Onko parisuhteessa itsetyydytys kiellettyä? Mielestäni EI!
Mitä olette mieltä tästä asiasta?. Onko se oikeasti niin paha asia jos mies/nainen pitää omaa kivaansa?.
Mielestäni itsetyydytys on kaikille sallittua, se on henkilökohtainen asia, jota kukaan ei mikään voi kieltää.
Usein kuulee naisten suusta kun kysyy tästä asiasta: No onhan se outoa jos pitää runkata parisuhteessa?, sitten kun kysyy mitä olet tehnyt sen eteen ettei pitäisi runkata, niin mennään hiljaiseksi?. Eikö ole aika hassua.
Se on mielestäni sellainen asia, että jos ihminen haluaa harvoin seksiä yms, ja toinen on vaativampi seksin suhteen, niin hänellä on täysi oikeus siihen itsetyydytykseen. Onhan se parempi vaihtoehto, kuin lähteä etsimään satunnaista seksikumppania itselleen oli sitten mies tai nainen kyseessä.
Jos esim: Seksistä tulee puhetta parisuhteessa, ja toinen vain vittumaiseen sävyyn nälvii asiasta eikä kykene puhumaan normaalisti, niin kannattaa juosta ihan tosi. Jos toinen ei tee sen eteen mitään, kysyy kerran ehkä kahdesti kk seksistä, se ei ole kovin paljon panostettu siihen. Jos tulee toistuvasti kieltäytymisiä mies/nainen niin onhan se ymmärrettävää että seksi laantuu, mutta ei se sitä tarkoita etteikö saisi harrastaa omakivaa.
Se miksi tämän ketjun tein, on se kun olen lukenut paljon seksiin liittyviä ongelmia parisuhteissa, niin ihmiset eivät viitsi ottaa suhteissaan selvää mistä mikäkin johtuu. Esim: miehille saattaa tulla haluttomuutta siinä missä naisillekkin, ei se syy ole aina siinä että toinen ei kiihottaisi yms. Vaan jos on sellainen luonne ettei pysty keskustelemaan asiasta/kuin asiasta ,niin ei silloin pelaa seksi,eikä moni muukaan asia sitä mieltä itse olen.
Naiset varsinkin ovat niin ulkonäkökeskeisiä että luulevat heissä olevan vikaa?. Esim:Paino,ulkonäkö,tekeekö asiat oikein yms yms. Niin se vain on. Ja harvoinpa se noista asioista on kiinni, onhan pariskunnat yhteenkin menneet joskus, eiköhän ulkonäkö ,paino ole ne viimeisimmät asiat mitä kannattaa murehtia.
Sitten suurin kysymys miksi seksi loppuu. Se voi loppua esim vahingossa, aikaa menee ja moelmmilta häviää täysin aloitekyky, ihminen on katsos tilanteisiin sopeutuva, myös tälläisiin. Ei kaikki. Jotkut sanovat suoraan että jos seksiä ei ole haen sen muualta, toiset tekee sen salaa niin salaa että puoliso lopulta tajuaa vaan ei välitä. Toiset turvautuu omaan kivaan. Meitä on tässäkin moneen junaan. Yleensä ikään/sukupuoleen/kansalaisuuteen katsomatta, jokainen toimii parhaakseen näkemällään tavalla, lisäksi toki riippuen suhteen laadusta, pettäjät on yleensä tyytymättömiä suhteisiinsa tavalla tai toiselle, ja keksivät keinon tehdä sen omasta mielestään oikeutetusti, mutta auta armias kun se käy omalle kohdalle.
Kommentit (26)
En omista toista vaikka olisin suhteessa. Onhan toi tavallaan ihan osa seksuaaliterveydestä huolehtimista, joku haluaa sitä suhteessakin, toinen taas ei. Jos olisin mustasukkainen, niin haluaisin miettiä et miksi. Terveessä suhteessa haluan et toinen näkee suhteessa olemisen elämää rikastuttavana asiana, en sellaisena, jossa "kaikki kiva" (mitä se kenellekin on) on kiellettyä. Yhteiset pelisäännöt tietysti, mut ihan joka asiaan ei mun mielestä ole tarve puuttua.
N
On myös sellaisia suhteita että nainen pihtaat ja sanoo ettei haluta mutta yksin ollessa runkkaa. Mies elää tietenkin puutteessa. Tässä tapauksessa on jokin pielessä että pitää runkata salaa toiselta vaikka saisi seksiä.
Kun yhteydenpito loppuu niin meillä alkaa tyydytys
Vaimo haluaa seksiä ehkä n. 10% siitä mitä minä haluaisin. Eli 1-2 kertaa kuussa jos hyvin käy. itse sitten runkkailen useamman kerran viikossa. Jos tätä en saisi tehdä, sitten kyllä en tätä kestäisi. Ja joka kerta hoidan vaimolle useamman orgasmin ettei pitäisi olla siitä kiinni.
Aina kun venyy väli pitkäksi, alkaa ajatukset harhailla muihin naisiin, omakiva ei tässä auta. Sitten kun meillä on taas seksiä, kaikki ajatukset muista haihtuu. Mutta oikeasti olen joskus huolissani tästä, jos ne 1-2 kertaa sattuu menemään ollessa kipeänä tms muuta...
Vierailija kirjoitti:
Vaimo haluaa seksiä ehkä n. 10% siitä mitä minä haluaisin. Eli 1-2 kertaa kuussa jos hyvin käy. itse sitten runkkailen useamman kerran viikossa. Jos tätä en saisi tehdä, sitten kyllä en tätä kestäisi. Ja joka kerta hoidan vaimolle useamman orgasmin ettei pitäisi olla siitä kiinni.
Aina kun venyy väli pitkäksi, alkaa ajatukset harhailla muihin naisiin, omakiva ei tässä auta. Sitten kun meillä on taas seksiä, kaikki ajatukset muista haihtuu. Mutta oikeasti olen joskus huolissani tästä, jos ne 1-2 kertaa sattuu menemään ollessa kipeänä tms muuta...
Siis jos ne kuukauden potentiaaliset kerrat sattuu menemään ohi ilman seksiä. Kuten nyt lomalla.
On
Oma
Asia.