Kertokaa hallituksen kannattajat, että millä köyhät sitten elää?
Kun työttomyystukea ja asumistukea leikataan? Siis jos ei silti työllisty tai ei pysty töihin?
Niin millä sitten eletään, kun tulot putoaa nykyisestä 300-600€/kk? Luuletteko että meillä on vielä varaa pärjätä sitten enää mitenkään?
Kommentit (1103)
Töihin ei voi vain valitettavasti mennä. Olen töissä, mutta palkka rikollisen pieni jolla ei elä. Haen parempi palkkaista työtä koko ajan, mutta vaikea sellaista saada.
Asun pääkaupunkiseudulla. Pitäisikö minun muuttaa maalle työttömäksi? Tarvitsen tukia palkan lisäksi
elääkseni.
Suomessa ei voi elää kuten monessa maassa jossa tukia ei ole., koska täällä ei saa montaa työtä tuosta vaan.
Esim, saksassa on kylttejä ovissa joissa haetaan työntekijöitä. Suomessa on liian korkea vaatimus tiettyihin töihin.
Suomessa on jotain vialla ja Pahasti!
Voi kun voisi muuttaa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin te nälkään kuolette, ei teidän ole tarkoitus muiden rahoilla elellä yhtään edes välttävästi, vaan vain niin että ette kuole nälkään. Kyllä ihminen aina jotain keksii jos haluaa rahaa tupakkaan ja kaljaan. Miksi muiden pitäisi kustantaa muiden elämä ?
Miltä tuntuu olla noin tyhmä?
ihan täyttä asiaa meidän työtä tekevien mielestä
Älä yleistä. Ei me kaikki työtä tekevät olla moukkia.
Ei hallituksen kannattajia kiinnosta köyhät. Ois vaan parempi, että köyhät ryyppäis itsensä hengiltä, kun sopivasti olutveroa kevennetään 😊
Vierailija kirjoitti:
Töihin ei voi vain valitettavasti mennä. Olen töissä, mutta palkka rikollisen pieni jolla ei elä. Haen parempi palkkaista työtä koko ajan, mutta vaikea sellaista saada.
Asun pääkaupunkiseudulla. Pitäisikö minun muuttaa maalle työttömäksi? Tarvitsen tukia palkan lisäksi
elääkseni.
Suomessa ei voi elää kuten monessa maassa jossa tukia ei ole., koska täällä ei saa montaa työtä tuosta vaan.
Esim, saksassa on kylttejä ovissa joissa haetaan työntekijöitä. Suomessa on liian korkea vaatimus tiettyihin töihin.
No eipä käynyt mielessä, että sinne "maalle" voisi muuttaa TÖITÄ tekemään?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä että ainakin rasismiin on puututtu! (sarkasmia)
Työttömiä ja köyhiä saa vapaasti sorsia ja heidän ongelmiaan irviä.
Jos köyhä avautuu vaikeasta elämäntilanteestaan esim. työttömyys ja asuntovelkaa tai sairaus ja kalliit lääkkeet. Hän saa hyvin halventavia kommentteja osakseen ja hänet nähdään uhriutuvana ruikuttajana.
Häntä saa työkkäri käyttää ilmaistyövoimana eli hänelle ei tarvitse edes maksaa palkkaa tekemästään työstään.
Onko se ihmisarvoista elämää että, Sanna Marinin sanoi, "Vauraassa maassa" ollaan palkattomassa työharjoittelussa ja "leipä" jonotetaan leipäjonossa?Tätä köyhien epäinhimillistä kohtelua peitellään nostamalla "rasismi" keskustelun keskiöön.
Ollaan "hyviä ihmisiä" kun vastustellaan tässä rasismia.
Rasisminvastainen mielenosoituskin sai 10 000 ihmistä liikkeelle. Köyhien mielenosoitus saa muutaman hassun liikkeelle, koska se ei ole trendikästä ja köyhyys on pelottavaa ja rumaa.
Ei ole varaa netflixiin ja vaatteetkin pitää hankkia kirppareilta. Hei! tosi noloo mennä jonkun rupusakin mielenosoitukseen! Ei sovi mun imagoon!
Köyhiä solvataan koska pelätään että niin voi käydä itsellekin. Köyhät halutaan nähdä syyllisinä omaan onnettomuuteensa. Köyhyys ei tapahdu MINULLE koska olen fiksu, ahkera ja etevä, toisin kuin köyhät.
Uudet heikennykset köyhien asemaan, kätketään rasismikeskustelulla. Ihmiset ovat kuin suuria lapsia: Heidän huomionsa saa pelottavan helposti kiinnitettyä oikeista ongelmista jonninjoutavaan.
Joku supisuomalainen Susanne Päivärintakin uhriutui "sydäntäsärkevästi" ja nikotellen avautui lapsena kokemastaan rasismista, kun opettaja oli ihmetellyt hänen ruskettunutta ihoaan että mahtaako olla suomalainen..." Kyllä siinä hukkuu köyhän eläkeläisen ongelmat että ostaaki ruokaa vai lääkkeitä, ja köyhän perheen pohdinta, miten selvitä asuntovelasta ja sähkölaskuista.Olispa oppositio keskittynyt pistämään kapuloita rattaisiin tässä köyhyysasiassa eikä länkyttänyt jonninjoutavaa rasismivöyhötystään kuukausitolkulla.
Sosiaaliturvan massiivisista heikennyksistä ei ole pidetty yllä mitään julkista keskustelua kun ihmiset on pontevasti kaasuvalotettu ylemältä taholta rasismiporuun.
Leikkauksista on lehdissäkin oltu hipihiljaa kun taas jonkun riikkapurran vuosientakaisista nuoruuden somekommenteista on nostettu "kätevästi" elämää suurempi mekkala.
Surkuhupaisinta on tämä "ho lo kaustin kieltämisen kriminalisointi". Siis tällaisiin käytetään aikaa???
Kas kun ei "litteän maan" teorian kriminalisointi.
Mitä yhteiskunnallista merkitystä muka on sillä jos joku yksittäinen hörhö "kieltää ho olo kaustin"??? Tällaisilla tempuilla tavallinen järkeväkin pulliainen alkaa kiinnostua että miksi tämä ajatus on niin supervaarallinen että se jopa kielletään lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elääkseni.
Mitähän töitä luulet "maalta" löytyvän? Ideoita?
Tarkoittaako kysyjä että minun pitäisi kannattaa holtitonta velanottoa hamaan loppuun asti? Entä sen jälkeen, kun Suomelta on menneet luottotiedot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!
Kaupan kassalle tai baariin tiskin taakse. Kouluun avustajaksi? Töitä löytyy, jos haluaa ja on valmis tekemään joustoja oman arjen suhteen.
Sinulla on vielä 11 vuotta työuraa jäljellä. Se on pitkä aika olla mukana työelämässä. Ja samalla eläke karttuu.
Enpä päässyt kouluun enkä kauppaan.
N42.
Etäopinnot amkissa? On monia kouluja ja aloja, joihin pääsee käytännössä kaikki hakeneet sisään.
En päässyt kouluun avustajaksi.
Opettele lukemaan.Hohhoijaa. Täällä on annettu valtavasti vaihtoehtoja, mutta mikään ei kelpaa. Et päässyt kouluun avustajaksi niin et voi hakea etäopintoihin?
Mihin etäopintoihin? En ole puhunut mitään opiskelusta.
Minulla muuten on 3 koulutusta.No sitten kannattaa alkaa miettimään sitä opiskelua.
Edelleen, minulla on 3 koulutusta.
Metsämörriohjaajan koulutuksia ei lasketa. Opiskele vaikka KTM tai DI niin pääset ihan hyviin hommiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
elääkseni.
Mitähän töitä luulet "maalta" löytyvän? Ideoita?
Ai niin, eihän Suomessa ole missään muualla työpaikkoja kuin pk-seudulla! Miten mä tän nyt unohdin!!
Voi vi**n idiootti... Oletko sä oikeasti noin tyhmä?
Köyhät elää pääasiallisesti viljatuotteilla.
Universaali totuus, edulliset jyvät, jauhot, suurimot ja hiutaleet on joka IKISESSÄ maailman maassa köyhemmän väen elinehto, tärkkelyspitoisten juureksien ja palkokasvien proteiinin lisäksi. Näin oli meilläkin aiemmin. Tietysti järvistä ja metsältä lisää ja kasvimaalta loput.
Kyllä jokainen vähävarainen leivällä ja puurolla hengissä pysyy ja vieläpä hyvinkin.
Hallitus: "ei kiinnosta köyhien ongelmat"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 57v työtön merkonomi enkä kelpaa työnantajille, hoitoala ja siivoustyö eivät käy terveydellisten syiden takia, millä logiikalla työllistyn mitä enemmän tukia leikataan?!
Kaupan kassalle tai baariin tiskin taakse. Kouluun avustajaksi? Töitä löytyy, jos haluaa ja on valmis tekemään joustoja oman arjen suhteen.
Sinulla on vielä 11 vuotta työuraa jäljellä. Se on pitkä aika olla mukana työelämässä. Ja samalla eläke karttuu.
Koulunköyntiavustajan työ on muuten pääosin osa-aikaista. Hyvin harva on kokoaikainen. Samoin kaupan kassan työt ja baarityöntekijän työt ovat osa-aikaisia. Hallitushan haluaa nyt sitäpaitsi kieltää kaikki osa-aikatyöt.
Nää ei myöskään todellakaan oo reumaatikolle sopivia. Kassa istuu vetoisassa paikassa usein pitkiä aikoja tai on hyllyttämässä jalkojen päällä, kumpikaan ei sovi. Kouluavustajat auttavat mm. pukemaan, ei sovi jos reumaa ranteissa ja sormissa, leikkaavat askartelua varten esim. 200 omenan mallista pahvia, ei sovi, tai seisten ja kumarassa tehtävää avustamista tunneilla, ei sovi, tuon on yllättävän raskasta, baarityöntekijä myös usein seisoo koko työvuoronsa, ei käy sekään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät elää pääasiallisesti viljatuotteilla.
Universaali totuus, edulliset jyvät, jauhot, suurimot ja hiutaleet on joka IKISESSÄ maailman maassa köyhemmän väen elinehto, tärkkelyspitoisten juureksien ja palkokasvien proteiinin lisäksi. Näin oli meilläkin aiemmin. Tietysti järvistä ja metsältä lisää ja kasvimaalta loput.
Kyllä jokainen vähävarainen leivällä ja puurolla hengissä pysyy ja vieläpä hyvinkin.
Toivottavasti keliakiakorvaus tulee voimaan viimeistään yhtä aikaa näiden leikkausten kanssa.
Kaikille ei edulliset viljatuotteet sovi.
Ei kukaan suomessa nälkään kuole edelleenkään mutta ei niiden tukien muuhun pidäkkään riittää kuin elossa pysymiseen. Lopun eteen tekee töitä . Kyl ne ihmiset niissäkin maissa joissa ei tukia ole on oppinu pärjäämään
Vierailija kirjoitti:
Nunna kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa missä on se paikka minne kuka vain voi tulla ja alkaa hommiin. On minustakin sulaa hulluutta ihmisten olla vuosikaudet Kelan rahoilla, mutta työllistyminen ei aina ole omasta halusta kiinni. Ja itselläni on kyllä työ ja aivan riittävä palkka, että en tällä hetkellä liity tähän keskusteluun.
Esim. siivoojaksi pääsee lähes kuka vaan, jos on työkykyinen.
Ei muuten pääse nykyään.
Todellakin pääsee. Lähes kaikista duunaritöistä on valtava ylitarjonta eikä tekijöitä saada millään. Mitään muita vaatimuksia ei ole kuin että on valmis tekemään työtä.
Kaikki muu on silkkaa tekosyytä loisia muiden rahoilla kotona.
Turha itkeä sitten, ei tuilla ole tarkoitus muuta kuin pysyä hengissä ja on tosi hyvä, että niitä lasketaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä teillä riittää tekosyitä tekosyiden perään miksi ette voi mennä töihin tai opiskellanuutta ammattia. Aina löytyy joku syy. Aikuiskoulutustuki lakkautetaan, ei ole rahaa opiskella jne. Hohhoijaa, kyllä moni meistä hyvin tienaavistakin on tehnyt perse ruvella töitä tliopisto-opintojen rinnalla ilman minkäänlaisia yhteiskunnan tukia. Jos ei mikä tahansa työ kelpaa niin aina on vaihtoehto opiskella ja tehdä rinnalla töitä kuten me muutkin ollaan tehty.
Ehkä sellainen onnistuu nuorena ja perheettömänä. Mutta ei 45 vuotiaana sairaana ja perheellisenä.. sitä paitsi olen jo opiskellut pari ammattia, ei se ole työn tai toimeentulon tae.
Mikä sairaus estää työntekoasi? Millä ammateilla et työllisty? Etkö pääse työkyvyttömyyseläkkeelle, kerran olet sairas?
Wannabe oikeistoliaset täällä meuhkaa köyhille ja sairaille että ei kiinnosta elättäkää itsenne millä pystytte.
Mutta kun ei se ole niin että jokainen elättää itsensä. Tuolla jaetaan verorahoja ja niitä on maksaneet pienituloiset, entiset työssäkäyvät nykyiset työttömät jne. Niiden tarkoitus on tuottaa hyvinvointia.
Nyt niitä rosvotaan yli 100t vuodessa tienaavien veronalennuksiin. Ja sille touhulle voi tulla loppu, tavalla tai toisella. Jos sorretuksi itsensä tunteva kansa niin päättää.
Tässä maassa on pakko olla tietty elintaso että voi pysyä hengissä, ihan jo ilmastonkin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
elääkseni.
Pk-seudullakin on eri hintaisia asuntoja. Ei ole pakko asua kalleimmassa. Vantaalla, Keravalla tms. on jo aika edullista asua. Ei sun minnekään korpeen tartte muuttaa. Kai voit töitä tehdä muualtakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät voivat hakea apua lapsiltaan. Jos on vanha ja sairas, niin tottahan perhe pitää huolta? Vai oletteko suututtaneet nekin?
Lapseni on 2 vuotias. Minä työkyvytön osa-aikatyöläinen. 2 vuotiaanko sinun mielestäsi pitäisi elättää perhettä?
Miksi porsit jos sulla ei ole varaa huolehtia kakarasta?