Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamunkoitto-oireet

Pvn
05.09.2023 |

Jos aamulla on kuvottava ja huimaava olo normaalisti nukutun yön jälkeen, eikä kyseessä ole darra tai todettu diabetes, kyseessä voi olla aamunkoitto-oireet, luin Apu-lehdestä. Juuri näitä paskoja aamuja olen yrittänyt selittää lääkärille. Kun syön hieman aamiaista, noin pari tuntia heräämisen jälkeen ja syön myöhäisen lounaan, kello tulee noin 13, olen kuin eri ihminen. Parasta vireys ja työaikaa kestää klo 19 saakka. Aamuisin verensokeri voi olla korkea vaikkei diabetesta olisikaan. Onko muut kuulleet tästä ja miten torjutte tai selviätte näistä kurjista aamuista?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espressoa, Medikinetiä, Xanoria, suklaata yms.

Vierailija
2/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se diabetes siellä kolkuttaa jos ei sitä tuossa kohtaa vielä ole. Runsas proteiini- ja rasvapitoinen iltapala ihan hetki ennen nukkumaanmenoa voi auttaa tai sitten syö yöllä vaikkapa banaanin. Paastoajan pituus on se ratkaiseva tekijä. Proteiini nostaa taas verensokeria hitaammin kuin hiilihydraatit ja rasva hidastaa myös niin se voi jossain määrin auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä diabetes, kun olen melkein normaalipainoinen. Etätyön myötä läppärin ääressä istuminen ja liikunnan vähäisyys on nostanut painoa, kun lisään liikuntaa ja saan 5 kiloa pois, ehkäpä aamutkin helpottaa. Siihen saakka aion kokeilla sulatejuustoa viimeiseksi illalla-vinkkiä. Muutkin kikka kolmoset tervetulleita.

Vierailija
4/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on diabetes vaikka olisit hoikka.

Vierailija
5/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä diabetes, kun olen melkein normaalipainoinen. Etätyön myötä läppärin ääressä istuminen ja liikunnan vähäisyys on nostanut painoa, kun lisään liikuntaa ja saan 5 kiloa pois, ehkäpä aamutkin helpottaa. Siihen saakka aion kokeilla sulatejuustoa viimeiseksi illalla-vinkkiä. Muutkin kikka kolmoset tervetulleita.

Diabetes ei katso painoa.

Vierailija
6/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikkumattomuus ei lihota, vaan vääränlainen syöminen.

Vierailija
7/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei katso 1-tyypin diabetes, mutta painolla on kai paljonkin tekemistä 2-tyypin kanssa. Miksi muuten 2-tyyppiin sairastuneille aina aluksi ehdotetaan laihduttamista ja liikunnan lisäämistä?

Vierailija
8/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein normaalipainoinen eli lievästi ylipainoinen.

Vierailija
9/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta voi tulla joko vampyyri tai ihmissusi.

Vierailija
10/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ei katso 1-tyypin diabetes, mutta painolla on kai paljonkin tekemistä 2-tyypin kanssa. Miksi muuten 2-tyyppiin sairastuneille aina aluksi ehdotetaan laihduttamista ja liikunnan lisäämistä?

Niinpä, miksi ehdotetaan sellaista mikä ei toimi sairauden hoitoon? Ruoka unohdetaan täysin tai ehdotukset syömisiin ovat aivan järjettömät sairauden hoidossa.

Vierailija
11/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta voi tulla joko vampyyri tai ihmissusi.

Veikkaan vampyyria, jos on aamulla kuvotus, yöllä pitää syödä kunnolla.

Vierailija
12/12 |
05.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vitsillä. Kännissä ja läpällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän