Eilen illalla a-studiossa, uskomatonta?
Siis toimeentulotuen varassa elävä ihminen/perhe ja WTF??
Valtava upea koti, upeine sisustuksineen ja täynnä kaikkia kalliita laitteita ja pöytiä koristeli pullat ja karkit.
Upea piha oli ja autokin oli ja vaikka mitä.
Eihän tällaiseen elintasoon ole kenelläkään normipalkalla työskentelevälläkään varaa, SIIS MITÄ IHMETTÄ?
Ja tätä vielä surkuteltiin jotain "suomen köyhänä esimerkkinä" - WTF - WTF ??
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin ulkonäkö harvoin vastaa senhetkisiä tuloja.
Itse olen ollut jo lähes kaksi vuotta työttömänä. Minut lasketaan pitkäaikaistyöttömäksi. Aiemmin toimin kovapalkkaisessa positiossa.
Sisustuksessa on kristallikruunuja, aitoja mattoja ja mm. Barcelona-tuoleja raheineen. Todellakin on myös puutarha loistossaan, kun on ollut aikaa yllinkyllin hoitaa ja laittaa.
Myy ne kristallit ym ensin.
Kaunis ja viihtyisä elinympäristö vaikuttaa mielialaan ja ihmisen omanarvontuntoon positiivisesti. En myisi.
Ja tämmöisiä me elätetään. Ei ihme, että ihmisillä alkaa mitta olla täynnä.
Itsekin näemmä olet päiväsaikaan kirjoittelemassa keskustelupalstoille. Miksi et itse ole töissä?
Minulla on kahvitauko, saan tehdä mitä haluan. Mene itse töihin, edes kokeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut mitenkään upeaa. Ja tuollaisen sisustuksen saa jos omaa suhteita paikalliseen kierrätyskeskukseen missä monia romaneja on töissäkin. Kiva, että he yrittää, opiskelee ja tekee töitä sen mitä saavat. Romani miesten on vaikea työllistyä, koska syrjintää on paljon. Naisia näkeekin töissä terveydenhuollossa varsinkin. Tälle rouvallekin löytyisi varmasti jotain sellaista työtä terveydenhuollosta missä hänen syndroomansa ei haittaisi tai ainakin osa-aikaista työtä, koska hänellä oli jo käsittääkseni sairaanhoitajan koulutus.
Minun käsityksen mukaan romani ei käytettä tavaraa ota.
Vastapäätä muutti romaneita ja ihmeteltävän usein sinne pailallinen huonekaluliike toi uudet huonekalut.
Jos joku syyttää kyttäämisestä, vähän vaikeaa on käytävässä liikkua näkemättä.Jaa no minä olen kyllä nähnyt romaneja kirppiksiä kiertämässä.
Niin olen nähnyt minäkin. Ovella sitten rämähtää kellot soimaan.
Kun Suomessa ei ole mitään oikeita köyhiä, siksi noi ohjelmat näyttää ihan miten asia on. Että esim. tietty vähemmistö ei vaan tee töitä. Ja miksi tekisi, kun saa tuollaisen elintason ilmankin. Ei se heidän vikansa ole, vaan järjestelmän.
Vaan kun vanhukset lisääntyy ja maksajat pienenee, loppuu se tuilla juhliminen. Ja sitten onkin tenkkapoo, kun ilman työkokemusta töitä ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut jo lähes kaksi vuotta työttömänä. Minut lasketaan pitkäaikaistyöttömäksi. Aiemmin toimin kovapalkkaisessa positiossa.
Sisustuksessa on kristallikruunuja, aitoja mattoja ja mm. Barcelona-tuoleja raheineen. Todellakin on myös puutarha loistossaan, kun on ollut aikaa yllinkyllin hoitaa ja laittaa.
Kaunis ja viihtyisä elinympäristö vaikuttaa mielialaan ja ihmisen omanarvontuntoon positiivisesti. En myisi.
Itsekin näemmä olet päiväsaikaan kirjoittelemassa keskustelupalstoille. Miksi et itse ole töissä?
Minulla on kahvitauko, saan tehdä mitä haluan. Mene itse töihin, edes kokeeksi.
Kahvitaukosi kestää klo 7-23, sitsemänä päivänä viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä ihmetellään ettei työt kiinnosta. Tarkoitan yleisesti en juuri tuota ohjelmaa.
Eikö sellaista kuin opintolaina enää tunneta kun pitää tukien varassa elää? Itse elin tuolla lainalla todella niukasti 4 vuotta ja makselin pitkään pois kun valmistuin ja sain työtä.
Ehkä olin sitten hölmö.
Kummasti sitä miettii "pikkasen" tarkemmin miten elää kun tietää että tämä on maksettava joskus pois.Voi hölmö. Sen opintolainan saa kokonaan korkoineen anteeksi. Itsellä oli 16000 euroa lainaa plus korot ja sain kaiken anteeksi pitäen luottotiedot.
