Kysykää mummolta jotain. Ei mitään rumaa
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla lapsenlapsia ? tulitko mummoksi heidän myötä ?
Mummohan minusta tuli lapsenlapsen myötä. Taisin tänne kirjoitellakin, että hoidin ekaa lapsenlastani pari vuotta.
Meillä oli aina tietty rytmi päivässä: Ensin aamupuuro ja sitten leikkipuistoon.
Edelleen tuo jo esiteiniksi varttunut lapsi soittaa mummolleen.Minkä ikäinen olit tullessasi mummoksi ?
Piti oikeen miettiä. Olen tosi huono matikassa. Eka lapsenlapsi syntyi 2010 ja minä 1956.
Tunnetko olevasi yhteiskunnan ulkopuolella tai taakka?
Vierailija kirjoitti:
Oletko naimisissa? Jos et ole niin kaipaatko kumppania vierelle
Olen ollut tuon papan kanssa kimpassa jo 36 vuotta.
Hän kosi minua muutaman kerran, mutta en halunnut mennä naimisiin ja nykyään asutaankin eri osoitteissa vaikka lähekkäin.
Isä ja äiti erosi 50-luvulla ja silloinhan se oli melkoista. Itse päätin, että jos menen naimisiin niin en koskaan eroa. Toisin kävi enkä siis halunnut mennä uudelleen naimisiiin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaista on asua vanhainkodissa?
En tiedä. Tytär on siellä töissä, mutta ei puhu työasioistaan
Vierailija kirjoitti:
Tunnetko olevasi yhteiskunnan ulkopuolella tai taakka?
En tunne. Olen työni tehnyt enkä mielestäni taakka kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tekee sinusta mummon.
Mietin vaan, kun äitini on about ikäisesi eikä hän ole sillä lailla "mummo"
Meillä ei satu olemaan kummallakaan lapsia ja hän kovasti haluasi olla mummo. Sanon aina hänelle, että hän on yhtä mummo kun kaikki muutkin ikäisensä muttei vaan pysty hyväksymään sitä. Joten kysymykseni on: Mikä tekee sinusta mummon?
Minusta on vaikeaa sanoa olevani mummo. Näin tässä nyt vain kävi. Ketään ei saisi ahdistella tekemään lapsia vain saadakseen olevansa mummo.
Onko ystävyyssuhteet säilyneet tai tullut jopa uusia? Vai onko ne jääneet elämän jalkoihin?
Vaihdatko verhot ja muut tekstiilit vuodenajan/juhlapyhän mukaan?
Vierailija kirjoitti:
miten suojelet kissaasi.
Ei ole enää kissaa. Ikävä kyllä.
Millaisia harrastuksia sinulla on ollut elämän varrella?
Millaisesta musiikista pidät?
Vierailija kirjoitti:
Onko ystävyyssuhteet säilyneet tai tullut jopa uusia? Vai onko ne jääneet elämän jalkoihin?
Ei ole enää montakaan ystävää. Joskus soitellaan, mutta taidan olla tämmöinen yksinäinen enkä kaipaakaan ketään.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia harrastuksia sinulla on ollut elämän varrella?
Millaisesta musiikista pidät?
En ole oikeastaan harrastanut paljon. Luen kyllä ja jospa se olisi harrastus.
Olen hevimummo.
Vierailija kirjoitti:
Vaihdatko verhot ja muut tekstiilit vuodenajan/juhlapyhän mukaan?
Joskus tein näin - en enää. Aivan turhaa.
Lapseni vieläkin muistaa, millaista stressiä ja hässäkkää oli vaikka ennen joulua. Hän ei ainakaan toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
Annatko lapsille kettukarkkeja?
En. Syön ne itse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä, jos mummo ryyppää?
Voihan sitä itsekseen ryypätä. Eikä ole kenellekään haitaksi.
Hevimummo! Ihana. Oma mummoni on syvästi uskonnollinen, eikä meillä ole juurikaan mitään yhteistä. Rakas toki silti.
Mikä on ollut kivointa mitä sinulle on tänä vuonna tapahtunut?
Mikä tekee sinusta mummon.
Mietin vaan, kun äitini on about ikäisesi eikä hän ole sillä lailla "mummo"
Meillä ei satu olemaan kummallakaan lapsia ja hän kovasti haluasi olla mummo. Sanon aina hänelle, että hän on yhtä mummo kun kaikki muutkin ikäisensä muttei vaan pysty hyväksymään sitä. Joten kysymykseni on: Mikä tekee sinusta mummon?