Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikärasismi on paha rasismin muoto. Miksei siitä puhuta?

Vierailija
07.09.2023 |

Taas yhdessä työpaikalla laitettiin pellolle vanhimmasta päästä ihmisiä. Eivät pääse edes eläkeputkeen. Kokeneita ihmisiä. Miksei tästä ikärasismista puhuta ja vouhkata, vaikka yllättävän monet joutuvat ikäsortoa kokemaan?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntyville ja työelämästä poistetuille tai poistuneille pitäisi olla aivan omat kanavansa työnhakuun. Niissä keskityttävä juuri ikääntyneemmille kohdistuviin asioihin.

Vierailija
22/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsyrjintää ei ole puhelinmyynnissä 😆🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyville ja työelämästä poistetuille tai poistuneille pitäisi olla aivan omat kanavansa työnhakuun. Niissä keskityttävä juuri ikääntyneemmille kohdistuviin asioihin.

Tuo kuulostaa sille että tarvitaan 50+vuotiaille otain hömppäkursseja joilla joku kokoomusaktiivi yrittäjä rikastuu.

Vierailija
24/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon kokenut syrjintää iästä. On kyselty että aionko hankkia lapsia, jne. Lisäksi Paljon paljon vähättelyä, koska olen ollut nuori nainen ym.

Vierailija
25/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorehkot naispolitikot ovat pilanneet maatamme melko paljon. Vouhkaavat milloin mistäkin järjettömistä asioista saadakseen itselleen valtaa ja rahaa, asemaa ja julkisuutta. Höpöä on makailla kadullakin ja toisista höplästä vedettävistä, joutavilta saavat seuraa.

Vierailija
26/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoimapula ja ikäsyrjintä eivät liity toisiinsa sillä pulaa on puhelinmyyjistå ja sote-henkilöistä.

Ikäsyrjintä liittyy potkujen saamiseen yt-tilanteissa toisaalta ja ammattitaidon nollaamiseen rekrytoivilla ihmisillä.

Vierailija
27/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei ole rotu.

Rasismia on muutakin kuin "rotu", eikä ihmisillä ole rotuja.

40 täytettyäni loppui ne soitot töihin, tässä yli 19 vuoden aikana on vain yksi työkkärin työntekijä myöntänyt että kyllä ikä vaikuttaa. Muut väittävät ettei ikärasismia ole.

Ikäsyrjintää on. Se ei ole rasismia.

Vierailija
28/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyvien puolue, ehdotan. Meitä on paljon.

Vierailija
29/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi ei ole rasismia ollenkaan. Oikea sana on ikäsyrjintä. Eikä sekään toki ole hyväksyttävää, mutta oikea rasismi on eri asia.

Kaikki on nykyään rasismia.

Vierailija
30/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse oon kokenut syrjintää iästä. On kyselty että aionko hankkia lapsia, jne. Lisäksi Paljon paljon vähättelyä, koska olen ollut nuori nainen ym.

Just joo, kuulut ryhmään jonka on kaikkein helpointa työllistyä ihan tilastojenkin mukaan.

Vierailija
31/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut pitkään työssä, jossa ei palkattu ihmisiä sukupuolen, iän tai ulkoisen olemuksen mukaan. Johto oli kiinnostunut tuloksesta. Kaikille oli tulostavoitteet, joihin yltäminen vaatii osaamista ja ahkeruutta. Palkkaus oli kunnossa ja mm. bonusedut. Hyvä duuni. Ikähaitari 25-67 v. Eikä ollut mitään lehtimyyntiä.

Vierailija
32/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikä ei ole rotu

Onko kansalaisuus, kulttuuri, äidinkieli tai uskonto rotu?

Ne erittäin usein liittyvät rotuun, ikä ei liity rotuun ikinä.

Paitsi silloin kun on viisikymppiseltä näyttävä 17-vuotias.

Vierailija
33/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni sanakirja teille tädeille:

Ikärasismi -> IKÄSYRJINTÄ

Poikkitieteellinen -> TIETEIDENVÄLINEN

Pitkässä juoksussa -> PIDEMMÄN PÄÄLLE

Organisaation ekosysteemi -> ORGANISAATION RAKENNE

Los -> L.A.

Vierailija
34/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut pitkään työssä, jossa ei palkattu ihmisiä sukupuolen, iän tai ulkoisen olemuksen mukaan. Johto oli kiinnostunut tuloksesta. Kaikille oli tulostavoitteet, joihin yltäminen vaatii osaamista ja ahkeruutta. Palkkaus oli kunnossa ja mm. bonusedut. Hyvä duuni. Ikähaitari 25-67 v. Eikä ollut mitään lehtimyyntiä.

Ikähaitari joo mutta montako yli viisikymppistä oli muualla kuin johdossa???

Vierailija
35/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna periksi ja jos mahdollista, rakenna sopiva suojakilpi. Minut "kasvattivat" aikoinaan isotveljet, opin olemaan tarvittaessa kova, määrätietoinen ja tiukka. Usein hymyilin salaa.

Vierailija
36/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikärasismi ei ole rasismia ollenkaan. Oikea sana on ikäsyrjintä. Eikä sekään toki ole hyväksyttävää, mutta oikea rasismi on eri asia.

Jep. Ikärasismi on jo sanana täysin väärä, ja sotii rasismin käsitettä vastaan.

Turha ketju.

Vierailija
37/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikääntyvien puolue, ehdotan. Meitä on paljon.

Tässä olisi itua ja yli 40-vuotiaiden pitäisi jotenkin järjestäytyä. Ei ole mukavaa olla työnhaussa tässä iässä. Koulutukset, lisäkoulutukset ja työkokemukset on enemmän kuin kunnossa. Silti vaan työnantajat yksityisellä puolella ei kiinnostu. Olenkin nyt vaihtamassa enemmän kuntapuolen hommiin. Siellä ei ikärasismi jyllää samalla tavoin. Jo hakuvaiheessa ilmoituksessa lukee usein, että toivomme hakemuksia kaiken ikäisiltä jne.

Vierailija
38/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko yhtään valaista, mikä ala. Haen heti.

Vierailija
39/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorehkot naispoliti

kot ovat pilanneet maatamme melko paljon. Vouhkaavat milloin mistäkin järjettömistä asioista saadakseen itselleen valtaa ja rahaa, asemaa ja julkisuutta. Höpöä on makailla kadullakin ja toisista höplästä vedettävistä, joutavilta saavat seuraa.

Kyllä osa heistäkin pelkää, että menettää mukavan puhetyönsä ja veronmaksajien rahoilla maksettavan palkan. Siksi nyt on yritettävä näyttää, että muka täyttää paikkansa. Mutta kansa alkaa olla jo kyllästynyt näihin popsottajiin. Menisivät töihin vaikka hoitoalalle.

Vierailija
40/85 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko yhtään valaista, mikä ala. Haen heti.

Koulutus-konsultointi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän