Uskallanko tehdä niin, että jätän velkojen kuukausimaksut maksamatta ja sitten maksan parin kk päästä koko velan pois?
Siinä olisi yksi ratkaisu.
Jättäisin lainojen kuukausimaksut pois kokonaan.
Sitten tulisi karhukirjeitä mutta ehtisin parissa kuukaudessa säästämään 6000€, jolla maksaisin molemmat lainat kokonaan pois.
Tuskin ehtisi menemään ulosottoon asti?
Jos taas maksaisin kuukausikulut, en saisi säästettyä kyseistä summaa.
Tässä on kyse useammasta lainasta, jonka kuukasierät olen aikaisessa olla maksamatta ja sitten maksan pois. Jolloin kuukausieriä ei enää ole osassa lainoja ja jatkan sitten isompaan lainaan, jolloin voisin taas olla pari kk maksamatta ja heittäisin sitten ison köntin yhtäkkiä ja niin ollen kuukausikulut pienenisi.
Kommentit (56)
En tiedä mistä velasta on kysymys, mutta jos maksu päätyy perintään niin luottoa on turha enää kuvitella saavansa kyseisestä puljusta.
Vierailija kirjoitti:
No selitetään sitten tarkemmin.
4 lainaa.
1. 3000€
2. 3000€
3. 10 000€
4. 15 000€
Lainojen yhteenlaskettu kuukausittaiset maksut 700€.Tienaan 3500€ käteen kuukaudessa.
Maksaisin vain vuokran ja ruoan, jolloin minulle jäisi 2500€/kk. Sitten toinen kuukausi 2500€/kk.
Tässä vaiheessa maksaisin lainan 1. pois ja lopulla rahalla jo koituneet kustannukset maksamattomat velat.No sitten taas alusta ja sitten olisi maksettuna jo laina 2. pois.
Sitten en enää tuota harrastaisi mutta kuukasierä pienenisi huomattavasti ja lisäksi minulla olisi mahdollista hakea pienempikorkoisempaa lainaa ja lainojen yhdistämistä.
Riski? Kyllä. Mutta tässä yritän kääntää kaikki kivet, että pääsisin nopeasti eroon.
Tämä palkkakin on osa-aikaiselle vain väliaikainen.
Siksi nyt olisi mahdollisuus.
Ei ne tulot vaan ne MENOT!!
🤣🤣😂😂😂😂
Moni jo sen kertoikin, ei kannata jättää maksamatta vaan maksaa normaalien lisäksi ylimääräisiä lainanlyhennyksiä.
Sulle jää vuokran ja ruokamenojen jälkeen 2500 euroa kuussa. Maksat siitä 700 euroa normaalit lainanlyhennykset, on vielä 1800 euroa. Sillä lyhennät korkeakorkoisinta lainaa ylimääräisinä erinä kunnes kaikki lainat on lyhennetty.
Onkohan ap hakenut tässä nyt sitä että viivästyskorko saattaa olla tällä hetkellä joissain lainoissa pienempi kuin euriboriin sidottu korko?
Vierailija kirjoitti:
4 lainaa.
1. 3000€
2. 3000€
3. 10 000€
4. 15 000€
Lainojen yhteenlaskettu kuukausittaiset maksut 700€.Tienaan 3500€ käteen kuukaudessa.
Maksaisin vain vuokran ja ruoan, jolloin minulle jäisi 2500€/kk. Sitten toinen kuukausi 2500€/kk.
Tässä vaiheessa maksaisin lainan 1. pois ja lopulla rahalla jo koituneet kustannukset maksamattomat velat.No sitten taas alusta ja sitten olisi maksettuna jo laina 2. pois.
Sitten en enää tuota harrastaisi mutta kuukasierä pienenisi huomattavasti ja lisäksi minulla olisi mahdollista hakea pienempikorkoisempaa lainaa ja lainojen yhdistämistä.
Riski? Kyllä. Mutta tässä yritän kääntää kaikki kivet, että pääsisin nopeasti eroon.
Itse varmaan yrittäisin maksaa ekassa kuussa yhteensä 2500 e pois lainoja, esim. kuukausimaksut 700 e + suurimmasta 1000 e + yhdestä 3000 e lainasta 800 e. Seuraavassa kuussa sama eli taas yhteensä 2500 e lainoja pois. Riippuu miten kuukausimaksut muodostuvat.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap hakenut tässä nyt sitä että viivästyskorko saattaa olla tällä hetkellä joissain lainoissa pienempi kuin euriboriin sidottu korko?
AP vaikuttaa sen verran tampiolta, ettei varmasti ole. Lisäksi on aivan sama, miten Ap toimii, koska nuo velat eivät taatusti jää viimeisiksi ja ulosotossa hän on joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin.
Voit maksaa isommankin kk erän halutessasi.
Tuolla se jo tulikin, maksa normilyhennykset ja "vapaaksi" jäävä 1800€ kahtena kuukautena joko siihen ykköslainaan, jos sen haluat pois tai vielä parempi, jos laitat siihen lainaan, jolla suurin korko (jos eri). Tuolla lailla säästät pitkän pennin, kun ei tuu niitä maksukehotuslisiä ym
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit juuri tuollaisessa tapauksessa, jossa pystyisit maksamaan koko velan kerralla. Eihän sitä ehditä edes eräännyttää parissa kuukaudessa, kun tulee vaan joku muistutuslasku. Karhukirjeessä ei voi olla edes 5 euron muistutusmaksua ennen kuin erä on 14 päivää myöhässä.
Tuo suunnitelma kosahtaa siihen, että ne kaksi velkaa jäisi silti maksettavaksi.
Niin. Tajusin myös, että yhdeksi ongelmaksi tulisi se, että lainan antajalla on mahdollisuus purkaa sopimus ja vaatia minua maksamaan koko laina kerralla mikäli rikon maksuehtosopimusta toistamiseen.
Mutta, kenties voin saada kuitenkin pienet lainat maksettua pois tällaisella järjestelyllä tämän vuoden loppuun mennessä.
Eli en maksa pienien velkojen eriä. Vaan maksan vuokran+kaksi isomman lainan erää ja jätän ruokaan sekä puhelimeen rahaa.
Tässä vaiheessa kuitenkin minulle jää 1500€ säästöön. Eli kahdessa kuukaudessa maksan ensimmäisen ja neljässä toisen.
Nämä suurpiirteisiä lukuja jos olen tiukka.
Siinä olisi maksettu 4 kk jo 6000€ eikä korkoa pääsisi syntymään todellakaan läheskään niin paljoa kuin alkuperäisen takaisinmaksun mukaan. Siinä vaiheessa ehtisin myös nopeammin lyhentämään isompia lainoja joka taas olisi selvää säästöä tulevaisuutta ajatellen.
Ap
"eikä korkoa pääsisi syntymään todellakaan läheskään niin paljoa, kuin alkuperäisen takaisin maksun mukaan"
Ei ne korot mihinkään häviä, jos jätät lainaerät maksamatta. Kahden kuukauden päästä sinun pitäisi maksaa alkuperäisen lyhennyksen ja korkojen lisäksi vielä viivästyskorot ja mahdolliset sanktiot. Keräät korkoa korolle ja kuvittelet sen tulevan halvemmaksi?
Ehdottomasti kannattaa maksaa vähintään sovittujen minimilyhennysten mukaan. AP:ltä on ilmeisesti jäänyt ymmärtämättä, että enemmänkin saa lyhentää - korjaa vvain maksun haluamakseen. Oletan suraavassa, että se 700 € on pelkkiä korkoja ja lainanhoitokuluja - jos se sisältää lyhennyksiäm niin homma käy entistä nopeammin. Kun häneltä liikenee 2500 €/kk takaisinmaksuun, niin heti voi korkojen lisäksi lyhentää ensimmäistä lainaa 1800 €. Tällöin seuraavan kuukauden korkokulut pienenevvät n. 40 € ja lisälyhennyksiin saa 1841 €. Tällä voi jo maksaa ykköslainen jämät 1200€ pois ja lyhentää kakkoslainaa 641 €. Komannessa kuussa lyhennyksiin saadaanki jo 1882 €, jolla lyhennetään kakkoslainaa, josta jää vajaat 500 € jäljelle. Näin jatkaen 10 kk:n kuluttua jäsjellä on enää tuo suurin laina, jonka poismaksu hoituu seuraavan 9 kk aikana.
Suosittelen aloittajalle siirtymistä taloushallinnon tehtäviin.
Kirjanpitäjäksi ja siitä sitten tilintarkastajaksi.
Palkkalaskentaan esim. Sarastialle myös.
Juu eipä ne vielä parissa kuukaudessa ennätä mennä ulosoton puolelle. Etkö voisi sopia sen lainan antajan kanssa että maksat parin kuukauden päästä koko höskän pois...luulis olevan helpompaa?
Vierailija kirjoitti:
4 lainaa.
1. 3000€
2. 3000€
3. 10 000€
4. 15 000€
Ehdota akordia. Saattaa vaikka suostuakin.
LOL. Eiköhän kuukausierien ja korkojen poitti ole, että summa on suurempi kuin alunperin lainattu. Korot eivät katoa minnekään.
Ei ole mahdollista, että summa olisi myöhemmin pienempi kuin nopeammin maksettuna.