Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tavallista, että nelikymppinen on jo todella rypistynyt?

Vierailija
04.09.2023 |

Itselläni ryppyjä 0.

N42

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri joka ei huomaa omaa ikäänsä, ja luulee olevansa samannäköinen kun oli 20v.

Se on vaan kun omaan naamaan tottuu, niin ei sitä eroa näe itse.

Minä en luule näyttäväni 20-vuotiaalta, mutta ryppyjä mulla ei silti ole.

Ap

Vierailija
22/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70-vuotias ja sama täällä, ryppyjä = 0.

Minulla on vain yksi ryppy ja istun sen päällä, jos sopii siteerata varsin vanhaksi elänyttä ranskatarta Jeanne Calmentia.

Etkö naura koskaan? Kyllä nyt ilmeryppyjä pitäisi olla jokunen, tai et ole elänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on esimerkiksi ent. urheilija, juoksija, käy säännöllisesti salilla tekemässä rääkkiä, niin kyllä. Raskas liikunta vanhentaa ennenaikaisesti.

Raskas liikunta kyllä nuorentaa, mutta alhaisempi rasvaprosentti voi näkyä kasvoissa juonteina. Se on vähän kumpi painaa enemmän, hyvä kunto vai kasvot.

Runsas ulkoliikunta rypistää ennenaikaisesti.

Siksi käytän suojakerrointa 50 kesät talvet.

Asut päiväntasaajalla :D ? No, jos jaksat hölvätä aineita naamaasi pinnallisuuden vuoksi niin jatka ihmeessä. Itse en laita naamaan just koskaan aurinkorasvaa kun tuoksuu nenään liikaa. Puuterissani on aurinkosuoja.

rypytön keski-ikäinen

Käytän päivävoiteena suojakerrointa 50 ja ei ole ryppyjä. Puuteria en käytä kun se kuivattaa ihoa. Olen 45v babyface, kolmikymppiseksi luullaan. En ole koskaan tupakoinut, menen nukkumaan klo 22 joka ilta, en ota aurinkoa enkä käytä alkoholia.

Vierailija
24/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on esimerkiksi ent. urheilija, juoksija, käy säännöllisesti salilla tekemässä rääkkiä, niin kyllä. Raskas liikunta vanhentaa ennenaikaisesti.

Raskas liikunta kyllä nuorentaa, mutta alhaisempi rasvaprosentti voi näkyä kasvoissa juonteina. Se on vähän kumpi painaa enemmän, hyvä kunto vai kasvot.

Ei nuorenna. Kaikki mikä on raskasta keholle, vanhentaa sitä.

Tätä en usko millään. Tunnen tällaisia hoikkia urheilijoita, joiden elintavat päin honkia muuten. Ja on kyllä kasvot hyvin säilyneet. Ottavat aurinkoa ja ryypiskelevät. Stressiäkin on vaikka millä mitalla kun ihmissuhteet on rempallaan.

Vierailija
25/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Mulla on ystävätär jolla on tosi ohut ja herkkä iho, ekat rypyt 29v:nä.

Omassa ihossa paljon kollageenia ja 1. ryppy 59v:nä. Edelleenkin hyvin rypytön vaikka iho on muuten pehmennyt

Vierailija
26/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoitko tahi oletko tupakoinut?

Ryppynaamojen perisynti.

Ylipainoset tupakoitsiat/ alkoholistit on naama pyöreä ja rypytön.Aina turvoksissa naama.vatsa heillä iso.Niin miehillä kuin naisilla.

Vierailija
27/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siinä ikävuosina 40-50 yleensä alkaa se rypistyminen kunnolla näkyä. Joillain jo vähän aiemmin, jotkut on siloisia vielä 50+ iässä. Tosiaan tuo alhainen rasvaprosentti, runsas auringossa olo, ihon kuivuus ja tupakointi on merkittäviä ihoa vanhentavia tekijöitä.

Vierailija
28/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei.

Vierailija
29/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko tavallista, että nelikymppinen on jo todella rypistynyt?" Minua luultiin eilen nelikympiseksi! Eli vastaus on kyllä nelikympinen voi olla todella rypistynyt.

Vierailija
30/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks 43 on ainakin viel semmone babyface, että nuoremmatkin mimmit vielä kattelee 🥵

Vierailija
31/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runsas ulkoliikunta rypistää ennenaikaisesti.

Siksi käytän suojakerrointa 50 kesät talvet.

Höpsö. Suomessa ei edes enää elokuun lopussa saa UV-säteilyä niin, että siltä tarvitsisi suojautua. Täältä voit seurata, milloin sitä aurinkosuojaa kannattaa hölvätä (ja milloin missäkin päin maailmaa sitä tarvitaan): https://www.foreca.fi/uv-indeksi 

Vierailija
32/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaveri joka ei huomaa omaa ikäänsä, ja luulee olevansa samannäköinen kun oli 20v.

Ap

Joo tämä palsta on siitä tunnettu, et aina löytyy kymmeniä, joilla ei ole rypyn ryyppyä keski-iässä.

Jännä ettei niitä tuolla ulkomaailmassa näy. Missä te kaikki rypyttömät oleskelette?

Vierailija
33/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo tämä palsta on siitä tunnettu, et aina löytyy kymmeniä, joilla ei ole rypyn ryyppyä keski-iässä.

Jännä ettei niitä tuolla ulkomaailmassa näy. Missä te kaikki rypyttömät oleskelette?

Mistä tiedät jokaisen vastaantulijan iän?

Vierailija
34/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset vanhenevat hyvin eri tavoin. 

Katso Gordon Ramsayn kuvia ja selvitä syntymäaika. 

Luulin häntä 20 vuotta vanhemmaksi. 

PS Ei ole nelikymppinen, tarkoitan ryppyjä.

Vierailija
35/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttaa tosi paljon. 70-vuotias äitini on varsin vähän rypistynyt, samoin itse nyt reilu 40-vuotiaana, vaikka molemmat viihdytään paljon auringossa ja useimmiten ilman suojavoiteita. Toisaalta myös meikkaamme ja käytämme ihovoiteita, joten ehkä nekin auttavat suojaamaan ihoa rypistymiseltä, mutta eiköhän ne geenit ole avainasemassa.

Vierailija
36/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vanhenevat hyvin eri tavoin. 

Katso Gordon Ramsayn kuvia ja selvitä syntymäaika. 

Luulin häntä 20 vuotta vanhemmaksi. 

PS Ei ole nelikymppinen, tarkoitan ryppyjä.

Nämä kaksi myös ikäistään vanhemman näköisiä.

https://www.instagram.com/p/CtwrclmLJq7/?igshid=MWZjMTM2ODFkZg==

Vierailija
37/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä julkkiksistakin näkee et on erilaisia. Jos vertaa vaikka Li Anderssonia ja pari vuotta vanhempaa Marinia.

Vierailija
38/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttaa eniten. Mulla on rasvainen tummahko iho ja muutama muu geeni joiden takia mun iho vanhenee kuten aasialaisilla tai afrikkalaisilla, en juurikaan rypisty mutta pigmenttiläiskiä ilmestyy naamaan. Geenit vaikuttaa eniten, et voi kuin hidastaa rypistymistä jos ihotyyppisi on sellainen että se vanhenee rypistymällä. N39

Vierailija
39/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedäkään varmuudella, usein pystyy päättelemään. Mutta eipä niissäkään, joiden iän tiedä (suurinpiirtein, muutaman vuoden heitolla) laajassa tuttavapiirissä. Ei ole yhtään rypytöntä jos mietin kaikkia lasten koulukavereiden tai harrastuskavereiden vanhempia, sukulaisia, ystäviä.. tai kaikkia mahdollisia sometuttuja.

Mut joo. Voihan se olla jonkun kohdalla mahdollista. Muistan yhden kaukaisen sukulaisen, joka oli hyvin nuorekas.

Mutta mikähän on sen todennäköisyys, että täällä olisi useita rypyttömiä keski-ikäisiä (ja jopa sen ylittänyt 70 v) samaan aikaan palstailemassa... Enpä tiedä. Ja tämä toistuu joka kerta vielä.

Vierailija
40/107 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedäkään varmuudella, usein pystyy päättelemään. Mutta eipä niissäkään, joiden iän tiedä (suurinpiirtein, muutaman vuoden heitolla) laajassa tuttavapiirissä. Ei ole yhtään rypytöntä jos mietin kaikkia lasten koulukavereiden tai harrastuskavereiden vanhempia, sukulaisia, ystäviä.. tai kaikkia mahdollisia sometuttuja.

Mut joo. Voihan se olla jonkun kohdalla mahdollista. Muistan yhden kaukaisen sukulaisen, joka oli hyvin nuorekas.

Mutta mikähän on sen todennäköisyys, että täällä olisi useita rypyttömiä keski-ikäisiä (ja jopa sen ylittänyt 70 v) samaan aikaan palstailemassa... Enpä tiedä. Ja tämä toistuu joka kerta vielä.

Siinä sulle vastaus. Päättelet väärin niiden rypyttömien iän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi