen omistusasunto, joten ei tule muita tukia. Vuokralle en mene

Tämä on aika erikoista, kun osa nokkii työssäkäyviä ja välitetään, kun ei työllistytä, mutta mitään ei sen eteen tehdä. On työvoimapoliittista koulutusta, on opintotuki ja laina, on omaehtoinen tuki. Itse sain omaehtoisen tuen ja opiskelen terveyden takia etänä. Tulot nousseet köyhyysrajalta muutamassa vuodessa bruttona 1700 euroa. Toki olisin voinut jäädä kotiin makaamaan ja itkemään tukien perään...ja on asuntolaina, 2 teiniä ja mies, joka tienaa alle keskituloisen verran.

No moni ei kyllä työllisty, vaikka miten yrittäisi. Tiedän 50+ ikäisiä, joilla on työkokemusta ja kaksi tutkintoa, mutta töitä ei vain löydy.

Jos ei edes yritä niin ei ainakaan työllisty.

Kerropa tuo ikäsyrjityille, jotka tekevät vuodessa satoja hakemuksia - tuloksetta. Mutta sinultahan puuttuu empatia ja ymmärrys.

Vuodessa satoja hakemuksia? Herranjumala. Laita nyt tänne sun hakemus niin autetaan sua. Jotainhan tuossa täytyy olla pielessä. Haetko paikkoja joihin sinulla olisi edes teoreettista osaamista?

Vierailija
148/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki on aina olemassa, ei kukaan tässä valtiossa tyhjän päälle tipu. Yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. 

Toimeentulotukea myönnetään nykyään ainoastaan ulkomailta tulleille. Kantikset ei saa edes harkinnan varaista. 

Vierailija
149/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen onneksi jo työkyvyttömyys eläkkeellä, ikää 55, ihan vaan vitutuksen takia (virallinen syy ahdistus ja masennus).

Vierailija
150/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!

Merkonomi...

Vierailija
151/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!

Kaupan kassalle tai baariin tiskin taakse. Kouluun avustajaksi? Töitä löytyy, jos haluaa ja on valmis tekemään joustoja oman arjen suhteen.

Sinulla on vielä 11 vuotta työuraa jäljellä. Se on pitkä aika olla mukana työelämässä. Ja samalla eläke karttuu.

Vierailija
152/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sairauksia teillä sitten on? Työnteko ahdistaa, vanne kiristää päätä? Ylipainosta johtuen nivelet paukkuu? Mitä?

Kyllähän monet rikkoo itsensä fyysisissä hommissa. Suurin osa on kuitenkin ollut edes joskus töissä. Tiesitkö, että nykyään ei tehdä leikkauksia enää kuten ennen? Myönnetään mieluummin eläke tai roikotetaan työttömänä kuin operoidaan vaikka selkä ja kuntoutetaan.

Vierailija
153/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella. Sairaana ei paukut riitä sekä opiskelemaan että käymään töissä samaan aikaan. Ja pelkkä tyotylmyystuki ei riitä. On velkainen omistusasunto, joten ei tule muita tukia. Vuokralle en mene

Tämä on aika erikoista, kun osa nokkii työssäkäyviä ja välitetään, kun ei työllistytä, mutta mitään ei sen eteen tehdä. On työvoimapoliittista koulutusta, on opintotuki ja laina, on omaehtoinen tuki. Itse sain omaehtoisen tuen ja opiskelen terveyden takia etänä. Tulot nousseet köyhyysrajalta muutamassa vuodessa bruttona 1700 euroa. Toki olisin voinut jäädä kotiin makaamaan ja itkemään tukien perään...ja on asuntolaina, 2 teiniä ja mies, joka tienaa alle keskituloisen verran.

No moni ei kyllä työllisty, vaikka miten yrittäisi. Tiedän 50+ ikäisiä, joilla on työkokemusta ja kaksi tutkintoa, mutta töitä ei vain löydy.

Jos ei edes yritä niin ei ainakaan työllisty.

Kerropa tuo ikäsyrjityille, jotka tekevät vuodessa satoja hakemuksia - tuloksetta. Mutta sinultahan puuttuu empatia ja ymmärrys.

Vuodessa satoja hakemuksia? Herranjumala. Laita nyt tänne sun hakemus niin autetaan sua. Jotainhan tuossa täytyy olla pielessä. Haetko paikkoja joihin sinulla olisi edes teoreettista osaamista?

