Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole saavuttanut elämässäni yhtään mitään. Miten löytää joku idea ja mielekkyys täällä olemiseen?

Vierailija
05.09.2023 |

Olen varmaan valinnut väärin joka ikisessä käänteessä, tai onni ei vaan ole suosinut minkään asian suhteen. Ei mielekästä ammattia, ei ehjää työuraa, ei lapsia, ei oikein mitään erityislahjoja. Juuri nyt on töitä, ensi vuonna ehkä ei. Miksi olen täällä?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani. Joudun tosin tunnustamaan että en ole oikeastaan tavoitellutkaan mitään koskaan, olen vain antanut asioiden tapahtua. Olen ollut liian passiivinen, en  sinnikäs tai kunnianhimoinen.

Mutta oletko ollut ilkeä ja pahantahtoinen? On suuri huijaus, ettei useimpien asioiden pitäisi antaa vain tapahtua. Kunnianhimokin on tuhonnut monia asioita. Tehtävänäsi maailmassa ei ole olla mitään muuta kuin se, mikä olet. 

Säkö sen määrittelet? Otan osaan aloittajan kokemiin haasteisiin. Eniten tässä maailmassa kuitenkin syö sun kaltaiset muottiin iskijät. Sulla ja mulla saa olla erilaiset elämät. Sun ei tarvi haluta mun elämää, eikä mun sun.

Olen pahoillani, että sait tuollaisen kuvan viestistäni. Olen nimittäin täysin samaa mieltä siitä, että meillä ihmisillä KUULUU olla erilaiset elämät. Ole kiltti, äläkä sinäkään iske minua muottiin. Yritin vain lohduttaa, mutta lohduttaminen on taitolaji. En voi antaa sinulle neuvoja, mutta toivon puolesasi, että tulevaisuudessa jaksat tavoitella sinulle tärkeitä asioita.   

Älä jeesustele. Aapeekin potee huonoa omatuntoa just siks ettei elä Volvo-okt-velka helvettiä. Väestöliittokin jaksaa paasata miksei nykynuoria kiinnosta Hoplopin tuomat ilot. Tahaton lapsettomuus on todellinen tragedia. Sitä pahentaa oman elämänsä Sirkka-Liisat joilla menee kaikki nappiin.

Kirjoitat nyt ihmisille, joka kärsii tahattomasta lapsettomuudesta. Ei ole autoa tai taloa, eikä montaa muutakaan (paljon tärkeämpää) asiaa, joita halusin tai haluan. Mutta minua auttoi paljon, kun annoin itselleni anteeksi puutteeni ja saavuttamattomat asiat. Edelleenkin moni yrittää muotittaa minua, niin kuin sinäkin näköjään nyt. Jospa voisimme luopua tällaisesta ja olla, mitä olemme? Kehittyä kaikki omiin suuntiimme ja löytää lopulta ilon? 

Ei ole Ap:n syy, että maailma ympärillä paskoo päähän. Hän saa olla ylpeä siitä, otta on selvinnyt hengissä vastoinkäymisistään. Kukaan ei valinnut syntyä tänne, joten miksi potea huonoa omatuntoa?  

Vierailija
22/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma vapaaehtoistyötä tekevät ihmiset ovat tyytyväisempiä elämäänsä. En tiedä, mikä kaikki siinä auttaa, varmaan ainakin ihmisten kohtaaminen ja tunne siitä, että antaa itsestään jotain vastikkeetonta hyvää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinasta.

Vierailija
24/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tuo olisi voinut olla minun kirjoittamani. Joudun tosin tunnustamaan että en ole oikeastaan tavoitellutkaan mitään koskaan, olen vain antanut asioiden tapahtua. Olen ollut liian passiivinen, en  sinnikäs tai kunnianhimoinen.

Mutta oletko ollut ilkeä ja pahantahtoinen? On suuri huijaus, ettei useimpien asioiden pitäisi antaa vain tapahtua. Kunnianhimokin on tuhonnut monia asioita. Tehtävänäsi maailmassa ei ole olla mitään muuta kuin se, mikä olet. 

Säkö sen määrittelet? Otan osaan aloittajan kokemiin haasteisiin. Eniten tässä maailmassa kuitenkin syö sun kaltaiset muottiin iskijät. Sulla ja mulla saa olla erilaiset elämät. Sun ei tarvi haluta mun elämää, eikä mun sun.

Olen pahoillani, että sait tuollaisen kuvan viestistäni. Olen nimittäin täysin samaa mieltä siitä, että meillä ihmisillä KUULUU olla erilaiset elämät. Ole kiltti, äläkä sinäkään iske minua muottiin. Yritin vain lohduttaa, mutta lohduttaminen on taitolaji. En voi antaa sinulle neuvoja, mutta toivon puolesasi, että tulevaisuudessa jaksat tavoitella sinulle tärkeitä asioita.   

Älä jeesustele. Aapeekin potee huonoa omatuntoa just siks ettei elä Volvo-okt-velka helvettiä. Väestöliittokin jaksaa paasata miksei nykynuoria kiinnosta Hoplopin tuomat ilot. Tahaton lapsettomuus on todellinen tragedia. Sitä pahentaa oman elämänsä Sirkka-Liisat joilla menee kaikki nappiin.

Kirjoitat nyt ihmisille, joka kärsii tahattomasta lapsettomuudesta. Ei ole autoa tai taloa, eikä montaa muutakaan (paljon tärkeämpää) asiaa, joita halusin tai haluan. Mutta minua auttoi paljon, kun annoin itselleni anteeksi puutteeni ja saavuttamattomat asiat. Edelleenkin moni yrittää muotittaa minua, niin kuin sinäkin näköjään nyt. Jospa voisimme luopua tällaisesta ja olla, mitä olemme? Kehittyä kaikki omiin suuntiimme ja löytää lopulta ilon? 

Ei ole Ap:n syy, että maailma ympärillä paskoo päähän. Hän saa olla ylpeä siitä, otta on selvinnyt hengissä vastoinkäymisistään. Kukaan ei valinnut syntyä tänne, joten miksi potea huonoa omatuntoa?  

Eli ajatteletko kuitenkin että omasta mielestäsi hyväosainen on sulle jotain velkaa? Mistään muusta toi sun äskeinen hyökkäys ei meinaa kieliny.

Vierailija
25/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ajatteletko kuitenkin että omasta mielestäsi hyväosainen on sulle jotain velkaa? Mistään muusta toi sun äskeinen hyökkäys ei meinaa kieliny.

Miksi sulla on noin hillitön tarve haastaa riitaa? Jutuistasi paistaa kilometrin päähän, että haluat vain ja ainoastaan soittaa poskea. Kannattaa harrastaa itsetutkiskelua täällä roikkumisen sijaan. - eri

Vierailija
26/43 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään ajattele. Kukaan ei ole minulle mitään velkaa, olisi todella raskasta ajatella niin. Enkä muuten myöskään automaattisesti oleta, että talot, autot tai lapsetkaan tekisivät ihmistä vielä onnelliseksi. Eri asiat eri ihmisillä. 

Tulkintani sinusta on, että joko tarkoituksella hyökkäät itse minua kohtaan tai sitten olet todella niin rikki, että pidät viestejäni hyökkäävinä. Itse olen joskus nähnyt loputtomasti hyökkäyksiä ympärilläni, mistä seurasi romahdus, mistä taas seurasi koko elämänasenteeni muutos. Löysin ilon ja tajusin, mitä moni ennen turhaksi kliseeksi mieltämäni sanonta todella tarkoittaa.  

Vierailija
27/43 |
06.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydät Jeesuksen elämääs ja siinä se! Meet johonkin seurakuntaan tekemään vapaaehtoista palvelutyötä. Muiden auttaminen tuo merkityksellisyyttä elämään ja hyvää oloa.

Vierailija
28/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole valinnut väärin joka käänteessä, olet juuri sielä missä kuuluukin, älä huoli. Suosittelen tutustumaan buddhalaisuuteen/hengellisyyteen 😊

Silloin kun minua ahdistaa, niin keskityn kunnolliseen hengittämiseen ja hyvään ryhtiin.

Vierailija
29/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena kaikki on uutta ja ihmeellistä ja vanhana ei ole muuta jäljellä kuin katkeruus ja happamuus.

Vierailija
30/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta muu kuin itsesi luoda se mielekkyys ja sisältö elämään. Löytää itselleen tärkeimmät arvot ja elää niiden mukaan, itseään kehittäen. Mielekkyyttä voi löytää luovuudesta, järjestö- tai vapaaehtoistoiminnasta, luontoharrastuksesta, mistä vaan. Varmasti on mieli maassa mutta muista arvostaa asioita jotka sinulla ovat hyvin. Jos menetät terveytesi, näet pian kaikki menneet mahdollisuudet ja haikailet niiden perään.

