Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä yleisiä ruokia ette itselähtöisesti syö?

Vierailija
18.08.2025 |

Siis että itse ostaisitte tai tekisitte?

Minä: lihapullat, kaikki mitä koulussa syötiin 80-luvulla, karjalanpaisti, maksa, kalakeitto, makkara, nakki. Nämä nyt muun muassa.

Entä te?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eettisesti kyseenalaiset, kuten hanhenmaksa. Myös tehotuotettua lihaa yritän välttää.

Vierailija
2/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa itselähtöisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en syö riistaa, äyriäisiä, sisäelimiä, enkä homejuustoja.

Vierailija
4/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitää muuta sääntöö ku se että mitään valmisruokia mä en osta. Just sai kaupassa ettii pakastemuussiaki missä ainesosissa lukis vaan peruna, mä en kaipaa siihen 100 muuta lisäainetta ( ei ollut aikaa tehä itse) . Veikkaan että tuo sääntö on se mikä ainakin mua pitää kondiksessa.

Vierailija
5/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki punainen liha. Ihan puhtaasti sen takia, että oksettaa syödä eläintä. En myöskään syö mitään sisäelimiä tietenkään, en hanhenmaksaa, kaviaaria yms. Tulee sellainen reaktio kuin pitäisi syödä kastematoa maasta.

Kalaa pakottaudun syömään, että saan proteiinia.

Vierailija
6/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silakkalaatikko, kalakukko.Ihme ruumiinosat eläimillä kuten maksa, sydän, aivot jne.

Vierailija
7/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

pizzaa hampurilaisia suklaata  baklavaa viinaa kaljaa tupakkaa

Vierailija
8/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eineshampurilaiset. Järkyttävää paskaa, suorastaan jätettä. HK:n kaikista vastenmielisimpiä. Mikään määrä mausteita tai lisätäytteitä ei peitä sen kuvottavan jätepihvin makua siis hyi helevetti mitä saastaa 

Vierailija
9/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ehkä joku potilas, joka ei aina saa päättää mitä syö?

Vierailija
10/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien hanhenmaksa on ollut yleinen ruoka Suomessa? En ole koskaan nähnyt suomalaisessa pöydässä.

Vierailija
11/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parsa, sushi, sinihomejuusto ja vuohenjuusto (näitä kahta viimeistä en kyllä syö missään).

Vierailija
12/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien hanhenmaksa on ollut yleinen ruoka Suomessa? En ole koskaan nähnyt suomalaisessa pöydässä.

Jos syö vaan Suomessa ABCn buffetissa niin ei varmaan ole tullut vastaan. Mutta jos matkailee tai asuu vaikka Ranskassa, on kaikki sisäelimet siellä tyypillisiä ruokia.

Vierailija
13/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pizzaa hampurilaisia suklaata  baklavaa viinaa kaljaa tupakkaa

Aika erikoinen tuo baklava tuolla keskellä. Mistä yhtäkkiä se tuli tulle mieleen? Harva kai sitä syö, eikä ainakaan tuollasten einesruokien syöjä.

Vierailija
14/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia, maksaa eikä muitakaan sisäelimiä, riistaa, haukea, simpukoita, etanoita. 

Vierailija
15/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki punainen liha, erityisesti porsas ja poro. En käsitä miksi jotkut rakentavat jopa identiteettinsä pihvin syömisen varaan. Inhosin porsaankyljyksiä jo lapsena. Äiti pakotti syömään ja oksensin lautaselle. 

Vierailija
16/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos syö vaan Suomessa ABCn buffetissa niin ei varmaan ole tullut vastaan. Mutta jos matkailee tai asuu vaikka Ranskassa, on kaikki sisäelimet siellä tyypillisiä ruokia.

Tiedän kyllä. Nyt puhuttiinkin Suomessa yleisistä ruuista. Jos tällä alkaa luettelemaan kaikkien maitten ruokia, tulee pitkä keskustelu.

Vierailija
17/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaatti-ja kesäkeitto, sushi.

Vierailija
18/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo mitää muuta sääntöö ku se että mitään valmisruokia mä en osta. Just sai kaupassa ettii pakastemuussiaki missä ainesosissa lukis vaan peruna, mä en kaipaa siihen 100 muuta lisäainetta ( ei ollut aikaa tehä itse) . Veikkaan että tuo sääntö on se mikä ainakin mua pitää kondiksessa.

Mitään valmisruokia et osta, paitsi pakastemuusia 🤣

Vierailija
19/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on ehkä joku potilas, joka ei aina saa päättää mitä syö?

Ettekö koskaan käy kylässä? Ap

Vierailija
20/25 |
18.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäainepelolle pitäisi asettaa ihan oma F-diagnoosi. Porukka oikeasti itkee, kun ruoassa on vaikkapa C-vitamiinia lisäaineena E-koodin muodossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä