Miten pärjäätte kun hallitus ei kaatunutkaan?
Ymmärsin, ettei varmaan tule kaatumaan, kun rkp äänesti puolesta ja keskusta tyhjää.
Aiemmin kesällä odotin, että hallitus kaatuisi jo silloin.
Olen seurannut varmaan 2 kuukautta aktiivisesti hallituksen kohuja ja keskusteluja siitä. Vähän uupunut olo.
Toivottavasti ei tule vähään aikaan mitään uusia kohuja.
Toivon silti, että hallitus kaatuu, ennen kuin saavat pahaa jälkeä aikaiseksi.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Maan johdossa pitäisi olla myös kykyä ylläpitää positiivisuutta, tulevaisuudenuskoa ja me- henkeä.
Turha edes yrittää, kun vasemmisto sotkisi sen median avustuksella heti alkuunsa.
Olen iloinen siitä, että minulla on töitä, joilla voin (edes niukka naukka) elättää itseni.
Vaikka työ on sitovaa, vieläkin sitovampaa on työttömyystukien varassa oleminen.
Voimia kaikille.
Pärjään ihan hyvin. Lähinnä surettaa niiden yritysten tilanne, jotka ovat riippuvaisia kansalaisten kuluttamisesta. Kun yks sun toinen joutuu miettimään, kannattaako rahaa käyttää vai onko järkevämpää pistää fyffet säästöön pahan päivän varalle, toivon että Suomen suurituloiset sitten alkavat kuluttaa senkin edestä, mitä tavallinen kansalainen alkaa pistää sukan varteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeinko kuolemaa toivot ihmisille, joilla erilaiset arvot kuin sinulla. Tämä on sitä kuuluisaa suomalaista keskustelutaitoa. Opittu varmaan tiktokista.
Vasemmistolta opittu
Näin on. Kuinka moni muistaa vielä, kuinka vasemmistolaiset harjoittivat joukkotuhontaa sisällissodan aikana?
Saksalaiset ovat kansana "tehneet tilit" natsimenneisyytensä kanssa.
Venäläiset eivät tähän kykene, unohtamaan loistavaa Stalinia vainoineen ja innoittavia tsaarejaan, jotka rakensivat tuon suuremmoisen maan maaorjien työllä.
Kannattaako meidän suomalaisten alkaa muistella sisällissotaa ja sen aikana tehtyjä vääryyksiä puolin ja toisin. Olen ymmärtänyt, että talvisota yhdisti pitkälti punaisia ja valkoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KUOLEMA VASSARINPASKOILLE!
Pistä vasara pois!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pärjään, mutta jotenkin kammottaa, että Suomessa tapahtuu juuri nyt asioita jotka muistuttavat tapahtumia 30-luvun Saksassa. Toivon myös etteivät ihmiset huomaamattaan turru tähän.
Anteeksi kuinka? Tiedätkö ollenkaan mitä kauheuksia Saksassa tapahtui tavallisille ihmisille? Eivät ne ajat ole millään lailla verrallisia vuoden 2023 Suomeen.
Itseäni kauhistuttaa se, että Suomessa on hallitus, jonka jäsenet voivat olla avoimen rasistisia, mutta se hyväksytään hymistelemällä ja jollain näennäisellä paperilla, jossa toki on hyviäkin kirjauksia, mutta joka ei tosiasiassa muuta näiden henkilöiden toimintaa tai todellista ajattelua millään tavalla. Siitä on tullut jo näyttöä ihan heti. Samoin se, että pyritään vaikuttamaan siihen mitä media kirjoittaa tai tuo esille on iso varoitusmerkki. Tähän on tietyt puolueet menneet mukaan, jotta voivat ajaa omaa etuaan. Tällainen kuvio ei yksinkertaisesti lupaa mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin pärjään, mutta jotenkin kammottaa, että Suomessa tapahtuu juuri nyt asioita jotka muistuttavat tapahtumia 30-luvun Saksassa. Toivon myös etteivät ihmiset huomaamattaan turru tähän.
Enemmän viime hallituksen teot toivat mieleen 30-luvun Saksan. Kansan jakaminen hyviksiin ja pahiksiin, perusoikeuksien rajoittaminen jne.