Vierailija
31/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kaikki on uutta ja ihmeellistä ja vanhana ei ole muuta jäljellä kuin katkeruus ja happamuus.

Todella surullista jos noin käy, tässä on yleensä taustalla suuret pettymykset ja tunteet, jotka ovat saaneet ihmisen masentumaan. Nuorena kaikki ei todellakaan ole aina ihmeellistä, eihän nuorena ole vielä edes löytänyt kaikkia maailman siistejä juttuja. Nuoruus on monesti myös sitä epävarmuuden aikaa; mietitään liikaa että mitä muut ajattelevat. On elämä aikaa kehittyä, oppia uutta, niin nuoremmilla kuin vanhemmillakin.

Vierailija
32/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuako täällä mitään pitäis saavuttaa? Joka ikisen ihmisen "saavutukset" tuhoutuu ajan kanssa. Joka ikinen ihminen tulee unohtumaan. Tulee päivä jolloin ei yhen yksi ihminen enää hengitä ilmaa, ihmiskunnan taru loppuu.

Ihan oikeesti, miksi pitäis saavuttaa jotain?

Vierailija
33/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 67-vuotias nainen. Tein eläkeikään saakka pätkätöitä yliopistolla. Olisin voinut hakeutua vaikka mihin hyvien kouluarvosanojeni myötä. Jotenkin vaan ajauduin tilanteeseen, koska ei ollut vanhempia potkimassa eteenpäin.

Tässä kuitenkin olen. Onnellinen nainen ja kaksi lastakin olen saanut mukavan miehen kanssa. Lastenlapsia on viisi. Kovin rikas en ole, mutta tulen hyvin toimeen.

Vierailija
34/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kenenkään elämällä ole mitään todellista merkitystä, osa vaan kuvittelee, että on. 

Ja mistähän sinä tiedät mikä on kuvitelmaa ja mikä ei. Kaikella on tarkoitus.

Millään ei ole mitään merkitystä tai tarkoitusta. Sen vuoksi ei tarvitse huolehtia saavuttaako elämässään jotain. Maailmassa ei ole elänyt koskaan ihmistä, joka olisi saavuttanut jotain kun asiaa tarkastelee galaksien ja universumin mittakaavassa.

Kun merenrannassa olevan hiekanjyvän pinnalla elää bakteeri, se ei koskaan saavuta mitään. Sama pätee ihmiseen.

Olemme vain niin egoistisia apinoita, että tuota totuutta on vaikea hyväksyä, vaikka se tuo ilon elämään.

Vierailija
35/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän elämän tarkoitus on pyrkiä taivaaseen. Taivaaseen pääset Jeesuksen avulla. Jos sen saavutat, olet saavuttanut kaiken, mikä ihmiselle ylipäänsä on mahdollista.

Vierailija
36/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa jamassa ollaan.

On testattu lääkkeet ja testit tehty sata kertaa.

Mistä nyt sitä positiivista asennetta taikois muka? 

Yhteiskunnassa tarvii rahaa,ja sitä saa töitä tekemällä,jos on mahdollisuus.

Ole onnellinen siitä mitä on. yms.  -VMP

Vierailija
37/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa noi jeesus-höpinät. Kuten hokeminen tosta vapaaehtoistyöstä. Kyllästyttää. En kumpaakaan halua ikinä.

Vierailija
38/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastu, kärsi ja unhoita. Niinhän ne muutkin täällä 😍

Vierailija
39/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vittuako täällä mitään pitäis saavuttaa? Joka ikisen ihmisen "saavutukset" tuhoutuu ajan kanssa. Joka ikinen ihminen tulee unohtumaan. Tulee päivä jolloin ei yhen yksi ihminen enää hengitä ilmaa, ihmiskunnan taru loppuu.

Ihan oikeesti, miksi pitäis saavuttaa jotain?

Jos meinaat elää suht koht normaalia elämää niin kyllä sitä joutuu jotain saavuttaan.

Meillä nyt vaan on yhteiskunnassa sääntöjä,normeja...

Vierailija
40/43 |
07.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta muita. Tee taidetta. Suojele metsää. Jätä positiivinen jälkesi jollain sinulle mielekkäällä tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi