Onko pieni tuoksukynttilä liian pieni vieminen päiväkodin hoitajille?
Vai pitäisikö olla myös tuikkukippo mukana? Ostin jo kynttilät ja muutaman tuikkukipon muuhun tarkoitukseen, mutta mietin, kehtaanko pelkkiä kynttilöitä antaa. Tuikkukippoja on vain kolme ja kynttilöitä viisi... Kolme noista hoitajista on tuttuja viime vuodelta - voisinko antaa vain heille nuo kipotkin ja kahdelle vieraamalle vain kynttilät? Olisko noloa? En enää ehdi ostaa niitä lisää...
Kommentit (20)
, että kaikille pitää lahjat hommata. Eiköhän se riitä, että antaa lahjat perheenjäsenille ja muille vaikka kortit tai sanallisen hyvän joulun toivotuksen. Jos lapsi viihtyy hoidossa ja hoitajat ovat kivoja niin ainahan voi kiitellä pitkin vuotta kun hoitopaikka on niin mukava.
Mutta entäs jos niille tutummille hoitajille antaisi sen kipon? Olisko se noloa? Vai pitääkö lähteä aamukahdeksalta vielä kauppaan? Vai onko paramepi olla antamatta mitään?
niin mitä mieltä täällä ollaan lapsen leipomista ja koristelemista isoista piparisydämistä joita vietiin hoitajille 1 / hlö...? Varmaan jo hoitajatkin nauraa selän takana kun oli niiin halpa ja vaatimaton lahjus...
Lahjoille ei todellakaan naureta, eikä arvostella. Pikemminkin liian kallis lahja voi nolostuttaa. Meillä otettiin ilolla vastaan myös lasten tekemiä pipareita ja iso kasa suklaata. Ja vaikka toisin ehkä luullaan, ei mietiskellä keneltä mitäkin tuli vai tuliko mitään.
Kiitos vaan kaikille hoitolasten vanhemmille!
T:Lh
tänä vuonna vietiin nättiin paperiin käärittyjä tee, kahvi ja kaakaolaatuja nautittavaksi kaikille...
tuo kynttilä on mielestäni myös kiva, kuluu pois ja kaikki kai tykkää kynttilöitä polttaa =)
Osa on kyllä luulosairaita, mutta joku voi sairastua ihan oikeastikin.
Me ollaan tässä vasta opettelemassa näitä päiväkotiin liittyviä käytöstapoja...
Vierailija:
Osa on kyllä luulosairaita, mutta joku voi sairastua ihan oikeastikin.
Minä en voi sietää kotonani tuoksukynttilöitä. Haisee minun nenääni pahalta. En kyllä tykkää muutenkaan hajustetuista pesuaineista sun muista.
Ja mitään ei todellakaan tarvitse tuoda. Vain yksi asia on harmittanut jälkeen päin mua... Mun ryhmässä oli pari vuotta hoidossa lapsi, jonka vanhemmat olivat aina iloisia ja hyvän tuulisia, lapsen asioista puhuttiin avoimesti eikä meille tullut koskaan sellaista oloa että olisivat tyytymättömiä meidän työhön. Mutta kun lapsi sitten lähti kouluun, eivät vanhemmat sanoneet edes kliseisesti että kiitos näistä vuosista tms. Ei mitään kiitosta... Se tuntui pahalta. Lahjaa en kaivannut, ymmärrän kyllä etteivät kaikki halua antaa, mutta edes yksi sanan: Kiitos...
Esim. tänä vuonna veimme isot piparimuotit hoitotädeille, eskariopeille sekä luokan opelle. Antakoot eteenpäin lahjaksi tai heittäkööt vaikka menemään, jos eivät arvosta. Hyvin ovat meidän lahjat tähän saakka kelvanneet eikä lapsia ole alettu syrjiä mitenkään.
Mulla ainakin ope-kaverit harmittelee kun kaapit pursuaa parittomia kynttilänjalkoja, mukeja, kippoja, kuppeja, joulukoristeita jne. (Ryhmän lasten määrä x työvuodet x 2 juhlat vuodessa = ?)
Siksi ainakin mun tuntemat opet toivoo mieluiten kuluvia lahjoja ja kimppalahjoja kuin yksittäisiä pikkuesineitä.
Tällä perusteella sanoisin että kynttilä ja kaunis kiitos & hyvän joulun toivotus on oikein hyvä lahja.
pieni ihminen antaa sitten pienen suloisen paketin :)
Itse sain tänään 15 lahjaa laidasta laitaan ja kaikki olivat tosi kivoja! Ei siinä katsele kuka antaa ja mitä eikä laske lahjojen rahallista arvoa. Eniten mieltä lämmittää ajatus, että minua on ajateltu ja vaivauduttu kauppaan/leipomaan/askartelemaan.
Lahjaksi sain kynttilöitä, joulukoristeita, kuusen koristeita, pipareita ja suklaata, suklaata, suklaata... minua ei häirinnyt suklaapaljous, kun on iso perhe kotona ja suklaata menee, mutta työkaverini on yksinäinen ihminen ja saa ihottumaa suklaasta...
Omien lasten hoitajille vien aina jotain joulupöytään; sinappia, marinoituja valkosipulinkynsiä, kanelisokeriseosta, pähkinöitä...
Ja täältä olen lukenut, että kuluva lahja on hyvä:-) Voivathan he tosiaan antaa sen eteenpäin tai jättää pk:hon jos eivät kotona voi polttaa.
Kiitos kommenteista!
siitä syystää, että kaikki eivät todellakaan pidä tuoksukynttilöiden keinotekoisista tuoksuista! Otat siis tietyn riskin jos sellaisen viet noinkin " vieraalle" ihmiselle.
Itsekin tässä olen joutunut ennen joulua valitsemaan kynttilöitä pikkulahjoiksi, ja runsaasti olisi tarjolla juuri noita tuoksukynttilöitä. Ne ovat usein kauniimman muotoisiakin kuin normaalit. Olen kuitenkin jättänyt ostamatta, koska saattaa olla ettei saaja pidä yhtään jostain vaniljan tms. tuoksuisesta kodista :( Mieti siis vielä kerran tuoksukynttiläasiaa :)
Vierailija:
siitä syystää, että kaikki eivät todellakaan pidä tuoksukynttilöiden keinotekoisista tuoksuista!
Heittäköön roskiin, jos eivät tykkää. Ajatus kai on tärkein?
tai myydä kirpparilla. Itse lahjoitan hoitajille aina jotain kosmetiikkaa tai hoitotuotteita, mietin, mikä sopii itse kullekin, mutta se onkin mun ammattiin liittyvää.
Itsekin ostin hoitajille tuoksukynttilöitä. Jos hoitajia on paljon (meidän muksuilla yhteensä 8 kpl plus muskariohjaaja eli yhdeksälle piti hommata lahja), niin ei voi ostaa kovin kalliita juttuja. Meni noihin näinkin pitkälle yli 50 egeä...