Luultavasti liian pitkä myyntiedustajaksi. Ei ole enää muuta selitystä...

Vierailija
154/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet kehittänyt osaamistasi tuon työttömyysjakson aikana ja ennen sitä töiden ohessa?

Vierailija
155/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen etsinyt töitä pitkään. Hakenut myös paikoista, joissa muka huutava työvoimapula. En päässyt. Ensi vuonna alan varastamaan ruokaa, hygieniatarvikkeita yms. Jos joku asioista tietävä haluaa oikeasti auttaa, niin voisiko kirjoittaa tähän ne paikat, joihin voi vain mennä töihin? Eli kävelen rakennukseen, ja se on moi, tulin tänne töihin.

Vierailija
156/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän kysymykseen on tullut/tulee näitä äärettömän fiksuja vastauksia tyyliin "mene töihin". Mistä moinen korkeampi äly liekään kotoisin - jostain maapallon ulkopuolelta?

Se on fiksu neuvo ihmiselle joka ihmettelee että miten tulee toimeen kun vastikkeeton raha loppuu.

Miten sairas ja korkeintaan vajaatyökykyinen menee kokoaikatyöhön? Tai sitten ne jotka eivät työllisty yrityksestä huolimatta.

Jos ei pysty eikä halua niin sitten laittaa suuta soukemmalle ja elää sillä mitä saa. En kertakaikkiaan ymmärrä tätä asennetta, että aina vaan pitäisi saada lisää. Olen ollut itsekin työkyvytön ja työttömänä, elänyt opintotuella ja vaikka mitä, mutta en ole koskaan valittanut tukien pienuutta vaan ollut kiitollinen siitä, millainen tukijärjestelmä meillä on.

Itse toivon koko sydämeni pohjasta, että jokainen ihminen, joka köyhyyttä ja sairautta kokiessani teki minun asioitani koskevia päätöksiä, saa kokea vielä elämässään täsmälleen samanlaista kohtelua.

Vierailija
157/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä jatkossa riittää vuokra-asuntoja, kun nyt pakotetaan kaikki omistusasunnossa sinnitelleet vuokralle?

Joku asuntoinvestoija ostaa sen sun asunnon pilkkahinnalla ja sitten ottaa sut sinne vuokralle asumaan. Maksamillasi vuokrilla keraa sitten pois ne sulle maksamansa rahat pikkuhiljaa. Asuntosi on sille lopulta ilmainen.

Noin se kapitalismi toimii.

Vierailija
158/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupan kassalle tai baariin tiskin taakse. Kouluun avustajaksi? Töitä löytyy, jos haluaa ja on valmis tekemään joustoja oman arjen suhteen.

Sinulla on vielä 11 vuotta työuraa jäljellä. Se on pitkä aika olla mukana työelämässä. Ja samalla eläke karttuu.

Älä unta näe että tuon ikäistä noihin tehtäviin otettaisiin, pitää olla nuori ja nätti.

Vierailija
159/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät tekee sitten enemmän töitä jotta saa enemmän palkkaa? Asumistuki joutaa pois koska ihminen asuu liian kalliissa asunnossa silloin jos yhteiskunta joutuu maksamaan asumistukea.

Vierailija
160/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu suurella osalla leikkausten kannattajista olevan sellainen outo ajatus, että työttömyys tai vajaatyöllisyys on vain sitä, ettei ota töitä vastaan. Hah! Outo käsitys että niitä töitä ja palkanmaksajia vain on kaikille aina tarjolla.

Jos töitä löytyy välivuotta viettäville ylioppilaille eli täysille raakileille ilman mitään kunnon osaamista, niin miten ihmeessä fiksumpi, osaavampi ja taidokkaampi aikuinen ihminen ei töitä löytäisi. Millaista elämää on oikein eletty?

Työnantajat saisivat vastata tuohon. Miksi 19-vuotias tyttö kelpaa, mutta 41-vuotias nainen ei?

Sen 19-vuotiaan saa halvemmalla. Niillä on monesti motivaatio kohdallaan ja ovat valmiita joustamaan. Iäkkäämmät kuuluu ammattiliittoon ja tietävät oikeutensa. Saattaa olla kovinkin hankala kanttura, kun sen töihin muka otat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä