Tinder-mies kuolasi Jonnaa, 24, netissä kasvotusten luvassa oli järkytys
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000009809853.html
Luin tuon artikkelin ja aloin heti miettimään että minkä tasoisia miehiä Jonna treffailee?
Jonna itse on alhaisen tason nainen joten kelpuuttaako hän alhaisen tason miestä kumppaniksi?
Jonna on lihava joten kelpaako sille lihava mies?
Vai kelpaako Jonnalle vain itseään tasokkaampi mies eli normaalipainoinen ja koulutettu?
Kommentit (2541)
Tinder toimii sillä lailla, että osapuolet tykkäävät toistensa profiileista, ja sitten voi jutella ja jopa sopia treffit. Menee hiukan kohtuuttomaksi, kun miehet tykkäävät kaikista, ja naisen pitäisi vieläpä ymmärtää, tykkäisivätkö ihan oikeasti ja pitäisi kieltäytyä treffeistä "tasoaan ylempien" kanssa.
Ei sillä, kyllä minäkin usein ruksitan ihan sillä perusteella, että mies vaikuttaa liian hyvännäkiseltä minulle, mutta muuten yritän kyllä käyttää sovellusta kuten tarkoitettu eli laittaa oikealle minua viehättäviä, enkä niitä joiden ajattelen vain kelpuuttavan minut.
Vierailija kirjoitti:
Menikl inceliltä koko jutun idea ohi?
Jutun idea ei ole Jonnan paino tai ulkonäkö. Jutun idea ei ole se, että Jonnan pitäisi kelvata kaikille miehille.
Jutun idea on kertoa, kuinka törkeästi miehet käyttäytyy deittimaailmassa. Ja se törkeyd ei ole sitä, että ei kiinnosta, vaan se, että haukutaan ulkonäköä. Kuten täälläkin.
Jonnaa ei kiinnosta kuinka monen palstamiehen mielestä hän on viehättävä tai kuinka monta kiloa hänen pitäisi pudottaa tai mitä pukea. Jonna haluaisi deittailla ilman näitä turhia huomioita ja ilmoituksia.
Mitä hän sitten odotti Tinderiltä? Ei sieltä mitään keskusteluseuraa löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätön ajatus, että menisin tietoisesti treffeille ylipainoisen naisen kanssa ja sitten ihmettelisin huuli pyöreänä, että hänhän onkin ylipainoinen.
En ymmärrä, miten tämä tilanne edes syntyy, ellei tosiaan profiili jätä pois oleellisia kuvia.
Ne varmaan tsekkaa vaan ekan kuvan, jossa näkyy kasvot imartelevassa kuvakulmasta
Ymmärrän, että mätsi syntyy ekan kuvan perusteella, tai jopa koko profiilia katsomatta. Siinä ei ole mitään ihmeellistä. Mutta miten voi viestitellä, aikatauluttaa, sopia treffit, laittautua ja saapua paikalle ilman, että vaivautuu tekemään peukalollaan neljää pyyhkäisyelettä, jotka säästäisivät koko vaivalta?
Ei, en kerta kaikkiaan usko että treffeille asti voi päätyä katsomatta toisen kuvia.
Todennäköisesti myös ne kroppakuvat ovat valittu imartelevasti siten, että vatsamakkarat ja y-mallinen kroppa rotevalla miehenselällä ei näy kuvissa.
Hän todennäköisesti antaa valheellisesti kauniimman kuvan mitä on itse todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiseksi tämä maailma on oikein mennyt. Ihmisetkin ovat toisilleen vain kertakäyttöhyödykkeitä. Onneksi olen vanha, mutta lapsenlasten tulevaisuus surettaa. Kaunis nuori nainen on "alempitasoinen". Itseä leikellään ja täytetään sieltä ja täältä. Koskaan ei olla tyytyväisiä siihen miltä näyttää. Maailma on nykyään liian ulkonäkökeskeinen. Herätkää!
Naiset ainakin ovat aina olleet pelkkiä hyödykkeitä miehille. Nyt kun aika on sellainen että länsimaissa nainen saa päättää vapaasti omasta elämästään niin tämä näkyy miesten käytöksessä ja he paljastavat oikeat tunteensa häpeilemättä. Joko te naiset heräätte miesten luontoon? Mies tarvitsee naista mutta kykenee viehättymään naisista vain fyysisesti. Emotionaalinen puoli ei kiinnosta miehiä muuten kuin vain toisten miesten kanssa. Sen takia miehenne jaksavat suunnitella mies kaverien kesken vaikka mitä mutta sinun kohdallasi ei samaa energiaa näy.
Eri
Hei! Ymmärrän pointtisi. Olen mies ja minua kiinnostaa emootionaalinen puoli paljon. Rakkaus kiinnostaa ja sitä vaalitaan vaimon kanssa puolin ja toisin. Vaimo kiinnostaa minua siksi myös seksuaalisessa mielessä, koska hän on sellainen mistä minä sytyn. Me olemme myös toisillimme hyviä ystäviä, mutta silti meillä on oma elämämme erillisinä yksilöinä.
Olen täysin samaa mieltä kanssasi siitä että miehet paljastavat tunteensa aiempaa helpommin. Sitähän on haluttu että miehet puhuvat enemmän tunteistaan. Ongelma on siinä että naiset eivät enää voi valita mitä mies saa sanoa ja mitä ei.
Ennen kun kysyttiin "kulta olenko minä sinusta lihonut" niin siihen vastattiin "et ole", riippumatta siitä onko nainen lihonut vai ei. Nykyään sanotaan kyllä olet jos nainen on lihonut. Tämä vaatii myös naiselta sopeutumista siihen että on ihan tavillenen tallaaja siinä missä mieskin, tasavertainen. Jos kaveri kysyy että onko hän ottanut massaa, niin siihen vastataan rehellisesti eikä kaunistella.
Nykyään saa yhä useammin lukea lehdistä ihmisistä jotka eivät löydä kumppania. Mistä se johtuu, muista ihmisistä vai itsestä? Usein saa lukea näitä kun yleensä nainen on loukkaantunut, mistä se kertoo, loukkaantuuko nainen herkästi ja asettaako hän itsensä jalustalle? Meitä kaikkia loukataan monilla eri tavoin ja on jokaisen itsensä päätettävissä miten asiat käsittelee. Aikuisuus on jotain muuta kuin sitä että syytellään muita omista asioista.
Jos haluaa saavuttaa jotain, niin silloin pitää miettiä mitä tarvitsee tehdä jotta tavoitteen saavuttaa. Kaikkia tavoitteita ei voi saavuttaa. Se mieleinen kumppani ei ole mikään ihmisoikeus, se pitää ansaita.
Kun sanot että miehet ovat kiinnostuneita emootionaalisesta puolesta vain toisten miesten kanssa, niin ei kai se penis sitä tee. Mieti mitä sinä voisit tehdä että miehet kiinnostuu sinusta emotionaalisesti jos sinä sellaista haluat.
Aika tylyä laukoa pelkästään brutaalin rehellisiä asioita. Etkö koskaan kehu toista saadaksesi hänelle hyvän mielen?
Valehtelu on brutaalia.
Kehun usein toisia ihmisiä sellaisista asioista jotka ovat totta. Oletan että tässä puhutaan aikuisista ihmisistä eikä lapsista. Ja lopulta ei lapsiakaan kannata kehua niistä asioista joissa he eivät ole hyviä, silooin kehutaan lapsen näkemää vaivaa ja yritystä.
Toista ei tietenkään tahallaan saa loukata, mutta meitä on todella moneen junaan ja loukatuksi tulemiselta ei voi välttyä. Kyllä te naisetkin osaatte loukata ja usein teettekin sitä.
Olkaa brutaalin rehellisiä itsellenne ja hyväksykää itsenne, silloin ne tuntemattomien moukkien sanat eivät loukkaa. Kuulijalla on myös vastuunsa, tässähän on siitä hyvä esimerkki. Kömpelö kohteliaisuus kääntyy heikon itsetunnon vuoksi negatiiviseksi hyökkäykseksi. Maailma on sellainen jona sen haluaa nähdä. Jutussa maailma nähdään perin negatiivisena, mutta ei muisteta ollenkaan sitä, että todella moni haluaisi tuollaisen naisen.
Lopuksi. Jos ei löydä tarpeeksi hyvää miestä, vika on itsessä. Jos ei löydä tarpeeksi hyvää naista, vika on itsessä. Täydellistä kumppania ei ole, ja jos olisi, niin mitä helkattia se sinun kanssa tekee, oletko täydellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun idea ei ole Jonnan paino tai ulkonäkö. Jutun idea ei ole se, että Jonnan pitäisi kelvata kaikille miehille.
Jutun idea on kertoa, kuinka törkeästi miehet käyttäytyy deittimaailmassa. Ja se törkeyd ei ole sitä, että ei kiinnosta, vaan se, että haukutaan ulkonäköä. Kuten täälläkin.
Jonnaa ei kiinnosta kuinka monen palstamiehen mielestä hän on viehättävä tai kuinka monta kiloa hänen pitäisi pudottaa tai mitä pukea. Jonna haluaisi deittailla ilman näitä turhia huomioita ja ilmoituksia.
Menikö rytmikkäästi inceliä huutelevalta ohi, että Jonna on aivan itse valinnut nämä miehet? Tee itse valinta ja syytä muita omista valinnoistasi.
Ai valinnut läskiksi haukkuvat miehet? No ei varmasti ole. Se haukkuminen tuli ihan treffien jälkeen. Tai mahdollisesti ihan pyytämättä randomeilta. Kuten tulee ne pippelikuvatkin. Mitä yksikään nainen niillä tekee?
Samanlainen yllätys kuin väkivaltainen ja juoppo mies, se vaan tuli jostain. Jos teet samanlaisia valintoja ja lopputulos on aina sama, voinee hetken miettiä miksi näin käy.
Vierailija kirjoitti:
Tinder toimii sillä lailla, että osapuolet tykkäävät toistensa profiileista, ja sitten voi jutella ja jopa sopia treffit. Menee hiukan kohtuuttomaksi, kun miehet tykkäävät kaikista, ja naisen pitäisi vieläpä ymmärtää, tykkäisivätkö ihan oikeasti ja pitäisi kieltäytyä treffeistä "tasoaan ylempien" kanssa.
Ei sillä, kyllä minäkin usein ruksitan ihan sillä perusteella, että mies vaikuttaa liian hyvännäkiseltä minulle, mutta muuten yritän kyllä käyttää sovellusta kuten tarkoitettu eli laittaa oikealle minua viehättäviä, enkä niitä joiden ajattelen vain kelpuuttavan minut.
Ei ehkä kannattaisi.
M42
Arvaan tilanteen... Jonna etsii miestä joka on komea,pitkä,normaalipainoinen ja korkeakoulutettu.... Jonna itse on ylipainoinen eli hänelle ei kelpaa kaltaisensa mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet käyttäytyy ihan kuin naisen ylipaino tai rumuus olisi joku henkilökohtainen loukkaus häntä vastaan. Outoa.
Tämä. Ihan käsittämätöntä miten paljon jonkun randomien naisten ylipaino voi triggeröidä miehiä. Sitten miehen on ihan pakko haukkua lihava nainen, vaikka yhtä hyvin voisi vain kohteliaasti kieltäytyä ja olla deittailematta näitä lihavia
Aivotutkimukset selittää tämänkin. Miehen aivoissa käynnistyy ärsyyntymiskeskus nähdessään omasta mielestään epäviehättävän naisen. Naisen aivoissa sitten taas ei tapahdu yksinkertaisesti mitään naisen nähdessä epäviehättävän miehen, aivan kuin mies olisi näkymätön naiselle. ( Ja niinhän he ovat :) )
Jännä ilmiö mutta lisää voi googlata aivotutkimuksista.
Onko tosiaan näin? Olenkin aina ihmetellyt miksi miehet kiinnittävät niin paljon huomiota naisiin jotka ovat heidän mielestään epäviehättäviä. Ja pahiten apinan tasolle jääneet miehet myös kokevat oikeudekseen kommentoida näille naisille rumasti.
Vierailija kirjoitti:
Minkähän tason mies tuo englanniksi testaillut mies on? Onko hyvinkin komea ja koulutettu?
Mues kirjoitti:
I'm curious about something.
Are you pregnant or is it fat due to junk food? You're so young and such a belly wowww
Sorry I only date gym girls
Vierailija kirjoitti:
Et varmaan myöskään ihmettele iltapäivälehdissä, miksi se komea mies ei halunnutkaan naimisiin vaan pillua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkähän tason mies tuo englanniksi testaillut mies on? Onko hyvinkin komea ja koulutettu?
Mues kirjoitti:
I'm curious about something.
Are you pregnant or is it fat due to junk food? You're so young and such a belly wowww
Sorry I only date gym girls
Tämäkin mies oli innoissaan tapaamassa plus kokoista naista mutta sai kilarit kun miehen ehdottama ajankohta ei sopinut. Sen jälkeen alkoi kommentoimaan naisen ulkonäköä.
Jaksatte jankuttaa.
Mitä ihmeen väliä on jonkun randomin tindertykkäyksillä tai treffeillä?
Vierailija kirjoitti:
Arvaan tilanteen... Jonna etsii miestä joka on komea,pitkä,normaalipainoinen ja korkeakoulutettu.... Jonna itse on ylipainoinen eli hänelle ei kelpaa kaltaisensa mies.
Ei minullekaan ylipainoisena miehenä "kelpaa" ylipainoinen nainen. Mutta en minä silti hakeudu treffeille ylipainoisen naisen kanssa heitä haukkumaan.
Ainoa syy, miksi ylipäätään olisin treffeillä ylipainoisen naisen kanssa, olisi se, että tällä oli harhaanjohtavia kuvia profiilissaan. Mutta silloinkin vain lähtisin pois ja korkeintaan suosittelisin uusia kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menikö rytmikkäästi inceliä huutelevalta ohi, että Jonna on aivan itse valinnut nämä miehet? Tee itse valinta ja syytä muita omista valinnoistasi.
Ai valinnut läskiksi haukkuvat miehet? No ei varmasti ole. Se haukkuminen tuli ihan treffien jälkeen. Tai mahdollisesti ihan pyytämättä randomeilta. Kuten tulee ne pippelikuvatkin. Mitä yksikään nainen niillä tekee?
Samanlainen yllätys kuin väkivaltainen ja juoppo mies, se vaan tuli jostain. Jos teet samanlaisia valintoja ja lopputulos on aina sama, voinee hetken miettiä miksi näin käy.
Eli, jos kivalta vaikuttava mies paljastuu treffien jälkeen idiootiksi, se on naisen syy? Jos hyvältä vaikuttava mies hakkaa naisen hääyön jälkeen, se on naisen syy. Okei. No älkääpä sitten valittako, ettei naisia kiinnosta, eihän tässä uskalla enää tutustua keneenkään.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa! Ylipainoisella miehellä tekee tiukkaa päästä edes treffeille sen ylipainoisen naisen kanssa ja sitten ylipainoinen nainen valittaa iltapäivälehdessä että normaalipainoiset miehet ei halua olla sen kanssa.
Ylipainoinen mies voi vain haaveilla edes treffeistä kauniin naisen kanssa!
Tajuatteko te naiset edes koko tilannetta?
Missä tuossa puhuttiin normaalipainoisista miehistä?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin nuo miehet ovat valikoituneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavoin nuo miehet ovat valikoituneet?
Mistä me sen tiedämme. Tuskin ne treffejä sopiessa ovat vielä luontoaan paljastaneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet käyttäytyy ihan kuin naisen ylipaino tai rumuus olisi joku henkilökohtainen loukkaus häntä vastaan. Outoa.
Tämä. Ihan käsittämätöntä miten paljon jonkun randomien naisten ylipaino voi triggeröidä miehiä. Sitten miehen on ihan pakko haukkua lihava nainen, vaikka yhtä hyvin voisi vain kohteliaasti kieltäytyä ja olla deittailematta näitä lihavia
Aivotutkimukset selittää tämänkin. Miehen aivoissa käynnistyy ärsyyntymiskeskus nähdessään omasta mielestään epäviehättävän naisen. Naisen aivoissa sitten taas ei tapahdu yksinkertaisesti mitään naisen nähdessä epäviehättävän miehen, aivan kuin mies olisi näkymätön naiselle. ( Ja niinhän he ovat :) )
Jännä ilmiö mutta lisää voi googlata aivotutkimuksista.
Onko tosiaan näin? Olenkin aina ihmetellyt miksi miehet kiinnittävät niin paljon huomiota naisiin jotka ovat heidän mielestään epäviehättäviä. Ja pahiten apinan tasolle jääneet miehet myös kokevat oikeudekseen kommentoida näille naisille rumasti.
On. Aivojen erot miehillä ja naisilla on mielenkiintoinen aihe ja suosittelen jokaista naista perehtymään asiaan. Aivoja ja psykologiaa opiskelemalla ymmärtää miehen luontoa ja mieltä paremmin. Myös koko genetiikka on parempi ja vahvempi naisilla mitä miehillä. Tästä on kattava kirjakin olemassa The Better Half jonka suosittelen myös lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Pystyyn nostettu sikahan tuo on. Menee varmaa kännissä jollekin mällikaivona vahingos, mut ei muuten.
Sinä todistat Jonnan pointin täydellisesti tällä ulinallasi :D