Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähivanhemman mielivalta jouluna!!

Vierailija
21.12.2006 |

Jos on vain suullinen tapaamissopimus niin voiko lähi päättää yksin joulusta? kaks lasta 6,9v. Minun vuoro pitää,lähi ei anna vaikka lapset itsekin haluavat!! Mitä voin tehdä??

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap voi olla myös nainen!

Vierailija
2/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä olen siis äiti!! Minun vuoroni se olisi nyt kaikin puolin mutta voimaton taidan olla!!! Tuntuu vaan niin pahalta kun vietän lasten kanssa päivittäin aikaa kun asutaan hyvin vierekkäin etten sitten joulusta eded osaa saisi itselleni ja lapsille!!! Tiedän että perjantaina saan laittaa kotiin itkevät lapset....huoh....!! Erossa ei olisi koskaan pitänyt lapsia jakaa...sen ymmärrän nyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sovittu on näin! Ei sillä ole nokan koputtamista. Siinä ei auta poliisi eikä palokunta.

Hyvää Joulua sinulle ja lapsille!!

Vierailija
4/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ällä ole asiaan mitään sanomista, tuolloin lapset haetaan vaikka poliisin toimesta.

Todella inhottavaa käytöstä exältäsi. Oletko puhunut hänelle asiasta? Tajuaako hän, että lapset satuttavat itseään hänen tekosistaan kaikkein eniten?

Voimia sinulle!

Vierailija
5/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäydyn palauttamasta lapsia perjantain vierailun jälkeen niin entä jos hän soittaa poliisit..kriisikeskuksen paikalle??? Meillä on vain suullinen sopimus tapaamisista eli hänen sana minun sanaani vastaan!!! Miten siinä mahtaa käydä??? Tosin kriisikeskuksella on yhtenevät tiedot sosiaaliviraston kanssa ja sosiaalivirastossa on tiedot hänen aikaisemmista tempuistaan....!!!! Ja voi olla että hän ei anna lasten tulla edes perjantaina....ei häneen ja sanoihin voi luottaa! Mutta...en kyllä tälläistä joulua ihan ajatellut...

Vierailija
6/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin..lasten piti tulla tänään luokseni jotta voisimme avata lahjat yhdessä jotka olen ostanut ja jotka muilta ihmisiltä on luokseni toimitettu. Se juustopää ilmoitti että kaikki luonani olevat lahjat on toimitettava hänelle ja ne avataan hänen luonaan aattona!!! Niin..olisin vain halunnut avata ne lasten kanssa täällä mutta...

Vierailija
7/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että annat tällä kertaa periksi. Sillä tavoin et leimaudu itse viranomaisten silmissä samanlaiseksi idiootiksi kuin exäsi. Tämä joulu on valtti, johon voit myöhemmin vedota. Lastenkin etu tämä ratkaisu on siksi, ettei joulu mene kauhean tappelun takia aivan pilalle. Hirveää, miltä lapsista tuntuisi, jos iskä soittaisi poliisit paikalle.

Joten pane jäitä hattuun, ole viileä ja ovela ja iske myöhemmin takaisin. Ja jos lapset asuvat lähellä ja olet heidän kanssaan päivittäin tekemisissä, miksei niin olisi myös joulunpyhien aikana.

Tsemppiä ja iso halaus sinulle!

Vierailija
8/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulevat lapset seuraavan kerran. Niistä ei tämä toinen vanhempi kyllä voi päättää mitenkään.

Vierailija
9/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voittehan avata lahjat kun lapset tulevat luoksesi. Itse en niitä ainakaan isän luokse toimittaisi.

Vierailija
10/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhinä en pääse tapaamaan lapsia sillä lähtevät reissuun ja palaavat vasta ens viikolla..sehän tässä harmittaakin!!!! Tässä tuntee itsensä sätkynukeksi...!! Enkä missään nimessä halua pilata lasten joulua,heidän juhlansa tämä on!!

Vierailija
11/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti mitään järkevää en osaa sanoa, koska teillä ei ole mustaa valkoisella tapaamisista (eikö ole mitään sähköpostiakaan???), mutta jatkoa ajatellen ajattelin kertoa meidän tavasta hoitaa tätä joulun jakamista.

Mulla sytytti silloin kun erottiin ja tehtiin tapaamiset, että lapsi ei taatusti pistä pahakseen vaikka olisi molempien vanhempien kanssa aattoa. Käytännössä meillä tarkoittaa, että lapsi on ensin isällään 9-15 ja viettää siellä joulun kertaalleen ja tulee sitten kotiin ja viettää 15-> kotonaan joulua. Kukaan lapsi tuskin hanttiin pistää, että saa lahjat kaikki samana päivänä ja juhlia jouluaattoa silloin kun jouluaatto on oikeasti. Tämä meidän systeemi tietty onnistuu vain silloin että vanhemmat asuvat suht lähekkäin eikä koko päivä mene esim. reissaamiseen. Ei tämä muutenkaan varmasti kaikille sovi, mutta minä, poika ja ex ollaan kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
12/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosta on jo muutama vuosi jä hänellä' on avokki,ei kai nyt tunteista voisi olla kyse,korkeintaan vihasta minua kohtaan!!!! Tuntuu että kai se avokki jo tajuais ja sanois hänelle että nyt loppu..mutta ei näköjään!! Nyt vaan voin toivoa että lapset todella tulee tänään..edes pieneksi hetkeksi vaikka tiedän jo etukäteen että kun lähteä pitää niin iyku tulee taas kaikilta...kun tulee jo nyt pelkästä ajatuksesta!!!!!!!!!

Vierailija
13/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia voimia ja vielä kerran voimia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
14/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Erosta on jo muutama vuosi jä hänellä' on avokki,ei kai nyt tunteista voisi olla kyse,korkeintaan vihasta minua kohtaan!!!! Tuntuu että kai se avokki jo tajuais ja sanois hänelle että nyt loppu..mutta ei näköjään!! Nyt vaan voin toivoa että lapset todella tulee tänään..edes pieneksi hetkeksi vaikka tiedän jo etukäteen että kun lähteä pitää niin iyku tulee taas kaikilta...kun tulee jo nyt pelkästä ajatuksesta!!!!!!!!!

Vierailija
15/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsista ei saa tehdä pelinappuloita. Ei se setä sanonut sen jotenkin näillä sanoin: Lapsia ei saa rasittaa aikuisten murheilla.

Eli mun nähdäkseni asia on niin, että lapsilla on oikeus viettää huoletonta joulua ja aikuisten on selvittävä välinsä ilman lasten vetämistä riitaan.

Miten se sitten käytännössä näin pikaisesti tänään toteutuu on vaikeampi juttu. Jotta lapset saisivat olla joulunsa huoletta, sun olis joko selvittävä asia ennen kuin lapset tulevat käymään. Tai sitten sun on päästettävä lapset menemään esittäen heille, että se on oikeesti tosi hyvä juttu. Ja tuon näytteleminen uskottavasti on tosi vaikeeta.

Vierailija
16/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään on mahdotonta selvittää enää tänään kun ei vastaa viesteihin eikä puheluihin joten siltä osin olen luovuttanut!! Enkä halua lapsia missään nimessä satuttaa..eiköhän heillä ole surua tarpeeksi siinä että eivät saa viettää joulua kanssani vaikka tahtisivat koska isä on niin päättänyt!!!! Näin sanoi 9 vuotias minulle puhelimessa,itkien!!! Koita nyt sitten siinä olla vahva ja vakuuttaa että on varmasti mukavaa siellä reissussa.....

Vierailija
17/31 |
22.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vahvistettu yhteishuoltajuus ja kirjallisen tapaamissopimuksen tekoon on aika varattuna maakiskuussa. Ja 41:selle..kiitos,onneksi itse olet niin hyvä äiti että on varaa arvosteluun :))

Vierailija
18/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta suosittelisin nyt ensihätään soittamaan lastenvalvojalle josko löytyisi jotain vähemmän järeää keinoa...

Ja googleta " elatusvelvolliset ry" , sieltäkin paljon tietoa nopeasti.

Vierailija
19/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi tehdä kirjallinen, siinähän sinun oikeutesi laitettaisiin paperille, eikä tulisi ongelmia jatkossa. Nyt tietysti myöhäistä tätä joulua ajatellen... mutta otapa yhteyttä lastenvalvojaan!

Vierailija
20/31 |
21.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee se elämä noinkin, taistellessa jouluna lastensa tapaamisesta ja saamisesta luokseen.

TÄTÄ SE JUST KAIKKI TE EROA MIETTIVÄT!

Miettikää ennenkuin hommaatte niitä lapsia, että ONKO TÄMÄ NYT VARMASTI SE OIKEA IHMINEN?! Jos ette halua olla ap:n kanssa samassa tilanteessa tulevaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän