Havahduin k-kaupan kalleuteen. Hintaherätys!
Selailin huvikseen pizzan hintoja netissä kun teki mieli. Siinä selaillessa huomasin, että k-market on useita kymmeniä prosentteja kalliimpi kuin s -market. Esim saarioisten jauhelihapizza, k-marketissa 1,69e, s-marketissa 1,29e. Monet muutkin pizzat jopa 60senttiä kalliimpaa k-marketissa. Tähän asti aina käynyt k kaupassa, mutta nyt täytyy äänestää lompakolla.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Köyhät tuijottaa hintoja.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta rikkaat tuijottavat myös, ei sitä muuten rikkaaksi päätyisikään.
Nuoret ja keskiluokka ostavat hinnoista välittämättä.
Olen sinkku ja tulen mukavasti toimeen tuloillani ja saan parista sijoitusasunnosta lisäksi vuokratuloja. Oma osake ja toinen sijoitusasunto kokonaan maksettu ja yhdestä asunnosta vielä pankille velkaa. Käyn säännöllisesti K-kaupassa joka talon takana matkaa noin 100m. Sieltä saan kaiken ruoan ja mukava henkilökunta siellä on. Ostan sen ruoan mitä tarvitsen enkä hintalappuja katso. Rahaa käytän ruokaan noin 550-600€/kk. Toisinaan menee enemmän. Tuloni on kuukaudessa 2100€ netto se työkyvyttömyyseläke sekä vuokratulot 950€. Säästöön laitan joka kuukausi 500-700€ ne sijoitan tuotto- osuuksiin, siellä jo mukavasti rahaa säästössä. Vuodessa käyn lomalla 2-3 kertaa kesällä etelä- Euroopassa ja talvella välillä Aasiassa. Työvuosia olisi ikäni johdosta vielä 15v. Näillä eväillä eletään ja eteenpäin mennään. En valittamisen aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Ja fiksut varallisuudesta riippumatta. Sinä olet köyhä ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei halua maksaa k-kauppiaan mersua, kannattaa käydä ostoksilla s-marketissa.
Mielenkiintoinen näkökulma.
Itse näen taas K-kauppojen tekevän paljon hyvää kotimaisille lähituottajille. Runsaasti lähituottajien tuotteita hyllyissä. Näin pidetään kotimaiset rattaat pyörimässä.
Kotimaisuus on aina maksanut enemmän, valitettavasti, mutta mielelläni mä heille rahani annan. Jos siinä sitten satunnainen kauppias mersulla ajelee, niin mikäs siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K- ja S-ryhmän ero on siinä, että K-ryhmässä on tarjouksia. Voivat olla hyvinkin edullisia. S-ryhmässä on vähän tarjouksia, mutta perushintataso on edullisempi. Lidlissä on edulliset hinnat, mutta suppeampi valikoima. Sieltä saa kuitenkin teemoittain tuotteita, joita ei muualta Suomessa saa.
esim?
Lidl on vissiin sinulle ihan vieras kauppa, jos on kerran pakko kysyä tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
K- ja S-ryhmän ero on siinä, että K-ryhmässä on tarjouksia. Voivat olla hyvinkin edullisia. S-ryhmässä on vähän tarjouksia, mutta perushintataso on edullisempi. Lidlissä on edulliset hinnat, mutta suppeampi valikoima. Sieltä saa kuitenkin teemoittain tuotteita, joita ei muualta Suomessa saa.
esim?
Ranskalaista pullaa ja turkkilaista riisiruokaa. Nämä tuli nyt heti mieleen. En muista näiden tuotenimiä, enkä väitä ettei niitä missään muodossa saa muualta Suomesta. Kuitenkin itse käyn näitä hakemassa Lidlistä silloin, kun niitä on tarjolla. Yksi suomalainenkin herkku on: porkkanapiirakat. Niitä ei enää saa juuri mistään muualta kuin Lidlistä silloin, kun ovat siellä myynnissä.
Tuntuu että S-marketeissa hinnat ovat nousseet viime aikoina enemmän. Ei välttämättä enää halvempi kuin K-supermarket kun ottaa tarjoukset huomioon. Pienet K-marketit ovat toki kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Osta sinä vaan ässästä. Viime viikolla euron päivillä noita pizzojasi oli Cittarissa eurolla, samoin HK:n maksamakkaraa ja Fazerin ruispuikuloita eurolla 6 kpl pussi. Esimerkkinä vaan.
Normaalihinnoissa Tampereella Jussinhannan pitkät sämpylät Koossa 3,94 ja Ässässä 4,40.
Ihan sama mulle, mistä ostat, mutta jos et löydä tarjouksia ja hyviä hintoja, älä ala väittämään hinta-tasosta mitään.
Viime viikolla oli, ei esimerkiksi tällä viikolla ja itse en lähde muutaman tarjous tuotteen perässä cittariin, varsinkaan kun s on lähempänä ja kun saa kaiken yhdestä paikasta kerralla, tulee paljon halvemmaksi koko ostoskori. Lidliin enkä Keskon myymälöihin mene, ostan laatua käytön s ryhmää
Minä havahduin eilen uusinta Pirkkaa lukiessa siihen, että sitä ilmeisesti tehdään jossain Helsingin Itäkeskuksessa tai ainakin mainonta suunnataan jonkin sellaisen lähiön asukkaille. Tiedänpä heti ensi vilkaisulla, että tämä tuote tai palvelu ei ole minua varten.
Vierailija kirjoitti:
No minä tunnen ihmisiä joilla on rahaa, ja paljon, eivät käy Keskon kaupoissa.
Käyn Citymarketissa, joka on lähimpänä.
Kunnon ihmisenä menisin Lidliin tai Prismaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä tunnen ihmisiä joilla on rahaa, ja paljon, eivät käy Keskon kaupoissa.
Niin: ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Minä havahduin eilen uusinta Pirkkaa lukiessa siihen, että sitä ilmeisesti tehdään jossain Helsingin Itäkeskuksessa tai ainakin mainonta suunnataan jonkin sellaisen lähiön asukkaille. Tiedänpä heti ensi vilkaisulla, että tämä tuote tai palvelu ei ole minua varten.
A-lehtien talossa Kulosaaressa sitä on tehty lähes parikytä vuotta.
Lähikauppa on k-marketti, jos meen kaupunkiin niin sitte marssin lidliin.
Ei ole pitsojen hinnat mulle missään arvossa, kun kauppoja lähdetään vertaamaan. Tuoreus lähinnä. S-marketeissa tai Prismoissakaan ei ole kummosia palvelutiskejä. Heviosastotkin on todella suppeita ja köntsäsiä.
Lidlissä käyn harvakseltaan, kun siellä nyt ei ole noista mitään.
Citymarket on mun kauppa, sieltä saa vielä palvelua ja tuoretta. Sehän maksaa ja mulla on siihen varaa.
Kaikki K-kaupat on kalliita ja joissakin tyly henkilökunta "kaupan päälle".
Osassa taas on mukava käydä kunhan muistaa ostaa Pirkkaa ja K-menua.
Siis miten tää selvis sulle vasta nyt? No jos et käy muissa kaupoissa niin vaikea hintavertailua tehdä mutta...
Itse ostan k-kaupasta vain joitain erikoistuotteita mitä ei prismasta saa.
Jos ei halua maksaa k-kauppiaan mersua, kannattaa käydä ostoksilla s-marketissa.