Pelkäänpä, että hallituksen toimet työttömien saamiseksi töihin eivät ole riittäviä
Tuet pitäisi laittaa kokonaan poikki 3 kuukauden työttömyyden jälkeen.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se työtön sille voi ettei työnantajat palkkaa?
Suomessa on työvoimapula
Pelkäänpä, että muutosneuvotteluiden tuloksena saamme lisää työttömiä alati kasvavaan joukkoomme.
Hallituksen pitäisi alkaa luomaan niitä työpaikkoja.
Sun luo sitten asumaan vai? Mitäs mää sulla teen? Vienkö sun työpaikan kanssa? Puolisonkin?
Jospa hallitus tarttuisi toimeen ja loisi niitä työpaikkoja, siitä kai maksunkin saavat.
Ei ole kaikilla aloilla.
Työnantajilla on myös ikärasistisia asenteita tyänhakijoita kohtaan.
tätönen 23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on työvoimapula
Eli voin viedä sun työpaikan!
Juu itsekkin olen työttömänä ja olen itse olen kanssa sitä mieltä että vieläkin saisi olla kannustavampaa.
Hallitus ei ole sanallakaan maininnut työpaikkojen laadusta, että onko niitä tulossa? Onko jotain investointeja tulossa suomeen? Koulutus tarpeita? Mitä on tapahtumassa? Mikä on?
Vierailija kirjoitti:
Juu itsekkin olen työttömänä ja olen itse olen kanssa sitä mieltä että vieläkin saisi olla kannustavampaa.
Vaikea sua kannustaa kun ei oo esimerkkiä varmaan antaa että muutkaan mistään mitään olis löytänyt.
Ei taida "menkää töihin" tepsiä kun robotisaatio vie työpaikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on työvoimapula
Ai on vai? Miksi kuitenkaan mihinkään ei oteta töihin?
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen pitäisi alkaa luomaan niitä työpaikkoja.
Aivan ja olis ihan kiva, jos joku toimittaja kysyis edes kerran, että kun ihmisiltä nyt leikataan tukia ja hallitus hokee koko aika, että nyt vaan töihin kaikki. Niin miksi hallituksella on se kuva kaikesta, että näin nyt sitten syntyy työpaikkoja, kun työttömät eivät saa edes töitä, kun hakevat sitä pakolliset 4 kertaa kuukaudessa ja siihen ne muut omatoimiset hakemukset päälle. Itse olen työelämässä ja ihmettelen, että onko minulta nyt joku asia mennyt ohi. Onko toi hallitus nyt pakottamassa työnantajia ottamaan ihmisiä töihin. Oman duunin yks äijä, kun hoitelee rekryjä silloin kun tarvitsee hoitaa on kiroillut, kun hakemuksia tulee sen 250kpl kuukaudessa eikä meidän firma tarvitse tällä hetkellä työntekijöitä.
Ja rikkaiden verotusta pitää nostaa. Rikkaille täysi verovapaus vasta 10.000.000 e kuukausituloilla, se kannustaa rikkaita tekemään töitä.
Hallituksen toimet ei mitenkään lisää kokoaikatöiden määrää. Osa-aikatöitä kyllä tekevälle riittää mutta sekin on väärin.
Ei niitä ns matalan kynnyksen työpaikkoja ole kuin hoitoalalla.....hallitus elää kuplassaan.
Kotonaköllöttelylisä kuuluu kaikille. Miksi mennä töihin, kun tuilla voi elää hyvää elämää ja rahaa jää säästöönkin?
Ei se auta kun yt:tä ja konkursseja tulee jatkuvalla syötöllä.