Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi helvetti. Päätin, etten mene isäni syntymäpäiville. Äitini nyt syyllistää, että isän sydän särkyy.

Vierailija
06.09.2023 |

Voi että kun ahdistaa.
Tiedän, jos menen isäni syntymäpäiville, joka on alkoholisti ja minua vähättelevä, hän kuitenkin haukkuu ja arvostelee niin ulkonäköäni kuin muutakin elämää.
Päätin asettaa rajat enkä mene sinne saamaan itseäni huonovointiseksi. En yhtään kestä sitä. En ota sitä riskiä.
Siellä ei ole paljoa vieraita muutenkaan tulossa, ihan muutama vain.

Kerroin nyt äidille, joka on myös alkoholisoitunut sekä ollut todella inhottava elämän varrella ja josta varmaan pitäisi myös etääntyä kun vain pystyn. Niin sanoi, että isän sydän särkyy ja syyllisti minua.
He ovat eronneet ja aina haukkuu isääni. Nyt sitten välittääkin.

Ja itse tunnen syyllisyyttä enkä tiedä mitä teen.
Rahallisesti kyllä olen jo osallistunut mutta enpä tiedä pystynkö menemään. Kaikki vaihtoehdot vaikuttavat syövän minua. Kestänkö nöyryytetyksi tulemisen jos menen vai syyllisyyden tunteen etten mene?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista aikuisten järjestää synttäreitä. Voit sanoa näin.

Vierailija
2/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin Kossu pullon lahjaksi ja sen jälkeen ootkin päivän paras ystävä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
4/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat vanhempasi alkoholisteja ja molemmat tukevat toisiaan

Olet aikuinen ihminen ja itse päätät asioistasi etkä suostu alistumaan enään.

Tsemppiä 🍀

Vierailija
5/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat nyt isälle tärkeät ja ainoat mitä on olleet vuosikymmeniin. Pitäis kai mennä mutta en tiedä miten kestän.

Ap

Vierailija
6/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ovat nyt isälle tärkeät ja ainoat mitä on olleet vuosikymmeniin. Pitäis kai mennä mutta en tiedä miten kestän.

Ap

Edelleen on lapsellista vaikka olisi ainoat vuosikymmeniin.

Vierailija
7/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuuttia vieraana, pikakahvi ja pois. Ei ehdi aloittaa haukkumista.

Vierailija
8/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske äitisi lopettaa syyllistäminen, tai lopetat yhteydenpidon myös häneen.

Ihmiset kohtelevat sinua niin kuin sallit itseäsi kohdeltavan.

Vierailija
9/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Isäsi on varmasti alkoholistina aina pitänyt huolen että huomio on aina! hänessä; kiitos terrorisoimalla ja alistamalla koko perhettä.

Mieti kaksi kertaa; kauanko jaksat vielä shittiä ottaa? Nimittäin muuta et saa,

Vierailija
10/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käske äitisi lopettaa syyllistäminen, tai lopetat yhteydenpidon myös häneen.

Ihmiset kohtelevat sinua niin kuin sallit itseäsi kohdeltavan.

Suljin puhelimen siihen paikkaan kun tuon dramaattisesti sanoitti kuinka nyt hänen sydämensä särkyy.

Olin tiukka ja päätin, että selvä ja suljin puhelimen.

Olen kehittynyt kai..

Ap

Vierailija
11/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo päätöksen tehnyt? Syyllistäminen on kontrolloivan ihmisen yleisavain.

Kontrollin pääydin on ilmoitta toiselle, ettei hän ole tarpeeksi sille TOISELLE omana itsenään.

Päätät vain että olet tarpeeksi itsellesi, sen pituinen se. 

Et ole vastuussa toisten ihmisten emotionaalisesta traumasta. Olet vapaa menemään tai olemaan menemättä. Tiedosta kuitenkin mitä sinulle keron tässä jos päätät ITSE että menet.

Toinen ihminen käyttää syyllistävää kieltä, koska hän tietää, että hän ei hallitse sinua.

Mekanismi on suunnilleen sama missä tahansa suhtessa. 

Vierailija
12/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Isäsi on varmasti alkoholistina aina pitänyt huolen että huomio on aina! hänessä; kiitos terrorisoimalla ja alistamalla koko perhettä.

Isäni on melko kiltti ja leppoisa juoppo mutta sovinistinen ja painoa arvosteleva itseään täynnä oleva kusipää, joka nauraa omille mahtailuilleen.

Näen hänessä kaksi puolta ja tuota toista en vain jaksa. Varsinkin kun voi sanoa mitä vain ja sitten tulee häpeä jos näkee minun loukkaantuneen. Sehän on heikkoutta ja lapsellista.

Ap

Vierailija
13/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olisit mennyt sinne, jos vanhemmillasi olisi ollut viisautta olla vanhempia. Ei ole sinun vastuullasi nyt tämä, vaan vanhempiesi. Itse satuttivat sinua.

Vierailija
14/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkoa...

Jos hän puhuu sinulle tuolla tavoin, voin vain kuvitella millä tavalla hän puhuu sisäisesti itselleen. 

Ihan varmasti sisäinen puhe itselleen on vielä karkeampi ja hirveämpi. Oi voi :/

Vierailija
15/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti tekee tota samaa. He ovat eronneet, kun olin kaksi vuotias. Eipä juuri ole miestä sen jälkeen näkynyt. Äiti on koko mun elämäni haukkunut isääni kovinkin värikkäin sanan kääntein.

Nyt sitten kun sanoin, ettei äijä kiinnosta mua sekuntiakaan, niin alkoi räksytys "onhan se kuitenkin sun isäs! Pitäähän sun isääs tavata!". Mies siis päätti ottaa yhteyttä 30 vuoden jälkeen ja sanoin ei kiitos.

Alkoholisti hänkin (äiti ei) tai joku nisti, pikku rikollinen, vankilassa istunut useasti. Intuitioni sanoo, että on kuolemassa ja haluaa sovitella. En v*tussa anna hänelle sitä tyydytystä.

Sulle sanon, että suotta kärsit huonosta omasta tunnosta. He ovat elämänsä eläneet miten ovat, sullakin on oikeus oman näköiseen elämääsi.

Vierailija
16/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliiiis AP : älä mene kiusaamaan alistamaan sinne itseäsi, ansaitset parempaa 😍😍

Vierailija
17/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempasi ovat alkoholisteja ja alkoholismi on sairaus. Sinulla on tietenkin täysi oikeus itse päättää, minne menet tai olet menemättä. Monen olen kuullut uhoavan, että kunpa noista saatanoista aika jättäisi niin menisin haudalle tanssimaan. Kuinka ollakaan, kun se päivä sitten koittaa, niin tahtoo roska olla silmässä ja kovin vaisu tunnelma. 

Vierailija
18/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempasi ovat alkoholisteja ja alkoholismi on sairaus. Sinulla on tietenkin täysi oikeus itse päättää, minne menet tai olet menemättä. Monen olen kuullut uhoavan, että kunpa noista saatanoista aika jättäisi niin menisin haudalle tanssimaan. Kuinka ollakaan, kun se päivä sitten koittaa, niin tahtoo roska olla silmässä ja kovin vaisu tunnelma. 

Eikö saisi olla? Kyllähän se on yhden aikakauden loppu ja saa itkustella ja muistella sitä paskaa.

Kyllä niitä itkuja on mahtunut tähän elämäänkin, niin miksei sitten tanssiessa haudallakin. Valtava taakka putoaa sydämeltä.

Vierailija
19/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Isäni on melko kiltti ja leppoisa juoppo mutta sovinistinen ja painoa arvosteleva itseään täynnä oleva kusipää, joka nauraa omille mahtailuilleen.

Näen hänessä kaksi puolta ja tuota toista en vain jaksa. Varsinkin kun voi sanoa mitä vain ja sitten tulee häpeä jos näkee minun loukkaantuneen. Sehän on heikkoutta ja lapsellista.

Ap

Mitä jos soittaisit ja kertoisit isälle suoraan syyn miksi et halua mennä? Ja sitten isäsi suhtautumisesta riippuen joko olisit menemättä tai menet ja katsot miten käy. Pois voi lähteä heti kun hölmöily alkaa.

Vierailija
20/29 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20 minuuttia vieraana, pikakahvi ja pois. Ei ehdi aloittaa haukkumista.

Otat ohjat omiin käsiin KERRANKIN

(ja vaikka muutaman drinkin rohkaisuksi), menet paikalle ja sanot:

Hei kaikki ja Onnea Isä, mutta jos NYT joku aloittaa mun moittimisen tai haukkumisen, niin lähden heti, onko selvä??!!

On aika varma, että kaikki menevät mykäksi, mutta otat vaan samantien kakkua ja kahvia ja jos joku alkaa motkottaa, niin lähdet ihan heti pois sieltä, etkä sano enää mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi