Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
181/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekevälle töitä löytyy ja jos olet oikeasti työkyvytön, pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Lorvikatarri vaivaa suurinta osaa "työkyvyttömistä".

Haista paska. Ei todellakaan pääse.

Vierailija
182/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sairauksia teillä sitten on? Työnteko ahdistaa, vanne kiristää päätä? Ylipainosta johtuen nivelet paukkuu? Mitä?

Entinen työkaverini sai infarktin ja siitä johtuen aivovamman, muisti heikkeni, näkö meni toisesta silmästä ym. Hän ei selviä töistään, fyysisesti kevyestä toimistotyöstä ja on nyt palkattomalla lomalla. Sairausloma ja kuntoutustuki olivat ja menivät, eläkettä ei myönnetä. Työnantaja sanoo kohta irti, koska hän ei yrityksistä huolimatta ole onnistunut palaamaan työhön.

Tässä nyt vain yksi esimerkki tulevista "työttömistä". Teille idiooteille, jotka kuvittelette kaikkien olevan samasta muotista.

Itse olin matkalla työhaastatteluun toimistotöihin kun kaaduin ja mursin jalkani siinä heidän pihalla. En tietenkään saanut työpaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sairauksia teillä sitten on? Työnteko ahdistaa, vanne kiristää päätä? Ylipainosta johtuen nivelet paukkuu? Mitä?

Entinen työkaverini sai infarktin ja siitä johtuen aivovamman, muisti heikkeni, näkö meni toisesta silmästä ym. Hän ei selviä töistään, fyysisesti kevyestä toimistotyöstä ja on nyt palkattomalla lomalla. Sairausloma ja kuntoutustuki olivat ja menivät, eläkettä ei myönnetä. Työnantaja sanoo kohta irti, koska hän ei yrityksistä huolimatta ole onnistunut palaamaan työhön.

Tässä nyt vain yksi esimerkki tulevista "työttömistä". Teille idiooteille, jotka kuvittelette kaikkien olevan samasta muotista.

No voi. Hän nyt oli varmaankin varautunut pahimpaan ja hankkinut itselleen sairausvakuutuksen ollessaan terve.

Vierailija
184/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, ei minua oteta mihinkään osa-aikaiseksi. Kaupan kassa olisi se homma mitä haluaisin vaikka parina päivänä viikossa tehdä, muutaman tunnin. Mutta kun ei huolita. Mihinkään ei huolita. Muutama tunti viikossa riittäisi minulle. Mutta kun ei huolita niin ei huolita. Mikä tässä on niin ylivoimaisen vaikeaa käsittää?

Vierailija
185/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tekevälle töitä löytyy ja jos olet oikeasti työkyvytön, pääset työkyvyttömyyseläkkeelle. Lorvikatarri vaivaa suurinta osaa "työkyvyttömistä".

Pakko haistaa kun sieltä päin tuulee. Kyllä pääsee.

Vierailija
186/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella. Sairaana ei paukut riitä sekä opiskelemaan että käymään töissä samaan aikaan. Ja pelkkä tyotylmyystuki ei riitä. On velkainen omistusasunto, joten ei tule muita tukia. Vuokralle en mene

Tämä on aika erikoista, kun osa nokkii työssäkäyviä ja välitetään, kun ei työllistytä, mutta mitään ei sen eteen tehdä. On työvoimapoliittista koulutusta, on opintotuki ja laina, on omaehtoinen tuki. Itse sain omaehtoisen tuen ja opiskelen terveyden takia etänä. Tulot nousseet köyhyysrajalta muutamassa vuodessa bruttona 1700 euroa. Toki olisin voinut jäädä kotiin makaamaan ja itkemään tukien perään...ja on asuntolaina, 2 teiniä ja mies, joka tienaa alle keskituloisen verran.

No moni ei kyllä työllisty, vaikka miten yrittäisi. Tiedän 50+ ikäisiä, joilla on työkokemusta ja kaksi tutkintoa, mutta töitä ei vain löydy.

Jos ei edes yritä niin ei ainakaan työllisty.

Kerropa tuo ikäsyrjityille, jotka tekevät vuodessa satoja hakemuksia - tuloksetta. Mutta sinultahan puuttuu empatia ja ymmärrys.