Onnea vaan sinne. Tuolloin ei saanut. Maksukykyä oli silloin nokian hyvinä aikoina ihmisillä vielä jäljellä.
On minulla maksukykyä mutta maksaa laina jonka saa anteeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta laiskat suomalaiset tekevät kuin näpyttelevät someviestejä työaikana, opettajatkin siihen syyllistyivät ammatillisessa koulutuksessa. Itse sen näin, Facebookissa tunnit lääräsivät.
Sauraanhoitajillakin facebook auki koneella. Hah hah, kiirettä pitää, että ehtii somettaa.
Äidit eivät hoida lapsiaan, kun kännykkä on aina kädessä, lapset eivät saa mitään kontaktia ja ovat kuin sekopöllöjä, itkevät ja kiljuvat huomiota saadakseen. Vanhemmat möllöttävät molemmat hiljaa ja kirjoittelevat vauva-palstalle. Ja niin ahdistaa, kun lapsi vaatii ruokaa tai ajanvietettä. Voi perk tätä porukkaa. Nyt ihmetellään kun eivät lapset opi puhumaan... no miksihän eivät.
Töissä ei töitä tehdä kuin 4 tubtia päivä, kun eivät ehdi someriipouvuudeltaan. Pitäisikö kieltää kännykät myös työpaikoilta niin kuin kouluista.
Ei ole kiire suomessa muilla kuin hautausurakoitsijoilla.
Katsoin myös A-studion. Kyllä oli romaneilla nyt köyhää. Miksi heillä pitää olla neljä lasta, jos eivät pysty näitä elättämään. Ei ole yhteiskunnan tehtävä elättää näitä romaneiden lapsia, joista ei kuitenkaan tule mitään työllisiä tähän yhteiskuntaan. Romanit eivät tee töitä, koska heidän ei tarvitse. Huutavat ja narisevat itselleen kaiken mitä ilmaiseksi saa tästä yhteiskunnasta, ovat hyvin ylimielistä ja röyhkeää kansaa. En voi sietää, yhtään kunnollista ei ole vielä tullut vastaan. Kaupassa olen ollut töissä ja siellä ovat käyneet varastelemassa milloin mitäkin. Matot menee hameen alle, lelut menee hameen alle, nämä olen nähnyt ihan omin silmin kun olen työskennellyt näissä kaupoissa. Romanit eivät ole vieläkään integroituneet tähän yhteiskuntaan, heidän ei tarvitse kun saavat ilmaisen elämän muutenkin ja ERITYISOIKEUDET.
Kaikki tuntemani romaanit elävät kauniisti, ja useimmat käyvät töissä. (Osa opiskelee ja osa hakee töitä) Ehkä siksi että he ovat kristittyjä.
Suomessa ON rasismia, myös romaniväestöön kohdistuvaa. Muuttuuko se lausumilla tms. Ei. Asennekasvatuksella molemmin puolin pöytää, niin sanotusti. Otetaan töihin jos koulutus on ok. Samalla: Romaani naisten on kyettävä puketumaan työasuun samoin kuin muidenkin. Huvi päässä menee, mutta maata viistävä leveä hame ei monessa työssä ole mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
No ei ollut mitenkään upeaa. Ja tuollaisen sisustuksen saa jos omaa suhteita paikalliseen kierrätyskeskukseen missä monia romaneja on töissäkin. Kiva, että he yrittää, opiskelee ja tekee töitä sen mitä saavat. Romani miesten on vaikea työllistyä, koska syrjintää on paljon. Naisia näkeekin töissä terveydenhuollossa varsinkin. Tälle rouvallekin löytyisi varmasti jotain sellaista työtä terveydenhuollosta missä hänen syndroomansa ei haittaisi tai ainakin osa-aikaista työtä, koska hänellä oli jo käsittääkseni sairaanhoitajan koulutus.
Onko kellään käynyt mielessä, että nämä huonekalut voivat olla myös perintöhuonekaluja tai lahjoituksena saatuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliturva ja köyhien auttaminen on hyvä asia, mutta ei tällaista kohtuutonta elintasoa tulisi kustantaa, juuri tällainen herättää pahaa verta ja saa monen harkitsemaan työnsä lopettamista.
Köyhä ei saisi oikein olla minkäänlainen. Jos asuu sekaisessa ja huonosti kalustetussa asunnossa niin se on merkki siitä että ei niillä köyhillä ole elämänhallintaa ja siksi joutavatkin olla köyhiä. Jos taas on siistiä ja kaunista niin eivät ne mitään köyhiä oikeasti ole.
