Onko tavallista, että nelikymppinen on jo todella rypistynyt?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisilla ei rypyt näy.
Mun painoindeksi on alle 20...
Ap
Kasvoja voi aina käydä kohotuttamassa Tiina Jylhän klinikalla tjmsp.
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri on 33v ja ryppyinen kuin sharpei koira. Mietin oikeesti, et hänelle varmaan pitää tehdä lääketieteellinen kasvojenkohotus 10v sisällä, sillä hänen otsa tulee roikkumaan silmien päällä.
:D sharpei koira :D
Vierailija kirjoitti:
Mun yks kaveri on 33v ja ryppyinen kuin sharpei koira. Mietin oikeesti, et hänelle varmaan pitää tehdä lääketieteellinen kasvojenkohotus 10v sisällä, sillä hänen otsa tulee roikkumaan silmien päällä.
Miksi pitäis tehdä kasvojenkohdotus? Vain sinun pinnallisuutesi ja ruman luonteesi tähdenkö? Mene muualle oksentelemaan ja jätä hänet tutustumaan mukavampiin ihmisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kasvoja voi aina käydä kohotuttamassa Tiina Jylhän klinikalla tjmsp.
Ei kannata, rumemmaksi menee vain. Katsokaa ihan jo Tiinaa itseään, varoittava esimerkki :(
Joskus se johtuu ihotyypistä. Tiedän yhden atooppisen aivan rutikuivan ihotyypin omaavan naisen, joka näytti jo 25 v siltä, että oli 45. Varsinkin silmien ympäriltä.
Pääsääntöisesti ei nelikymppisellä vielä pakosti tarvitse olla juurikaan ryppyjä.
No, voi hyvänen aika.
Jos sulla nyt joku ryppy tai kure on naamaas tullut, niin oletpa ryppynen.
Oota kun olet päälle kuuskymppinen, sitten sulla roikkuu käsivarret ryppysinä, vaikkei olis oikeesti allejakaan..
Sitä on elämä!
Käy kiristyttämässä ne vähäset ryppys.
Ei ole kyllä ihan tavallista, mutta geeneillä on tässä asiassa kyllä jonkin verran tekemistä, ja tietty niillä sun elintavoilla. Tupakoitko, makailetko auringossa, syötkö sokeria ja hiivatuotteita, nautitko raikasta vettä vai kaljaa....
Joillakuilla geenit tekee sen, ettei niillä ole ryppyjä kuuskymppisenäkään, ja vaikka olis pulska niin se pulskuus on sellaista kiinteämmän sorttista. Toiset jotka on laihoja, niillä roikkuu nahka kurttusena vähän sielä sun täällä.
Luokkalaiseni ihmettelivät kovasti aikoinaan, miksen biletä ja juopottele niin kuin he. Nyt heitä saattaa kaduttaa, kun lähestytään neljänkympin ikää. Facebookista näen, miten nämä bilettäjät ovat rypistyneet rajusti ennen aikojaan ja oma ihoni näyttää vielä kovin sileältä (pieniä silmieni alla olevia juonteita lukuunottamatta).
Ei sitä aurinkorasvaakaan koko ajan kannata lotrata. On myös tutkimuksia jatkuvan kemikaalialtistuksen vaaroista. Eikä se pelasta kasvojen valahtamiselta mikä johtuu luuston kulumisesta ja kollageenituotannon vähenemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Luokkalaiseni ihmettelivät kovasti aikoinaan, miksen biletä ja juopottele niin kuin he. Nyt heitä saattaa kaduttaa, kun lähestytään neljänkympin ikää. Facebookista näen, miten nämä bilettäjät ovat rypistyneet rajusti ennen aikojaan ja oma ihoni näyttää vielä kovin sileältä (pieniä silmieni alla olevia juonteita lukuunottamatta).
Ai siksikö et bilettänyt aikoinaan, että nyt voisit naureskella heidän rypyilleen? Se että elää on ihan ryppyjen arvoista minusta :)
nuorekas 53v joka on myös muistanut elää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäis tehdä kasvojenkohdotus? Vain sinun pinnallisuutesi ja ruman luonteesi tähdenkö? Mene muualle oksentelemaan ja jätä hänet tutustumaan mukavampiin ihmisiin.
Taidat olla ite tollainen sharpeinaama.
Tarkoitin, että kasvojenkohotus pitää tehdä, koska otsa valuu silmille! Samalla tavalla kuin yläluomileikkaus tehdään raskaille silmäluomille.
Vierailija kirjoitti:
Jos on esimerkiksi ent. urheilija, juoksija, käy säännöllisesti salilla tekemässä rääkkiä, niin kyllä. Raskas liikunta vanhentaa ennenaikaisesti.
Ei pidä kyllä paikkaansa, ellei ole rasvoja vedetty aivan minimiin. Raskas liikunta vapauttaa kehoon kasvuhormoni, joka kumoaa ikääntymisen vaikutuksia.
Minulla ei ole ryppyjä ja olen jo 53-vuotias. Olen saanut äidiltä hyvät geenit, olen elänyt myös terveellistä elämää, se näkyy kasvoissa. Eli ei auringon ottamista, ei tupakkaa, ei alkoholia. Paljon kasviksia, marjoja, hedelmiä. Paljon C-vitamiinia ravinnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä rypyistä meuhkataan.
Paljon olennaisempi vanhenemisen merkki on kasvonpiirteiden valahtaminen. Minullakin nyt viisikymppisenä leukalihja on hävinnyt, suupielet roikkuvat alaspäin kuin olisin aina pahantuulinen.
Marsunposket uhkaavat ja olen normaalipainoinen. Rypyt voivat antaa jopa kivaa persoonallista ilmettä naamaan.
Niin jos harrastaa urheilua, kasvot ei valahda.
Katsokaa vaikka Pippa Laukkaa. Täällä palstalla aina kuvitellaan että ihmiset käyvät leikkauksissa, vaikka ihan vaan urheilulla ja terveellisillä elämäntavoilla voi vaikuttaa paljon. On ihan vaan omaa laiskuutta jos ei kokeile.
Mutta ei kai kasvoihin voi vaikuttaa muuta kuin kasvojumpalla. Moniko sitä tekee. Tietysti ravinto vaikuttaa kasvoihin.
Mesolangat ja pistokset, veitsen jäljestä puhumattakaan tuhoo kasvot. Tuntemattomat piirteet, naiset etäisesti alkaa muistuttaa toisiaan. Kammottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ollut paljon stressiä, millaiset ovat elintapasi (auringolta suojautuminen, nukkuminen, ruokavalio, tupakoitko..) ja kuinka hoidat ihoasi? Nelikymppisellä voi olla vielä nuorekas iho, mutta toisilla ikääntyminen näkyy selvemmin. Onhan meidän elämänhistoriatkin erilaisia.
Siinähän ne oleelliset asiat tuli. Varsinkin tupakointi ja aurinko vaikuttaa ihoon paljon. Tupakoimaton henkilö joka suojautuu kunnolla auringolta näyttää takuulla nuoremmalta kuin sellainen, joka tykkää maata aurinkorannoilla aina kun mahdollista.
Rasvan välttäminen on yksi asioista joka rypistää ihoa.. yleensä ortorektikot jotka pakonomaisesti vahtivat syömisiään ovat ryppyisiä ja rasittuneen näköisiä (johtuukohan stressistä.? ja rasittavasta liikunnasta).
Oi ihanaa kun minusta tulee ryppyinen.. Ei miehet ahdistele enää.
Ylipainoisilla ei rypyt näy.