Jälleen tuli nenille näille vassareille, jotka ennustelevat hallituksen kaatumista. Heidän mukaansa Orpon ei olisi pitänyt saada edes hallitusta kasaan, mutta vassukoiden tolpat siirtyvät aina eteenpäin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan nyt politiikan seuraamisen ainakin neljäksi vuodeksi. Itselleni henkilökohtaisesti ei mitään merkitystä, kuka tuota sirkusta pyörittää, mutta on todella masentavaa, millainen hallitus tällä maalla on. Hyvinvointivaltiota ollaan ajamassa alas. Tiktok väki hokee mantraansa "Marinin hallitus ajoi Suomen suohon", taloustieteilijä Korkman taas sanoo, että Suomella ei ole mitään hätää ja velkataakkaa paisuteltu. Vaikka itse en ole koskaan saanut mitään tukia, olen sitä mieltä, että todella halpamaista viedä niiltä, joilla ei muutenkaan paljon ole.
Onko halpamaista yrittää taata, että vielä tulevaisuudessakin on joku taho joka pystyy maksamaan tukia? Jos ei, niin sittenhän kannatat nykyistä hallitusta. Tarkoitus on että jatkossakin meillä on sekä yrittäjiä ja työntekijöitä, jotka molemmat ovat veronmaksajia.
Edellisen hallituksen ja erityisesti PM:n suurin haave tuntui olevan että kaikki työläiset saadaan tukien piiriin. Mutta kuka sitten maksaa ne tuet?
Tämä hallitus kylläkin vie mm. osa-aikatyötä tarjoavilta työnantajilta suuren osan työntekijöitä. Taloustalkoissa pitäisi myös kaikkien osallistua, ei vain työttömien. Luuletko todella, että Suomessa 500-600 €/kk riittää elämiseen nykyinflaation aikana?? Ns.työttömyystykilusmuja on pieni vähemmistö, nyt tehdään paljon hallaa isolle osalle suomalaisia.
Tämä on se asia, mistä nykyisellä hallituksella ei ole ymmärrystä eikä tietoa. Vai voiko olla niin etteivät edes välitä. Toimeentuloasiakkaiden määrä tulee nousemaan ja veronmaksajien/työllisten määrä pienenee. Siitä ei säästöä synny.
Luulen, että eivät välitä. Purran usein esilletuoma mesimäyrä, hänen lempieläimensä, sattuu olemaan myös Steve Bannonin lempieläin. Viesti on kuulemma: "en välitä paskaakaan". Ymmärrän tuon nyt niin, että empatiakyvytön Purra ei välitä, miten käy heikompiosaisten, kunhan itse pääsi vallankahvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetan nyt politiikan seuraamisen ainakin neljäksi vuodeksi. Itselleni henkilökohtaisesti ei mitään merkitystä, kuka tuota sirkusta pyörittää, mutta on todella masentavaa, millainen hallitus tällä maalla on. Hyvinvointivaltiota ollaan ajamassa alas. Tiktok väki hokee mantraansa "Marinin hallitus ajoi Suomen suohon", taloustieteilijä Korkman taas sanoo, että Suomella ei ole mitään hätää ja velkataakkaa paisuteltu. Vaikka itse en ole koskaan saanut mitään tukia, olen sitä mieltä, että todella halpamaista viedä niiltä, joilla ei muutenkaan paljon ole.
Onko halpamaista yrittää taata, että vielä tulevaisuudessakin on joku taho joka pystyy maksamaan tukia? Jos ei, niin sittenhän kannatat nykyistä hallitusta. Tarkoitus on että jatkossakin meillä on sekä yrittäjiä ja työntekijöitä, jotka molemmat ovat veronmaksajia.
Edellisen hallituksen ja erityisesti PM:n suurin haave tuntui olevan että kaikki työläiset saadaan tukien piiriin. Mutta kuka sitten maksaa ne tuet?
Tämä hallitus kylläkin vie mm. osa-aikatyötä tarjoavilta työnantajilta suuren osan työntekijöitä. Taloustalkoissa pitäisi myös kaikkien osallistua, ei vain työttömien. Luuletko todella, että Suomessa 500-600 €/kk riittää elämiseen nykyinflaation aikana?? Ns.työttömyystykilusmuja on pieni vähemmistö, nyt tehdään paljon hallaa isolle osalle suomalaisia.
Tämä on se asia, mistä nykyisellä hallituksella ei ole ymmärrystä eikä tietoa. Vai voiko olla niin etteivät edes välitä. Toimeentuloasiakkaiden määrä tulee nousemaan ja veronmaksajien/työllisten määrä pienenee. Siitä ei säästöä synny.
Luulen, että eivät välitä.
Purran usein esilletuoma mesimäyrä, hänen lempieläimensä, sattuu olemaan myös Steve Bannonin lempieläin. Viesti on kuulemma: "en välitä paskaakaan". Ymmärrän tuon nyt niin, että empatiakyvytön Purra ei välitä, miten käy heikompiosaisten, kunhan itse pääsi vallankahvaan.
Sehän tässä oudointa on, että tällaiset leikkaukset eivät edesauta sitä asiaa, mitä hallitus väittää tekevänsä. Eli voiko olla niin, että vain ja ainoastaan oma sekä oman piirin etu on se, mikä vaikuttaa näissä päätöksissä, jotka kuitenkin koskevat suurta määrää suomalaisia. Taitaa nimittäin olla niin.
Noh noh, ainoastaan asiat riitelevät eikä niinkään ihmiset. Voit nyt ottaa iltalääkkeen ap
Vierailija kirjoitti:
Noh noh, ainoastaan asiat riitelevät eikä niinkään ihmiset. Voit nyt ottaa iltalääkkeen ap
Ihmiset riitelevät, eivät asiat.
Näin horjuvaa liikkeellelähtöä ei ole nähty miltään hallitukselta. Orpo parka, varmaan kiroaa salaa kohtaloaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kuinka? Tiedätkö ollenkaan mitä kauheuksia Saksassa tapahtui tavallisille ihmisille? Eivät ne ajat ole millään lailla verrallisia vuoden 2023 Suomeen.
Tiedän kyllä ja en missään nimessä sitä tarkoittanutkaan. Ne ajat eivät ole millään tavalla verrannollisia 2023 Suomeen. Olen siitä kanssasi enemmän kuin samaa mieltä.
Tarkoitin sitä, että nykyisessä oikeistohallituksessa on puolueita, jotka antavat tukensa avoimen rasistiselle, vihaa lietsovalle, ihmisiä eriarvoistavalle puolueelle, koska toivovat hyötyvänsä yhteistyöstä tuon puolueen kanssa.
Kannustan edelleen menemään PEtterin kodin luokse antamaan palautetta meidän tunnevammaiselle pääministerillemme.
Ihan oma valinta kyykyttää kansaa surkeilla tekosyillä-
Ei onnistunut demareiden vallankaappaus keinotekoisella kohulla. Jos olisivat viimein ihmisiksi, ja käyttäytyisivät kuten oppositiossa oikeasti kuuluu käyttäytyä. Vihreiden ja vasemmiston osalta kyse oli vielä nolommasta näytöksestä. Varsinaisia aisankannattajia SDP:n povitaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Olen surullinen, alistunut.
Monet pienituloiset tulee syöksymään syvään köyhyyteen, erityisesti isoissa kaupungeissa missä e i o l e halpoja asuntoja. Pienemmillä paikkakunnilla ei sitten ole töitä. Paha tilanne.
Johan se nähtiin ettei sdp:stä ja viher vasemmistostakaan ollut mitään apua. Kyllä ne paljon puhuu ja lupaa mutta se jää lopulta vain puheeksi ja tyhjiksi lupauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on mielenkiintoinen, koska vasemmisto ja media ei lopeta. Veikkaan, että joku persun tekstari jäi vielä takataskuun.
Sellainen voidaan keksiä ja tekaista, aivan kuten ne riikan muka kirjoittamat viestitkin, nyky nettiselaimessa voidaan kaikkea sisältöä muutella käsin aivan vapaasti.
Mitään ei tarvitse keksiä, kyllä persut ihan itse osaavat sekoilla. Tuskin malttavat olla riehumatta rasistisia herjoja.
Tänään ei taida mode toimia, kun tappouhkauksia julkaistaan monessa ketjussa, liekö kaikki persuvalvojat jo kännissä?