Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työkkäri ehdottaa työkyvyttömyyseläkettä

Vierailija
03.09.2023 |

Olen viisikymppinen ja jäin työttömäksi nelikymppisenä. Paljonko mahtaisi tulla eläkettä? Saako enemmän kuin työttömänä? En pysty töitä tekemään kipujen takia.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit sen työkyvyttömyyseläkkeen paperit kirjoittaa. Ei työkkäri sitä voi päättää.

Ja vaikka lääkäri sen työkyvyttömyyden toteaisikin, niin Kelan tai vakuutusyhtiön lääkärit sen lopulta päättää.

Ja ne hyvin harvoin työkyvyttömyys eläkettä myöntää.

Saa roikkua loputtomasti TE toimiston listoilla, että saa edes työttömyys päivärahaa.

Vierailija
22/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömien työkyvyttömyyshakemuksista hylätään 90%.

Lisäksi ensin pitää olla pitkään sairauslomalla ja kuntoutustuella, siis vuosia, ennen kuin edes kannattaa ajatella sitä eläkettä.

*työkyvyttömyyseläkehakemuksista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitää olla sairaspäibärahalla, että pystyy edes työkyvöttömyys elåkettä hakemaan.

Todistaa se , että on työkyvytön,, ettei pysty mihinkään työhön.

Sitten vielä kuntoukset sun muut.

Aloitus on selkeä trolli.

Vierailija
24/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä saat työkyvyttömyys-eläkettä, johon lasketaan myös tulevat vuodet kuin olisit töissä. Eli lasketaan eri tavalla kuin normaalisti. Oman työkyvyttömyys-eläkkeen määrän voi helposti tarkistaa netistä.

Ei sitäkään saa kovin montaa prosenttia enää tuossa iässä että sillä olisi mitään merkitystä, todennäköisesti ei saa mitään.

Vierailija
25/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se kannattaa laittaa alulle, vie kuitenkin vuosia luultavasti, sairauspäivärahakaudet ja kuntoutustuet...

Vierailija
26/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuilla eläkkeelle?

En usko, että pääset, valitettavasti.

Vierailija
27/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu sairauspäivärahalle nyt ensin. Masennus-diagnoosi tuossa rinnalla auttaa sairauspäivärahalle ja sitten vuoden päästä kuntoutustuelle pääsyä ja sitten vielä myöhemmin eläkkeelle pääsyä.

Vierailija
28/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ehdottaa. Sun itse tulee selvittää kuntoutus ja eläkeasit työeläkelaitoksen kanssa, jos olet sairas etkä voi tehdä nykyistä työtäsi.

Vierailija
29/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin pääset. Itse olen 50 ja terveysvaivoja. Eläkkeelle ei päästetä vaan pakotettuna kuntouttavassa työssä

Vierailija
30/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ota jos ei annakaan vaikka yrittäisit jos kerran sitä suositellaan. Parempi sun olis olla eläkkellä kuin kortistossa kun et kerran ole työkykyinen. Ei sua koskaan kukaan tule palkkaamaan jos et nyt jotenkin ihmeellisesti parane kivuistasi ja jollain ihme vippaskonstilla mene niiden edelle jotka eivät ole olleet kymmentä vuotta pois työelämästä.

Eläkkeelle on työttömän vaikea päästä kuten edellä moni kertoo, mutta jos siihen on tilaisuus, pienikin mahdollisuus, aina kannattaa yrittää. Työttömien asiat tulee menemään nyt seuraavina vuosina niin päin persettä, että jokaisen työkyvyttömän pitäisi heti yrittää pelastaa itsensä ja hakea eläkettä.

Vierailija
31/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärillä on aika usein huonoja tai epärealistisia ehdotuksia.

Vierailija
32/42 |
03.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ota jos ei annakaan vaikka yrittäisit jos kerran sitä suositellaan. Parempi sun olis olla eläkkellä kuin kortistossa kun et kerran ole työkykyinen. Ei sua koskaan kukaan tule palkkaamaan jos et nyt jotenkin ihmeellisesti parane kivuistasi ja jollain ihme vippaskonstilla mene niiden edelle jotka eivät ole olleet kymmentä vuotta pois työelämästä.

Eläkkeelle on työttömän vaikea päästä kuten edellä moni kertoo, mutta jos siihen on tilaisuus, pienikin mahdollisuus, aina kannattaa yrittää. Työttömien asiat tulee menemään nyt seuraavina vuosina niin päin persettä, että jokaisen työkyvyttömän pitäisi heti yrittää pelastaa itsensä ja hakea eläkettä.

