Minkä tyyppisiä ja hintaisia synttärilahjoja ostatte omille lapsillenne?
Me annoimme 6-vuotiaalle tytöllemme "elämyslahjan" eli syyskuussa viikonloppu Karibia-kylpylässä niin että hän saa ottaa parhaan ystävänsä mukaan.
Kommentit (10)
tavaraa tulee isovanhemmilta, kummeilta ja muilta vierailta. Minä järjestän kakkukahveja ja emännöin viikonloppuvisiittejä kun nämä käyvät synttäreillä, joten en enää käytä rahaa tavaraan. Käymme vuosittain koko perhe kerran lintsillä, kerran korkeasaaressa, ja konserteissa, teatterissa ja elokuvissa - muttei niitä sanota kenenkään syntymäpäivälahjoiksi.
koska roinaa tulee niin kauhiasti. Mutta tosi hyvä tuo ap:n idea! Varmasti lapsista tosi mukavaa!
me annamme vaatimattomia lahjoja. Esikoinen sai 18-vuotispäivälahjaksi 150 maksavan kännykän. Kaverinsa saivat auton ja ajokortin.
Yleensä siis satkun lahjan saavat kaikki kolme.
ja tähän asti hintaluokka on ollut kohtuullinen, 10-40e. Lapset ovat pian 5 ja 8. En tiedä yrittääkö isompi kovasti toivoa pleikkaria tänä vuonna... Luulen kuitenkin että ymmärtää ettei tule sitä saamaan, ja toivoo legoja tai pc-peliä kuten ennenkin.
- Pleikkapelin (tarjouksessa 19,90e)
- Yhden Little Pets -lelun, jota lapsi oli toivonut kuukausia
- Uudet kengät kouluun
Tyttö aloitti juuri tokan luokan & synttärit oli pari viikkoa sitten...
N. 50e ollaan tähän saakka käytetty aina synttärilahjaan. Jouluna menee yleensä vähän enemmän.
Yksi lahja ostetaan, jos synttärit kyseessä. Hinta voi olla mitä tahansa 10 ja n. 50 euron väliltä. Jouluksikin saatetaan ostaa vain yksi lahja, koska sitä tavaraa kyllä tulee yllin kyllin isovanhemmilta, kummeilta ja muilta. Jotain kestävää pyritään ostamaan.
sai nyt ison Legolinnan, jonka hinta 200 euron tietämillä, tosin ei enää myynnissä. AP:n idea oli mainio - sovellettuna sitä tulen varmasti jatkossa käyttämään!
Mitä tulee synttärilahjoihin noin muuten, niin olen ennen hankkinut jotakin "nimellistä", sillä lahjoja tulee paljon muutenkin.
Me annoimme pojalle 6-vuotislahjaksi Legon junaradan. Maksoi noin sata euroa. Muuta emme antaneetkaan, koska tuo oli tuollainen isomman- ja kalliimmanpuoleinen lahja. Meillä on myös taloudellisesti huonot ajat. Päädyimme tuohon lahjaan, koska hän tykkää hirveästi rakennella Legoilla; käyttöä tulee olemaan takuuvarmasti.