Mies joka ei osaa tehdä ruokaa, onko turn off?
Olen kiinnostunut miehestä, joka on kaikin puolin mukava, mutta jotenkin arveluttaa tuo ettei ollenkaan tee ruokaa itse. Joka päivä käy ravintolassa tai tilaa takeawayta. Ihan terveelliisesti kuitenkin syö eli esim. tilaa sushia. Olisiko tämä mielestäsi turn off? Itsekin tykkään ravintoloista, mutta arvostan myös kotiruokaa.
Kommentit (49)
Mieheni on oppinut ajan kanssa aivan erinomaiseksi ruoanlaittajaksi. Nykyään jopa osaa antaa mielipiteitä, esim "voisi olla vähän lisää inkivääriä".
Oikeastaan miehenä ihmettelen miten sellainen on edes käytännössä mahdollista, ettei osaisi laittaa ruokaa lainkaan; toine asia on, ettei viitsi. - Itse kun omassa kuplassani kuvittelen, että kyllä jokainen auttavan lukutaidon omaava osaa ja kykenee laittamaan ainakin jonkinlasita ruokaa, jollei muuten niin vaikka keittokirjan avustamana; tai ehkä netistä löytyy joku sopiva opetusohjelma.
Sinkkumies
Enemmän turnof on kuitenkin yyhhoo joka kokkaa lapsilleen mikrossa lämmitettävä eineksiä..
Mun miesystävällä oli joka kerta parannusehdotuksia. Jos ei se sylkenyt lihoja pois yms. niin aina tuli jotain neuvoja. Hassua että 1,5 vuoden aikana se ei kertaakaan laittanut mulle ruokaa. Eiku joo, eka treffeillä kun menin pakastepizzojen kanssa, niin se mikrossa lämmitti sen yhden meille molemmille. Siitä lähtien laitoin ruoat.
Mutta olisin toivonut että joskus olisi tehnyt itsekin.
Mua ei haittaa sinällään, jos esim mies tykkää siivota. Voitaisiin sitten jakaa kotiaskareet niin, että minä teen ruuan ja mies siivoaa. Sopisi aivan mainiosti
Osata ja haluta on eri asioita. Jotkut miehet voivat aloittaa parisuhteessa tekemään asioita joista eivät tykkää päästäkseen naimaan. Lisäksi sushi ei ole terveellistä. Siinä on paljon suolaa ja sen ylimääräinen käyttö aiheuttaa suurimman osan terveydenhuoltokustannuksistamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Se että ostaa kalliita herkkuja jostain ravintolasta ei tee ihmisestä gurmandia.
Mulle ruoka on "pyhää" ja rakastan ruuanlaittoa, onneksi meillä koko perhe ja ystäväpiiri samanlaisia
Miten itsetehty ruoka olisi jotenkin pyhempää kuin ravintolaruoka?
Kun teen ruuan itse tiedän mitä siihen on laitettu. En käytä keinoaineita, korvikkeita enkä aromivahventeita. Teemme sen rakkaudella. Syömme kaikessa rauhassa omassa kodissamme, 8h menee äkkiä hyvässä seurassa. Ravintolassa tullaan tyrkyttämään laskua 2 tunnin kohdalla
Lisäksi meillä on pöydässä iso porukka joten ravintolassa 1500e ei riittäisi, kotona tuolla syödään hyvin jopa 2kk.
Aha, no minulla ja miesystävällä tuohan on lähes 2 kuukauden koko käytettävissä oleva raha, tuo 1500. Ja siitä maksetaan myls asuminen yms. Ja jos ei mies yhtään mitään viitsi itse laittaa, niin onpa se melko turn off.
Jos miehellä on tarpeeksi rahaa ruokkia myös minut ja mahdolliset lapset (jos siis olisin perhettä perustamassa) päivittäin ravintolassa tai nouturuualla, niin minusta olisi ok.
Ei ole. Mä tykkään tehdä ruokaa ja teen sen mielelläni.