Joo, tk eläke on minunkin tavoite. Oon yrittänyt kuntoutua erilaisista mt ongelmistani jo 2 vuosikymmentä eikä tästä ole tähänkään asti työkykyä siunaantunut kuin pariksi kuukaudeksi silloin tällöin. Olen jälleen pitkällä saikulla.

Vierailija
33/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri ei sitä sun eläkkeen saamista valitettavasti päätä. Vaan ensinnäkin tarvitset lääkärinlausunnon ja sitten eläkettä haetaan joko Kelasta tai työeläkelaitoksesta, tai tietyissä tilanteissa molemmista. Eikä eläkettä välttämättä edes myönnetä.

Työkkäristä voi pyytää heidän lausunnon hakemuksen liitteeksi. Minä sain sen työkkärin ammatinvalintapsykologilta.

Saitko eläkkeen? Nykyisin useimmat eläkehakemukset hylätään, vaikka olisi kuinka erikoislääkärin lausunto.

Vierailija
34/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä muuta kuin että virkailija rupesi tästä puhumaan ja rupesin miettimään kannattaako taloudellisesti olla eläkeläinen vai työtön.

Vierailija
35/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri ehdotti minulle myös eläkkeelle jäämistä. Olin silloin 45 vuotias ja täysin terve ihminen. Ihan tosissaan virkailija ehdotti ja sanoi että on suhteita ja pääsisin eläkkeelle kuulemma nopeasti. Olen kuulemma ollut liian kauan työtön joten olisin heidän mukaan työkyvytön joten eläkkeelle pääsisin mukamas.

Vierailija
36/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies 48 kirjoitti:

Työkkäri ehdotti minulle myös eläkkeelle jäämistä. Olin silloin 45 vuotias ja täysin terve ihminen. Ihan tosissaan virkailija ehdotti ja sanoi että on suhteita ja pääsisin eläkkeelle kuulemma nopeasti. Olen kuulemma ollut liian kauan työtön joten olisin heidän mukaan työkyvytön joten eläkkeelle pääsisin mukamas.

No mikä esti koittamasta. Kyllä se aina työttömyyspäivärahat voittaa.

Vierailija
37/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex jäi eläkkeelle  muistaakseni 44 vuotiaana, eikä se itse edes huomannut että on eläkkeellä ennen kuin haki jatkoa kuntoutustuelle. Sitten sille sanottiin että on jo pysyvästi eläkkeellä. Oli ollut yli 20 vuotta työtön. Nyt on eläkkeellä ja käy osa-aika töissä. 

Vierailija
38/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluan vielä töitä tehdä. Olen sentään täysin terve ja kunto on hyvä vaikka olen työtön ollut 8 vuotta. Liikun paljon ja teen omia juttuja joten kyllä minulla energiaa on.

Vierailija
39/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluan vielä töitä tehdä. Olen sentään täysin terve ja kunto on hyvä vaikka olen työtön ollut 8 vuotta. Liikun paljon ja teen omia juttuja joten kyllä minulla energiaa on.

Mikä on estänyt kohdallasi työnteon kahdeksan vuoden ajan?

Mitä Ap:n tilanteeseen tulee: työvoimatoimisto voi ehdotella ihan mitä tahansa, sillä ei ole sen enempää merkitystä, kuin R-kioskin pitäjän ehdotuksilla. Matka TK-eläkkeelle on pitkä: 300 päivää sairaslomaa (tähän pitäisi keksiä joku syykin, kipu ei ole sairaus, se on oire), kuntoutustukea, jonka aikana yritetään kuntoutua ja jos tämä ei onnistu joko eläke tai työelämä.

Et saa tulevan ajan eläkettä, olet ollut liian kauan työttömänä sitä saadaksesi. Katsoin aloituksesi eilen ja muistini mukaan tienattu eläkkeesi on niin pieni, että saisit vain takuueläkettä. Takuueläkkeen suuruus on 922€. Tämän päälle voi saada eläkkeensaajan asumistukea.

Vierailija
40/42 |
04.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takuueläke taitaa olla 922€ ja nousee vuoden alusta ehkä jo lähelle tonnia jos eivät jäädytä indeksiä

Paavo Lipposen SDP hallitus saa kunnian tästä eläkeläisten kusetuksesta.