Vuodessa satoja hakemuksia? Herranjumala. Laita nyt tänne sun hakemus niin autetaan sua. Jotainhan tuossa täytyy olla pielessä. Haetko paikkoja joihin sinulla olisi edes teoreettista osaamista?

Mä laiton hakemuksen yhteen Kelan paskaduuniin. Hakemuksia oli tullut yli 200. Laskepa todennäköisyys saada paikka, jos yksi valitaan. Yleensä töihin tulee hakemus muiltakin kuin minulta.

-eri

Mulla on kyllä ihan eri näkemys paskaduunista. Hait siis Kelalle töihin? No sinne pitää yleensäkin olla korkeakoulututkinto. Lisäksi työkokemusta. Minulle taas paskaduuni on niitä, joita tehdään ilman koulutusta max. 11 euron palkalla. Ja itse asiassa nyt mä teen virastotyötä ja tienään bruttona +3000 euroa eikä tämä minusta ole paskatyötä nähnytkään. Minun kommentti siis tuolla ylempänä, jossa kerroin, että tulot nousseet 1700 bruttona.

Vierailija
187/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

He menevät tietenkin töihin ja ansaitsevat rahansa. No ei... en ole hallituksen kannattaja ja olen valmistautunut tukemaan leipäjonoja entistä vankemmin. 

Vierailija
188/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tiedetään, että työttömänä on turha TK-eläkettä hakea, mutta jos ei edes työsuhteessa ollessa eläkettä saa, niin on kyllä aika epätoivoinen tapaus.

Vierailija
189/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla lähtee koko asumistuki ja menee tulot miinuksen puolelle. Omistan vajaa neljäsosan hyvin huonokuntoisesta asunnosta, jossa 80 v. äitini asuu ja josta hän omistaa puolet. Pikkasen katkera olen siitä, että esim. kesämökin saa tässä uudessa systeemissä omistaa, mutta ei muullaista tuottamatonta kiinteistöä.

Eli jakamaton kuolinpesä? Sen saa jakoon, mikäli joku pesän osakkaista näin haluaa. Muut voivat ostaa sinut siitä ulos ja saat vähän omaa rahaa siitä.

Nämä on vain asioita, jotka pitää hoitaa.

Vierailija
190/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olet oikeassa, että pelkkä kusipäinen luonne ei oikeuta eläkkeeseen. Aloita osa-aikahommista, niin me muutkin aloitimme.

Vierailija
191/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin työhön pääsee? Koulunkäyntiavustajaksi? Palkka on huonompi kuin siivojalla ja se on muuten osa-aikainen työ ja 90-luvun laman aikana niitä töitä ei pahemmin ollut.

Vierailija
192/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Siis yli 60 vuotiaatkinko?

Vierailija
193/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ongelmaa saada hanttihommia, mutta ongelma on pysyä niissä. Olen niin tyhmä etten opi hommia ennen kuin pomolta palaa hermot ja kas taas olen työtön kengän kuva persuksissa. En silti pääse työkyvyttömyyseläkkeelle. Aina vaan ollaan taottu päätä yhdessä seinään te toimiston virkailijan kanssa. Hänkään ei nyt enää jaksa minua, ja on siirtänyt minut jatkossa toiselle työntekijälle.

Vierailija
194/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin työhön pääsee? Koulunkäyntiavustajaksi? Palkka on huonompi kuin siivojalla ja se on muuten osa-aikainen työ ja 90-luvun laman aikana niitä töitä ei pahemmin ollut.

Palaa sieltä 90-luvulta vuoteen 2023

Vierailija
195/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalle pääsee hoitoapulaiseksi kouluttamatonkin.

Vierailija
196/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olin matkalla työhaastatteluun toimistotöihin kun kaaduin ja mursin jalkani siinä heidän pihalla. En tietenkään saanut työpaikkaa.

Myötikset sinulle. Itselläkin vuosia sitten murtunut nilkka. Ja siitä vuosi eteenpäin niin melkein päivälleen samaan aikaan, murtui se sama jalka uudestaan, mutta sillä kertaa sääri- ja pohjeluut. Tsemppiä sulle! Hidasta se on mutta kyllä se siitä paranee. 

