Kuuluuko omalle äidille kertoa puolisonsa tuloista tai raha-asioista?
Kommentit (33)
Taidat olla aika lammas? Vastaatko mihin tahansa kysymykseen, kun et osaa kieltäytyä vastaamasta? Bääää.
Poistettiinko se edellinen ketju?
Minun anoppini luulee, että tienaan hyvin, koska minulla on akateeminen koulutus. En ole mitenkään salannut häneltä sitä, että olen työtön. En ole kertonut, kuinka pientä työmarkkinatukea saan. Hän ei ehkä montaa minuuttia enää hengissä pysyisi, jos tietäisi todelliset "tuloni".
Vierailija kirjoitti:
Isäni aikanaan kuulusteli kaikki poikaystäväni nuorempana. Eli mitä opiskelee, mihin valmistuu, harrastaako sijoittamista jne. Sanoi minulle, että raha vaikuttaa elämän onnellisuuteen, usko tai älä. Silloin en uskonut, mutta vanhempana tajusin, kuinka oikeassa isä oli.
Miksi isäsi piti kuulustella? Hänkö teki päätökset puolestasi? Minä olisin suuttunut isälleni, jos noin moukkamaisesti olisi käyttäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulu. Ei itse asiassa varmaan edes saisi. Ne ovat yksityisyyden suojan piiriin kuuluvia asioita.
Ne on loka-marraskuussa lehdissä kaikkien luettavissa eli ei kovinkaan yksityisiä tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni aikanaan kuulusteli kaikki poikaystäväni nuorempana. Eli mitä opiskelee, mihin valmistuu, harrastaako sijoittamista jne. Sanoi minulle, että raha vaikuttaa elämän onnellisuuteen, usko tai älä. Silloin en uskonut, mutta vanhempana tajusin, kuinka oikeassa isä oli.
Miksi isäsi piti kuulustella? Hänkö teki päätökset puolestasi? Minä olisin suuttunut isälleni, jos noin moukkamaisesti olisi käyttäytynyt.
Meillä isä ei suostunut takaajaksi asuntolainaan, koska miehelläni oli liian pienet tulot, siskon asuntolainan takasi (siis antoi omaisuutta vakuudeksi). Siinä vaiheessa tajusin, että isä oli aika fiksu päättäessään, että vaikka on takaajana, niin ei aio olla jo lainanottovaiheesta alkaen todennäköisenä maksajana.
Millainen äiti kysyy tuollaisia?
Ei tietenkään kuulu kertoa yhtään mitään puolison henkilökohtaisista asioista.
Jos sun äiti vaatii, etkä osaa sanoa että et kerro.
No kuuluuko teistä oman äidin kanssa keskustella omista raha-asioista? Äitini jatkuvasti tivaa näistä minulta ja se tuntuu asiattomalta. Kysyy aina kaikesta, mitä minulla on myös, että "mitä maksoi". Minusta aikuisen lapsen raha-asiat, tai muutkaan yksityisasiat ei äidille kuulu.
Yrittää myös käskyttää nykyään nukkumaanmenoaikoja ja mihin aikaan herään ja määräillä syömisiä. Haluaa määritellä kaiken elämässäni. Tuntuu järkyttävän ahdistavalta. Kun herään, on tykittänyt puhelimeen, jos jokinlaista viestiä milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli rationaalinen, elämän koettelema yrittäjä. Hän tahtoi parastani. Suutuin minäkin silloin, mutta nyt hymyilen.
Kyllä toimii myös iltaisin : Verokone. Fi Siihen ensin kunta , sitten nimi ja syntymävuosi. Naapurin nuori rouva tienaa siis 128 000 euroa vuodessa. Samalla selvisi muutama muukin seikka.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään tapauksessa. Eikä pidä kertoa mitään parisuhteen vaikeuksista ym.
Omat ongelmat kun jos niitä tulee pitää selvittää puolisonsa kanssa, eikä saa kaataa vanhempien niskaan kuormaansa.
Noin. Aikuiset ja aikuinen ihminen hoitaa omat asiansa ilman, että tarvii sotkea lähisukulaisia asiaan. Palkat ym eivät kuulu muille kuin asianosaisille.
Ei pidä. Paitsi...mikäli mies aikoo äidiltäsi rahaa saada, kun on sotkenut raha-asiansa? Niinkuin varoituksena.