Jos kumppani ei auta käytännön asioissa
Mitä mieltä olette, miten suhtautuisitte siihen, että kumppaninne ei käytännössä auttaisi koskaan missään käytännön asioissa? Siis yhteisiä asioita hoitaisi, mutta ei niitä, jotka on sun. Ja kyse olisi asiasta, jonka hän osaa ja sinä et eli joudut joko pyytämään apua joltain muulta tai maksamaan siitä rahalla.
Sinänsä nyt ei väliä, mikä se asia on, mutta voi olla vaikka joku seuraava :
-kakun leipominen lapsesi /äitisi juhliin
-jonkin ohjelmiston asentaminen tietokooneeseesi
-konkelon kaataminen kesämökkisi pihasta
-housunlahkeiden lyhentäminen
Ja pointti siis se, että kyse olisi asiasta, jonka kumppanisi osaa, mut sinä et.
Mulla tää tilanne ja kieltämättä oon alkanut miettiä, että ihan sama olisi olla sinkku. Ympärillä nään, että pariskunnat auttaa toisiaan. Ystävät on mulle isompi turva kuin puoliso.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä aika samankaltainen tilanne. Mies on todella sellainen "ei tarvitse auttaa". Kaikesta haluaa selvitä yksin. itse haluaisin auttaa ja tukea häntä ja tehdä asioita yhdessä! Hän ei auta myöskään minua. Jotenkin kai voi olla kyse siitä, että ei pysty näkemään itseään avuntarvitsijana, eikä näe, tai hyväksy toisessakaan tarvitsevuutta.
Sinäänsä aika surullista koska kyllähän se että tulee autetuksi tai saa olla avuksi, vahvistaa keskinäistä yhteenkuuluvuutta, luottamusta, läheisyyttä ja arvostusta. Jää suhteet pintapuolisiksi tolla menolla..
Vierailija kirjoitti:
Tehän elätte kuten kämppikset
Huonommin. Opiskeluaikaan oli kämppiksiä. Enemmän me toisiamme autettiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö siis apua ja puoliso kieltäytyy vai oletatko että hänen pitäisi tarjoutua automaattisesti?
Nykyään en enää kysy. Joskus kysyin ja silloin auttoi, mutta antoi koko ajan ymmärtää, että tekee sen pitkin hampain. Niinpä lopetin. Ystäviään auttaa kuitenkin samoissa asioissa. Ap
Tuo on paha, että auttaa muita.
Ei pidä noita asioita niin tärkeänä/ei pidä mitään itseensä liittymättömiä asioita tärkeinä. Puuttuu empatiakykyä, todennäköisesti jo lapsuuden kodissa ollut erilainen meininki, esim. jos on sisaruksia niin kilpailutettu keskenään sen sijaan että olisi opetettu tukemaan toisiaan.
Miten toimii jos sairastut? Mun exä ei suostunut auttamaan tai edes laittamaan ruokaa silloin kun olin kipeänä. Silloin tajusin, että minun on helpompi olla vaikka täysin yksin, niin ei tarvitse lopullisesti katkeroitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysytkö siis apua ja puoliso kieltäytyy vai oletatko että hänen pitäisi tarjoutua automaattisesti?
Nykyään en enää kysy. Joskus kysyin ja silloin auttoi, mutta antoi koko ajan ymmärtää, että tekee sen pitkin hampain. Niinpä lopetin. Ystäviään auttaa kuitenkin samoissa asioissa. Ap
Tuo on paha, että auttaa muita.
Joo. Mä oon kai hänelle joku leposuhde, ainoa jota ei tarvitse auttaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä noita asioita niin tärkeänä/ei pidä mitään itseensä liittymättömiä asioita tärkeinä. Puuttuu empatiakykyä, todennäköisesti jo lapsuuden kodissa ollut erilainen meininki, esim. jos on sisaruksia niin kilpailutettu keskenään sen sijaan että olisi opetettu tukemaan toisiaan.
Miten toimii jos sairastut? Mun exä ei suostunut auttamaan tai edes laittamaan ruokaa silloin kun olin kipeänä. Silloin tajusin, että minun on helpompi olla vaikka täysin yksin, niin ei tarvitse lopullisesti katkeroitua.
Riippuu. Jos on kotona, hoitaa kyllä asiat. Mut saattaa lähteä omille puuhilleen, "kun ei nyt voida minnekään yhdessä mennä". Sit huolehdin itse ruuat, lääkkeet jne. Ap
Joo, joskus narsistinen puoliso on vain hidaste ja energiasyöppö. Pahimmassa tapauksessa 'kelvoton' kumppani ajautuu psykoosiin.
Eroa.
Vierailija kirjoitti:
Joo, joskus narsistinen puoliso on vain hidaste ja energiasyöppö. Pahimmassa tapauksessa 'kelvoton' kumppani ajautuu psykoosiin.
Eroa.
Narsisti sitä ja narsisti tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harkitsen auttamisen lopettamista. Esim. autonsa ja äitinsäkin auton olen korjannut useinmiten vielä omasta pussista osatkin maksanut. Kiitoksena vain hapanta naamaa ja asian pitämistä täysin itsestäänselvyytenä. Itse pyysin lähes vuosi sitten lyhentämään housujani ja edelleen tekemättä
Se, että on nainen, ei tarkoita sitä että ko. henkilö osaa lyhentää housut.
-ohis
No en pyytäisi niitä housuja lyhentämään jos ei osaisi. 10 vuotta sitten en itsekään osannut korjata autoja oikeastaan ollenkaan vaan pakko oli vaan alkaa opettelemaan ja vähitellen työkaluja hankkimaan kun satasien korjauslaskut esim. yksinkertaisista jarruremonteista alkoi jo ketuttamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harkitsen auttamisen lopettamista. Esim. autonsa ja äitinsäkin auton olen korjannut useinmiten vielä omasta pussista osatkin maksanut. Kiitoksena vain hapanta naamaa ja asian pitämistä täysin itsestäänselvyytenä. Itse pyysin lähes vuosi sitten lyhentämään housujani ja edelleen tekemättä
Se, että on nainen, ei tarkoita sitä että ko. henkilö osaa lyhentää housut.
-ohisNo en pyytäisi niitä housuja lyhentämään jos ei osaisi. 10 vuotta sitten en itsekään osannut korjata autoja oikeastaan ollenkaan vaan pakko oli vaan alkaa opettelemaan ja vähitellen työkaluja hankkimaan kun satasien korjauslaskut esim. yksinkertaisista jarruremonteista alkoi jo ketuttamaan
Miten eka lause ja jatko liittyi toisiinsa?
Kyllä meillä autetaan puolin ja toisin ja usein pyytämättäkin. Puolisoa aina enemmän kuin ystäviä.
Voi ap, tuo on parisuhteen irvikuva. Ei kukaan hyvä mies toimi noin.
Normaaleissa parisuhteissa autetaan ja tuetaan toinen toisiaan. Jos niin ei tee, on se merkki siitä, että on tunnekylmä ja välinpitämätön ihminen, joka ei välitä puolisostaan. Sinuna en jäisi enää tuohon suhteeseen.
Normi jännä mies jonka nainen on valinnut ulkonäön perusteella. Tajuatteko ettei se komea mies ole hyvä kumppani joten se ei auta arki asioissa teitä.
No en kyllä viitsisi noita tehdä vaikka osaisin. Ostaisin palveluita.
Vierailija kirjoitti:
Normaaleissa parisuhteissa autetaan ja tuetaan toinen toisiaan. Jos niin ei tee, on se merkki siitä, että on tunnekylmä ja välinpitämätön ihminen, joka ei välitä puolisostaan. Sinuna en jäisi enää tuohon suhteeseen.
No en kyllä noita töitä tekisi vaikka kumppania rakastaisin.
Pitäisi varmaan erota, jos nuo on suhteen vaatimuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten osoitat rakkautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten osoitat rakkautta?
No vaikka hemmottelemalla ja hellimällä ja tilaan firman tekemään nuo työt.
Tämä! Samoin tuo konkelon kaato, en odota, että mies sukupuolensa takia sen osaa. Eli ei oo ajatus, että pitäisi tehdä jotain sukupuolensa vuoksi. Ap