Vierailija
197/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole taloudellisesti mahdollista opiskella. Sairaana ei paukut riitä sekä opiskelemaan että käymään töissä samaan aikaan. Ja pelkkä tyotylmyystuki ei riitä. On velkainen omistusasunto, joten ei tule muita tukia. Vuokralle en mene

Tämä on aika erikoista, kun osa nokkii työssäkäyviä ja välitetään, kun ei työllistytä, mutta mitään ei sen eteen tehdä. On työvoimapoliittista koulutusta, on opintotuki ja laina, on omaehtoinen tuki. Itse sain omaehtoisen tuen ja opiskelen terveyden takia etänä. Tulot nousseet köyhyysrajalta muutamassa vuodessa bruttona 1700 euroa. Toki olisin voinut jäädä kotiin makaamaan ja itkemään tukien perään...ja on asuntolaina, 2 teiniä ja mies, joka tienaa alle keskituloisen verran.

No moni ei kyllä työllisty, vaikka miten yrittäisi. Tiedän 50+ ikäisiä, joilla on työkokemusta ja kaksi tutkintoa, mutta töitä ei vain löydy.

Jos ei edes yritä niin ei ainakaan työllisty.

Kerropa tuo ikäsyrjityille, jotka tekevät vuodessa satoja hakemuksia - tuloksetta. Mutta sinultahan puuttuu empatia ja ymmärrys.

Vuodessa satoja hakemuksia? Herranjumala. Laita nyt tänne sun hakemus niin autetaan sua. Jotainhan tuossa täytyy olla pielessä. Haetko paikkoja joihin sinulla olisi edes teoreettista osaamista?

Mä laiton hakemuksen yhteen Kelan paskaduuniin. Hakemuksia oli tullut yli 200. Laskepa todennäköisyys saada paikka, jos yksi valitaan. Yleensä töihin tulee hakemus muiltakin kuin minulta.

-eri

Mulla on kyllä ihan eri näkemys paskaduunista. Hait siis Kelalle töihin? No sinne pitää yleensäkin olla korkeakoulututkinto. Lisäksi työkokemusta. Minulle taas paskaduuni on niitä, joita tehdään ilman koulutusta max. 11 euron palkalla. Ja itse asiassa nyt mä teen virastotyötä ja tienään bruttona +3000 euroa eikä tämä minusta ole paskatyötä nähnytkään. Minun kommentti siis tuolla ylempänä, jossa kerroin, että tulot nousseet 1700 bruttona.

Merkonomi tai ylioppilas ja merkonomi riittää. Työt menee suhteilla. Pitää olla kuitenkin poliittisesti sopiva, kepulainen, pää ei muuten kestä.

Vierailija
198/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, ei minua oteta mihinkään osa-aikaiseksi. Kaupan kassa olisi se homma mitä haluaisin vaikka parina päivänä viikossa tehdä, muutaman tunnin. Mutta kun ei huolita. Mihinkään ei huolita. Muutama tunti viikossa riittäisi minulle. Mutta kun ei huolita niin ei huolita. Mikä tässä on niin ylivoimaisen vaikeaa käsittää?

Se on yleensä niin päin, että työntekijä sopeutuu työnantajan tarpeisiin ja saa siitä korvausta palkan muodossa. Nyt oletat, että joku yrittäjä keksii sinulle työpaikan, jonka itse määrittelet.

Mene sinne kauppiaan luokse henkilökohtaisesti ja kysy vaikka hyllyjen täyttäjän paikkaa alkuun. Vaikka palkattomana harjoittelijana muutama päivä niin, että kauppias näkee, opitko homman. Siitä sitten etenet, kun kauppias toteaa asenteen olevan kohdillaan.

Vierailija
199/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kuntoutustuella, mutta kaikki alkaa olemaan niin kallista että pitää itsekin katsella jotain osa-aikaista työtä. Mikä olisi sellaista, missä ei tarvitse kävellä yhtään?

Hyvin moni toimistotyö.

Vierailija
200/1103 |
08.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin yhdestä duunista, johon ei vaadita ammattitutkintoa kummempaa. Hakemuksia korvaajakseni tuli joku 800. Aika heikoilla todennäköisyyksillä työllistyy, jos näillä mennään..

Tuosta 800:sta on 750 sellaisia jotka eivät edes halua töihin.

Nimim. niin monta kertaa lukenut hakupapereita jossa motivaationa on se että joku on käskenyt hakemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän