Ihanaa, taloyhtiöitä konkurssiin
Ihmiset menettävät asuntonsa ja jäävät velkaa. Upeaa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön konkka on siitä hyvä, että osakkaat menettää vain ja ainoastaan osakkeen arvon verran.
Mitä sen jälkeen, jos konkurssipesä (talo) on semmoisella paikalla, jolla ei ole arvoa?
Sitten kun aikaa kuluu ja talo ränsistyy, niin yhteiskunta purkaa talon veronmaksajien rahalla.Jotain tarttis tehdä lakipykälille, koska minä en haluaisi, että yhdenkään konkkaan menneen asunto-osakeyhtiön maksuja maksetaan verovaroista.
Niin, yhtiölaina kyllä nollaantuu konkurssin myötä, mutta asuntoa varten otettu pankkilaina ei. Eli monelle käy niin että asunto meni mutta velka jäi. Tietysti jos tilanne on tarpeeksi huono, niin voi sanoa pankille että en maksa, realisoikaa vakuutena olevat asunnon osakkeet ja heittäytyä lopuelämäkseen tulottomaksi ja varattomaksi.
Se asuntolaina on otettu aikoinaan taloyhtiön osakkeiden ostamista varten ja silloin se laina on ollut pienempi kuin osakkeiden arvo, joten ei siitä lainasta voi jäädä koko summaa maksettavaksi.
Sitten taas kun on näitä uudiskohteita - esimerkiksi täällä Helsingissä ja Espoossa, josta osa asunnoista jää myymättä ja taloyhtiöt voivat mennä konkurssiin. Minkäänlainen on osakkaan asema tällaisessa tilanteessa? Suuret yhtiövelkaosuudetkin näissä asunnoissa on.
Muut maksaa tietenkin myymättömät asunnot myös
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiön konkka on siitä hyvä, että osakkaat menettää vain ja ainoastaan osakkeen arvon verran.
Mitä sen jälkeen, jos konkurssipesä (talo) on semmoisella paikalla, jolla ei ole arvoa?
Sitten kun aikaa kuluu ja talo ränsistyy, niin yhteiskunta purkaa talon veronmaksajien rahalla.Jotain tarttis tehdä lakipykälille, koska minä en haluaisi, että yhdenkään konkkaan menneen asunto-osakeyhtiön maksuja maksetaan verovaroista.
Minäkään en haluaisi että työttömyyskorvauksia maksetaan verovaroista, tai eläkkeitä. Ihmiset voisivat myös maksaa itse lääkkeensä ja sairaalakulunsa.
Kyllä minä ainakin tunnen suurta myötätuntoa jokaista epäonnista ja elämässään kärsivää kohtaan. Jos se olisi minun tahdostani kiinni, kenenkään ei tarvitsisi kokea kipua tai murhetta.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa osakkaat eivät jää velkaa mikä kohdistuu taloyhtiöön, taloyhtiöiden kannattaisi nostaa kanne isännöitsijää vastaan, huonosti hoidetun työn johdosta.
No voi viddu, minkä se taloyhtiö on? No viddu, juurikin ne osakkaat. Oletko sinä va j A A mielinen vai muuten vaan äärettömän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no hullulla on hullun halvat huvit. Vahingonilo ap:lle se paras ilo. Säälittävä tapaus, jolla ei ole edes omaa asuntoa, puolisoa eikä elämääkään 🤣🤷🏻
Kehottaisin sinun vaihtamaan lääkitystä.
Vaihda sinä. Mulla ei ole enkä tiettävästi tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no hullulla on hullun halvat huvit. Vahingonilo ap:lle se paras ilo. Säälittävä tapaus, jolla ei ole edes omaa asuntoa, puolisoa eikä elämääkään 🤣🤷🏻
Kehottaisin sinun vaihtamaan lääkitystä.
Yandex translate?
Mikä toi tämän päivän otsikossa olevan taloyhtiön tarina on? Kuitenkin arvotalo Hgissä eikä uudiskohde...
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti joku on iloinen kun joku yhtiö menee konkkaan? Oletko yhtä ihanuuksissasi kun joku yritys menee konkkaan? Miksi ihmeessä?
itänaapureitahan nuo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa osakkaat eivät jää velkaa mikä kohdistuu taloyhtiöön, taloyhtiöiden kannattaisi nostaa kanne isännöitsijää vastaan, huonosti hoidetun työn johdosta.
Onko näin? Luulen että meidän taloyhtiö menee konkurssiin, ihmiset ei pysty maksamaan osuuksiaan. Meilläkin taloyhtiön laina eli jos menee konkkaan niin ollaan velattomia? Ne kärsii ketkä ottaneet omasta pankista lainan?
Tuossa on hyvä syy olla velkaa taloyhtiölle eikä pankille, jos naapureiden maksukyky yhtään epäilyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi viddu, minkä se taloyhtiö on? No viddu, juurikin ne osakkaat. Oletko sinä va j A A mielinen vai muuten vaan äärettömän tyhmä?
Ai, onko Vaisala Oyj yhtä kuin osakkeenomistajansa? En o tällaista tulkintaa kuullutkaan aiemmin.
Taloyhtiö on se rakennus tontteineen ja liittymineen. Osakkaat omistavat sen hallintaan oikeuttavia osakkeita. Taloyhtiö on normaalina osakeyhtiönä itsenäinen juridinen henkilö, jonka vastuut eivät laajene osakkaisiin. Jos joku on hallinnossa mokannut, se on isännöitsijä ja hallitus, jotka huolehtivat yhtiön operatiivisesta johdosta. Isännöitsijä saa toimeksiantonsa hallitukselta, hallitus saa mandaattinsa yhtiökokoukselta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi tämän päivän otsikossa olevan taloyhtiön tarina on? Kuitenkin arvotalo Hgissä eikä uudiskohde...
Mä voisin hakea vaikka Nesteen konkurssiin tänään jos siltä tuntuisi. Se tuskin toteutusi mutta saman uutisen siitä saisi aikaan.
Suomi on hyvä maa... kenelle? Ei ainakaan suomalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin tunnen suurta myötätuntoa jokaista epäonnista ja elämässään kärsivää kohtaan. Jos se olisi minun tahdostani kiinni, kenenkään ei tarvitsisi kokea kipua tai murhetta.
Samanlainen nössö olin minäkin aikoinaan. Vaan en ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin hakea vaikka Nesteen konkurssiin tänään jos siltä tuntuisi. Se tuskin toteutusi mutta saman uutisen siitä saisi aikaan.
Miksi on haettu konkurssiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Joku maksamaton lasku.
Tässä mallia: https://www.metsagroup.com/fi/metsafibre/uutiset-ja-julkaisut/uutiset/2…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä? Joku maksamaton lasku.
Tässä mallia: https://www.metsagroup.com/fi/metsafibre/uutiset-ja-julkaisut/uutiset/2…
Niin ja se lasku voi olla aiheeton tai kiistanalainen.
Vierailija kirjoitti:
Up
voi pientä ryzzää kun se yrittää lietsoa epävarmuutta suomalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
As.Oy. ovat ne osakkaat. He ja heidän valitsemansa hallitus päättää.
Isännöitsijä on renki joka tekee mitä käsketään.
Miten ihmeessä kiville ajettu yhtiö olisi isännöitsijän vika?
Ihmetyttää miten taloyhtiö voi mennä konkkaan, 3kk maksamattomat vastikkeet oikeuttavat osakeyhtiön ottamaan asunto haltuunsa ja vuokraamaan sen. Monessakin taloyhtiössä ei ymmärretä asioita ja isännöitsijä saattaa olla esim entinen autonmyyjä joka ei osaa asiaansa.
Asun isossa taloyhtiössä ja täällä tuollaiset asunnot on otettu taloyhtiön haltuun, rempattu (osakkaissa osaajia) ja myyty. Osa (kaksioita tai yksiöitä) taas jätetty taloyhtiön omistukseen ja vuokrattu. Ei ole ollut mikään ongelma.
Nuo konkkaan menneet taloyhtiöt ovat jossain huitsin Nevadassa, kukaan ei halua ostaa tai vuokrata noita asuntoja. Jos taloyhtiö on jo talousvaikeuksissa ei ole varaa rempata asuntoja ja se talo edelleen sijaitsee jossain minne kukaan ei halua muuttaa.
Missäpäin Venäjää on tällaisia slummikyliä, joissa on yleistä että sähköt ja vedet on katkaistu? Slummeja tai ainakin erittäin ränsistyneitä taloja sieltä kyllä löytyy pilvinpimein, mutta ainakin sähköt niistä pääsääntöisesti löytyy lähes kaikista, myös niistä kaikkein kapisimmista hökkelikylistäkin.