Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?

Vierailija
08.09.2023 |

Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?

Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?

Kommentit (1103)

Vierailija
701/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion rueta muutenkin varastamaan. Olen tuossa suhteellisen hyvä. Paikallisesta gigantista vein pojalleni peliläppärin laukku-alennuksella. Mitäs muuta. No tuet loppuu ja ruokaa on saatava. Saan sitä vaikkei rahaa olisi menemällä kauppaan syömään.. Saa tulla kokeilemaan estämistä. Voin taata että annat suosiolla minun tehdä mitä olenkaan tekemässä.

Vierailija
702/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ammatti rosvo. Ja rosvouksen salat aion opettaa pojallenikin. Katsos aina ei mene onnenkeksit tasan. Ja kun hallitus kiristää tuota toimeentuloani tuntuvasti enkä töihin tule pääsemään (mistäkö tiedän) 12v hakenut jo eikä vain tule valituksi. No työkkäristä sanovat että 4 työpaikkaa kuussa ne haen. Jotta saan kela korvauksen. Jos etuuteni viedään minimiin. Lähden poikani kanssa kahden kauppaan ryöstöretkelle. Otamme eineksiä yms sieltä mukaan ihan kuten normaalistikkin kävisimme kaupassa. Jätämme vain maksamatta, sanon kassalta ohimennessä että lähetä lasku petteri orpolle ja kumppaneille.

Vittuakos eivät päästä t k eläkkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin aion rueta muutenkin varastamaan. Olen tuossa suhteellisen hyvä. Paikallisesta gigantista vein pojalleni peliläppärin laukku-alennuksella. Mitäs muuta. No tuet loppuu ja ruokaa on saatava. Saan sitä vaikkei rahaa olisi menemällä kauppaan syömään.. Saa tulla kokeilemaan estämistä. Voin taata että annat suosiolla minun tehdä mitä olenkaan tekemässä.

Saat raudat ja kaasua jos tulet meidän kauppaan varastelemaan ja päädyt poliisien kyytiin.

Vierailija
704/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Niin. Ei leikata vaan lakkautetaan.

https://www.tyollisyysrahasto.fi/uutiset/aikuiskoulutustuen-lakkauttami…

Tuon voi periaatteessa kiertää. Koska meillä on valmistumisen määrissä opiskelu kielletty työttömyysturvassa ja opintotukikuukaudet loppuu jossain vaiheessa niin jäljelle jää toimeentulotuki joka korvaa sitten opiskeluaikana kaiken ja siinä ei ole mitään opintoviikko eikä aika rajoituksia. Perheiden kannattaa siirtää opiskeleva puoliso kirjoille johonkin soluasuntoon ja samalla tehdä nollasopimus, joten yksinhuoltaja korotukset alkaa juosta ja valtio maksaa elarit. Tämä on ihan tavallista pienempituloisen verosuunnittelua.

Ja rikkaat perustavat holding yhtiöitä, joilla kikkailevat verovapaita osinkoja. Tämä kuitenkin katsotaan lailliseksi kikkailuksi toisin kuin tuo feikkiyksinhuoltajuus.

Vierailija
705/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ootte työttömiä muttette ihan pää kainalossa, niin harkitkaa ihan oikeasti uudelleenkouluttautumista. Työvoimakoulutusta, omaehtoisia opintoja amiksessa tai amkissa, tai edes jonkinlaista täydennyskoulutusta. Jos ei oo mitään ideaa, mitä tekis, niin menkää ensin ammatinvalinnanohjaukseen. Kertakin voi riittää siihen, että löytyy se tavoiteltava ala. Sinne voi itse ilmoittautua tai työkkäri ohjata. Suosittelen.

T. 2 vuotta työtön 2016-2017, jonka jälkeen kävin edellämainitun polun. Hain kouluun, pääsin. Ollut vakituisesti työelämässä vuodesta 2019.

Minä tein saman ja olen edelleen työtön. 2 ensimmäistä vuotta opiskelin työttömyyspäivärahalla ja loppuun tutkintoon käytin lähes kaikki opintotukikuukaudet ja nostin 20 000 euroa opintolainaa. Ei mulla ole enää polkuja. Fyysistä työtä en pysty tekemään.

Vierailija
706/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat raudat ja kaasua jos tulet meidän kauppaan varastelemaan ja päädyt poliisien kyytiin.

