Hjälp! Miksi riisi ei puuroudu?
Tein eka kertaa elämässäni riisipuuroa (joo, otan moitteet vastaan - olen 36-vuotias), mutta vesihauteessa tekemäni riisi ei puuroutunut. Jyvät on turvonneet, mutta ovat erillään maidosta, mikähän meni vikaan? Ideoita?
Kommentit (9)
Keitin ihan puuroriisiä, niin pussissa luki. Noudatin myös pussin ohjetta, eli keitin ensin vedessä 2 minuttia ja sitten vasta lisäsin maidon. Katsoin ajan mikron kellosta, eli voiskohan olla, että keittoaika oli huomattavasti alle sen 2 minuttia (esim. 1 min 10 sek). Oisko siinä syy?
T: AP
on keittoaika huomattavasti pidempi kuin mitä keittämällä tekemällä. Noin 1,5 h.
Siinähän siis menee pitempään kuin mikrokaurapuurossa. :D
Juup ap,hauduttamalla kestää kauan. Että jatkahan
keittämistä.
Mutta ai että hauduttamalla kestää kauemmin! KERTOKAAS nyt koko ohje hauduttamalla tehtyyn riisiipuuroon!
Maistan sitä nyt ja on melko hyvää, vaikka ei olekaan ihan puuroa. Minusta hyvä yritys ensikertalaiseksi, vaikka itse sanonkin.
Kiitti vastauksista!
T: AP, joka aikoo onnistua seuraavalla kerralla
Jos on tottunut tekemään mikrokaurapuuroa joka on valmis kolmessa minuutissa niin se yli tunnin mittainen hauduttaminen tuntuu aika pitkälle ajalle.
Googlella varmaan löytyy ap useampikin resepti.
eli ap, reilu tunti siinä menee...
muuten kuulostaa että olet toiminut ihan oikein!
t. hauduttamalla riisipuuroa kerran viikossa tekevä!
Mutta sitä ei tehdä siten, että kaasutetaan täydellä teholla vaan jotenkin jaksottain. EN ole itse tehnyt mutta veli tekee aina mikrossa jokun kirjan ohjeen mukaan.
Että kaupassa myydään riisiä pussissa ja siinä lukee isolla puuroriisi....