Oikeastihan köyhä ei ole välttämättä ole aina ollut niin köyhä joten kyllä sillä voi olla ihan kunnolliset kalusteet ja kaunis koti. Ja se kotikin voi olla kunnan vuokra-asunto. Varsinkin lapsiperhe kyllä tarvitsee tilaa joten ei heitä voi mihinkään yksiöön tunkea.
Tuon takia niitä lapsia monet sitten tehtailevatkin urakalla. Koska sen varjolla, että olet lapsiperhe, saat ison asunnon hyvältä alueelta, lisää tukia ja lisää rahaa jne.
nii----
edellinen hallitus otti liian hövelisti velkaa, koska korona ja sota nönnönöö
sitten jätti soten vajaaksi, miljardeilla...
nyt sitten kiljuu oppositiosta kun joudutaanleikkaamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään käynyt mielessä, että nämä huonekalut voivat olla myös perintöhuonekaluja tai lahjoituksena saatuja?
Etkö sä tunne noiden kulttuuria yhtään? Kuolleen tavarat poltetaan, se on kunnia-asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastapäätä muutti romaneita ja ihmeteltävän usein sinne pailallinen huonekaluliike toi uudet huonekalut.
Jos joku syyttää kyttäämisestä, vähän vaikeaa on käytävässä liikkua näkemättä.
Hetki sitten tuli dokkari, missä leskeksi jäänyt romani-nainen kertoi, että puolison kuoltua kaikki yhteinen irtaimisto tulee hävittää kulttuurin mukaisesti, jopa auto, millä ovat yhdessä ajelleet.
Nyt hänellä oli uusi koti uusine kalusteineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä ihmetellään ettei työt kiinnosta. Tarkoitan yleisesti en juuri tuota ohjelmaa.
Eikö sellaista kuin opintolaina enää tunneta kun pitää tukien varassa elää? Itse elin tuolla lainalla todella niukasti 4 vuotta ja makselin pitkään pois kun valmistuin ja sain työtä.
Ehkä olin sitten hölmö.
Kummasti sitä miettii "pikkasen" tarkemmin miten elää kun tietää että tämä on maksettava joskus pois.Voi hölmö. Sen opintolainan saa kokonaan korkoineen anteeksi. Itsellä oli 16000 euroa lainaa plus korot ja sain kaiken anteeksi pitäen luottotiedot.
No ei takuulla saa. Eihän se silloin ole laina vaan apuraha. Mitähän sanoisivat nordeassa kun ilmottaisin että mä en maksa seuraavaa erää? Tuskin tulisi ilmoitus että asia selvä. Sulla jotain kupruja ja oikeaa maksukyvyttömyyttä?
No jätin pankille maksamatta lyhennykset ja laina KELAn haltuun sinne sitten vapaamuotoinen selvitys miksi en ole voinut maksaa ja lisänä lääkärin todistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olin sitten hölmö.
No ei takuulla saa. Eihän se silloin ole laina vaan apuraha. Mitähän sanoisivat nordeassa kun ilmottaisin että mä en maksa seuraavaa erää? Tuskin tulisi ilmoitus että asia selvä. Sulla jotain kupruja ja oikeaa maksukyvyttömyyttä?
No jätin pankille maksamatta lyhennykset ja laina KELAn haltuun sinne sitten vapaamuotoinen selvitys miksi en ole voinut maksaa ja lisänä lääkärin todistus.
Höpö höpö.
Laittakoon irtaimistoa myyntiin jos ei varat piisaa! Huutokauppakeisari paikalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku syyttää kyttäämisestä, vähän vaikeaa on käytävässä liikkua näkemättä.
Just sanoi yksi romani TV:ssä, että kun joku romani kuolee, koko hänen irtain omaisuutensa tuhotaan.
kyllä jommankumman tarvii antaa persereikää käteisellä eikai muuten homma toimi
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan työssäkäyvä pienituloinen ja pieni perhe ja asutaan niin vaatimattomasti ja ahtaasti että kyllä sossun elätit paremmin asuu. Se kyllä mietityttää.
Tuskinpa. Köyhänä en todellakaan haluaisi olla yh yhden lapsen kanssa enkä asuinkumppania, kun kaksiot on nykyään 40 neliöisiä ja ei aina sitäkään. Eihän köyhät saa tukia mihinkään asuntoihin, missä olisi vaikka ylimääräinen työhuone. Yksinkin joutuu asumaan 30 neliön kämpässä, jotkut asuu pienemmissäkin asunnoissa. Muut kuvittelee, että köyhillä on ylimääräistä tilaa, mutta useimmilla ei varmasti ole.
Oletko ikinä kuullut vuorotöistä?
Yhteiskunta ei toimi vain klo 8-16 välillä. Joku ne työt tekee myös klo 16-8 välilläkin.... Silloin ollaan arkena vapaalla välillä tai iltavuoroon mennessä ollaan aamupäivä vapaalla.