Viimeksi kun poliisi kokeili niin etälamautin ei auttanut. Isokokoinen olen joo yli 185cm painoa n 100kg mikä toki lihasta kun salilla asunut viimeiset 7vuotta. Mutta ainahan nuo kauppiaat on minun kyllä antanut rauhassa tavarani ottaa, aina ei toki ole huomanneet, koskaan ei ole kukaan perään lähtenyt paitsi yksi mies, kerran juoksi kaupan taakse perässä, no sen juoksut päättyi myös sinne taakse. Itse jatkoin siitä autolla matkaa.

Vierailija
707/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mies mikä tosiaan juoksi kaupan taakse ei ollut kauppias vaan joku ihan kansalainen , luuli vissiin jotain tekevänsä en ole varma. en kysellyt vaan annoin luu viitosen laulaa.

Vierailija
708/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti joudut itse joskus tilanteeseen jossa olet työkyvytön mutta et tarpeeksi sairas eläkevakuutusyhtiön lääkäreille. Sitten voit miettiä tarkemmin millaista on olla yhteiskunnan elätti nyky Suomessa. 

Kyllähän niillä tuilla pärjää ihan hyvin. En minäkään ymmärrä tätä valitusta täällä.

Eri

No onhan se vähän vajaa 600 euroa ihan kiva summa. Siitä pakolliset niin jos se pari kolme sataa jää kuukaudeksi niin hyvin pärjää. Not.

Vierailija
709/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työttömänä 18 vuotiaasta asti, eli nyt siis jo liian kauan. Kun jo 40 pian alkaa lähestyä. Niin työttömyysturvalla sen ajan ollut. OHOH valehtelin, olin kahdesti kuntouttavassa työssä toisen kerran 2 päivää ja toiselle kerralla en mennyt paikalle. Tuli karenssit kärsittyä. Mutta sitten takas kela rahalle löysin rantein ottamaan.

Toki tuo on valinta. Ei se helppoa ole mutta pärjään. Silti minulla on yli 500e puhelin ja 3k tietokone kotona. Kotistereot löytyy kanssa. Halvalla vuosien saatossa ostanut. 3k tietokoneen kasasin silleen että säästin siihen pitkään. Söin pelkkää nuudelia ja jauhelihaa. Sen halusin pojalleni kasata. Ja sain kasattua.

Yli 17v työttömänä jo putkeen, joten en taida tulevaisuudessakaan työllistyä

Vierailija
710/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän 100 euron leikkaaminen näkyy pienituloisen työttömän elämässä paljon enemmän!!. miksi ei voitais mieluummin korkean tuloluokan ihmisiltä leikata sitä lapsilisää koska 100 euron leikkaaminen lapsilisistä ei vaikuta pätkääkään varakkaan lapsiperheen mussukkaan joka ei edes sitä satasen leikkuuta edes huomaa..,.,

Vierailija
711/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs päästä eläkkeelle minun sille työkyvyttömmyys eläkkeelle. Se on tosi. Minulla on niin hirveästi käsittelemättömiä asioita joita mietin ihan viikottain, yritän esittää muuta kuin on,, mutta totuus on se että ei minusta enää ole kouluun eikä työhön. 

Eläke on ainut vaihtoehto kohdallani. Jospa tuo joskus lähtee etenemään kuhan taas työkkärissä otan puheeksi, siihen pitää olla ensin pitkällä 1v saikulla ja sitten vasta.

Mulla on ollut elämä yksi helvetti ihan jo kuulkaa lähtökohtaisesti, jos joku ei sitä usko. Niin olkoon uskomatta. Minun kengissäni olisi moni jo tappanut itsensä kuten minäkin aikanaan yritin (perkeleet sai henkiin teholta käsin). Ja meitä tälläisiä on paljon , silti kela vaatii ja hallitus huutaa että töihin. Kerro minne ja miten jos pää ei ole kunnossa en kykene oppimaan mitään koska kaikki ajatukset pyörii siinä että selviää päivästä toiseen.

Vierailija
712/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole leikkaamista, jos tuet pienenevät.

Vierailija
713/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin rupean ensivuodesta tarjoamaan seksi palveluita naisille. Sillä saa kivan lisän.

Varmaan kysyntää.

Vierailija
714/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ketkä ootte työttömiä muttette ihan pää kainalossa, niin harkitkaa ihan oikeasti uudelleenkouluttautumista. Työvoimakoulutusta, omaehtoisia opintoja amiksessa tai amkissa, tai edes jonkinlaista täydennyskoulutusta. Jos ei oo mitään ideaa, mitä tekis, niin menkää ensin ammatinvalinnanohjaukseen. Kertakin voi riittää siihen, että löytyy se tavoiteltava ala. Sinne voi itse ilmoittautua tai työkkäri ohjata. Suosittelen.

T. 2 vuotta työtön 2016-2017, jonka jälkeen kävin edellämainitun polun. Hain kouluun, pääsin. Ollut vakituisesti työelämässä vuodesta 2019.

Mä olen ollut jo uudelleenkoulutuksessa. Mutta eipä mitkään opinnot tuo terveyttä takaisin.

Vierailija
715/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kyllähän 100 euron leikkaaminen näkyy pienituloisen työttömän elämässä paljon enemmän!!. miksi ei voitais mieluummin korkean tuloluokan ihmisiltä leikata sitä lapsilisää koska 100 euron leikkaaminen lapsilisistä ei vaikuta pätkääkään varakkaan lapsiperheen mussukkaan joka ei edes sitä satasen leikkuuta edes huomaa..,.,

Ajatuksen tasolla hyvä, mutta tätä on valtion toimesta jo monta kertaa selvitelty ja joka kerta johtopäätös on että hyvätuloisilta lapsilisän leikkaaminen tulisi kalliimmaksi kuin siitä saatava hyöty. Byrokratia ja tulorajatarkistukset maksaa. 

Vierailija
716/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lle. Työtön muuttaa sitten sinne missä on varaa asua. Esim. jonnekin Jämsään vuokrakämppään, joka maksaa 200e /kuussa tai menee töihin. Siinä on vaihtoehdot. Joutuu työssäkäyvätkin miettimään missä on varaa asua ja muuttamaan, jos tulotaso putoaa. Työtön ei ole mikään pyhälehmä, jolle muun yhteiskunnan tulisi rahoittaa muuttumaton arki mukavuuksineen.

Eli downshiftaa tai mene töihin. Siinä vaihtoehdot.

Vierailija
717/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tein saman ja olen edelleen työtön. 2 ensimmäistä vuotta opiskelin työttömyyspäivärahalla ja loppuun tutkintoon käytin lähes kaikki opintotukikuukaudet ja nostin 20 000 euroa opintolainaa. Ei mulla ole enää polkuja. Fyysistä työtä en pysty tekemään.

Sama, enkä työllistynyt uudellakaan alalla. Lainaa 28 000 euroa.

-eri

Vierailija
718/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei työllisty nykyisellä ammatilla, niin menee koulun penkille opiskelemaan työllistävän ammatin. Opintotukea ei olla leikkaamassa.

Tässä se kietytys oikeastaan on sillä lisäyksellä, että kaupunkiasuminen ei ole ihmisoikeus ja jos ei ole varaa, niin pitää tehdä lisätöitä tai ottaa toinen työ rinnalle. Työkyvyttömiä pitää myös osatyöllistää enemmän ja ottaa työkokeiluihin. Moni voi tehdä etätyötä/aivotyötä.

Vierailija
719/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään joka muistaa vaikka 1980- lukua? Silloin ei ollut juurikaan valittamista ja ihmiset ottivat työtä kuin työtä vastaan.

Meidänkään lähipiirissä ei ollut ainuttakaan työtöntä. Eikä valitettu työmatkoista. Osa kulki kimppakyydeillä töihin. Aina löytyi jokin keino.

Vierailija
720/1103 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatuksen tasolla hyvä, mutta tätä on valtion toimesta jo monta kertaa selvitelty ja joka kerta johtopäätös on että hyvätuloisilta lapsilisän leikkaaminen tulisi kalliimmaksi kuin siitä saatava hyöty. Byrokratia ja tulorajatarkistukset maksaa. 

kyl kyl...pitäähän korkeamman verojen maksajat  aina jotain saada takaisin.hah. lääkäri pariskunnan kotitalous vuoden ikäisellä lapsella varustettuna , voi aloittaa osasalkun kasvattamisen joka kuukausi 100 eurolla tulon siirrolla ja kun lapsi täyttää 18 v....nin Voila

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi