Kipeytyykö reilusti ylipainoisilla jalat kun tarvii olla jalkojen päällä paljon?
Itselläkin välillä on jaloille raskasta kun seisoo monta tuntia esim. ruokaa laittaessa ja leipoessa enkä edes ole reilusti ylipainoinen.
Kommentit (12)
Kyllä kipeytyy, tietysti. Jos ylipainoa on todella paljon, siis todella paljon, niin kävelykin on jo vaikeaa paitsi liikuteltavan painon myös jalkasärkyjen takia.
Kipeytyy kyllä. Jos oot riittävän pitkä niin joku satulatuoli tai vastaava pyörillä voisi olla hyvä, että pystyt istualtaan tekemään keittöhommia ja jalat yltää kuitenkin maahan että on kätevä potkaista vauhtia siirtääkseen tuolia paikasta toiseen.
Riippuu rakenteesta ja kunnosta. Normaalipainoisillakin on eroja väsyvyydessä lihaksiston, ryhdin ja verenkierron ominaisuuksien johdosta. Moni objektiivisesti painava kantaa itsensä hyvin ja olla voimakas.
Lihaksee vahvistuu ja jalat paksunee.
No mulla on tosi lihaksikkaat jalat. Ei oo koskaan kipeytyneet. Pikemminkin niin päin, että hoikka laihajalkainen työkaveri valittaa koko päivän seistessä että "ai, kun jalat on väsyneet, sattuu" sitten oon ihan että mitä ihmettä kun itsellä ei lainkaan.
Ehkä jos mietin aikoja, kun en ollut urheillut juuri koskaan, niin sillon ehkä jalat väsyi. Nyt jo 15 vuotta urheillut niin ei jalatkaan väsy vaikka koko päivän liikkuu töissä.
Ja mulla on alakroppapainoitteinen kroppa muutenkin.
Jos miettii vaikka yläkroppapainotteista kroppaa niin veikkaan että semmosilla voi helpommin väsyä jalat, ihan riippumatta painosta.
Mulla ainakin kipeytyy jalkapohjat. Ei kipeytynyt ennen, joten syy on lähes varmasti painossa.
Kyllä kipeytyy. Polvet endimmäisinä.
Yleensä se seisomisen aiheuttama kipeytyminen on seurausta suonikohjuista. Suonikohjuja voi tulla laihoille ja lihaville, mutta pahinta on pitkään paikallaan seisominen ei niinkään kävely.
Ilmiannettu.