Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka luulette perustoimeentulotuen menevän vain ruokaan -Tajuatteko että sillä pitää ostaa kaikkea muutakin? Eilen ostin hammastahnaa, tänään deodorantin, pyykinpesuaine on lopussa, ja vessapaperia 2 rullaa jäljellä

Vierailija
02.09.2023 |

...Alusvaatteita pitää ihan juuri ostaa lisää kun alkavat olla reikäisiä.

Sillä perustoimeentulotuella pitää ostaa _paljon muutakin_ kuin vain ruokaa, ja siksi on hölmöä miten niin moni aina sanoo että kyllä hän sillä rahalla söisi...Joo syö, mutta kun IHAN KAIKKI kulut mitä vain keksit, pitää maksaa siitä rahasta (pl. reseptilääkkeet kunnalliselta, kunnallinen lääkäri, vuokra ja sähkölasku)

Se ei ihan oikeasti riitä enää nykyään kun otetaan huomioon mitä kaikkea sillä pitää hankkia.

Kommentit (904)

Vierailija
901/904 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taasko näitten tuella elävien itkemistä?? Te tuhlaatte verorahoja! Menkää töihin valittamasta. Jos mä saisin päättää niin kaikki noi tommoset tuet loppuis ja nopeesti. Sen sijaan et vastaat mun postaukseen niin soita työnantajalle ja hanki duuni.

Sori, en ole työkykyinen, mutta ymmärrätkö, että jos työmarkkinoille tulisi tuhansittain epätoivoisia työnhakijoita, jotka suostuisivat työhön millä tahansa ehdoilla, niin palkat laskisivat kaikilla? Äläkä väitä, että juuri sinä se olisit se korvaamaton, jolle maksettaisiin enemmän. Työnantajasi ei ole tyhmä.

Työnantajani juuri nosti palkkaani kun sanoin että olen menossa kilpailijalle haastatteluun...

Jos sinä kuulut niihin, joilla on harvinaista erityisosaamista, kuulut pieneen vähemmistöön. Ilmeisesti kuulut myös moukkamaisuudessa ja empatiakyvyttömyydessä ihan "huippuryhmään".

Kuuluuko sulla lorina korvissa, kun pissa kiertää päässä?

-eri

Ai sekö nyt tekee "kusipäiseksi" jos todistaa väitteen että "palkat laskisi kaikilla" jos ihmiset alkaisi hakemaan töitä vääräksi.  Minä olen saanut tänä vuonna 3 palkankorotusta. 2 omista ansioistani ja työnantajani arvostamasta panoksestani firman menestykseen ja yhden yleiskorotuksen.  En usko että minun palkkani laskisi siksi että jotkut tyypit loisimisen sijasta haluasivatkin alkaa tekemään töitä.

Entä jos firmasi kilpailijat ottaisivat halpoja työntekijöitä, eikä firmasi pystyisi enää kilpailemaan markkinoilla? Luuletko, että työnantajasi antaisi enää palkankorotuksia? Olisiko työnantaja niin tyhmä, että antaisi firman kaatua, vai miettisikö vaihtoehtoja? Voihan sitä kuvitella olevansa korvaamaton, mutta raha on se mikä puhuu.

Ihailtavan sinisilmäistä kuvitella, että halpatyövoima ei mitenkään vaikuttaisi mihinkään, palkkoihin tai työehtoihin. Pullamössökeskiluokan kuvitelmia.

Firman pitää käyttää vähemmän rahaa lahjontaan niin jää rahaa maksaa palkkoja.

Mitä tulee taas koulunkäyntiohjaajan työhön niin suurin osa työpaikoista voisi jättää perustamatta. Näin kunta säästäisi. Suurin osa niistä työpaikoista on ihan höpönlöpöä eikä oppilas edes oikeasti edes tarvitse avustajaa. Ennnen vuotta 2000 pärjättiin ihan hyvin ilman minkäänlaisia avustajia niin miksei nytkin.

Vierailija
902/904 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/904 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on riittävästi rahaa ja palkka on ihan jees tasoa 4100e kk. Ei tarvii tinkii mistää. Hintojen nousu ei tuota haasteita. Nettopalkka 3300 euroa.. asuntolainan korko mulla on 5.15%, hyvin pärjään 😀

Miten sulla jää noin paljon nettoa? Mun palkkani on 5260 €/kk ja netto on n. 3150 €. Huollettaviakin löytyy.

Vierailija
904/904 |
10.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Minulla jää joka kuukausi 200-300€ säästöön toimeentulotuesta.

Enpä usko enempiä perustelematta.

550€/kk jää vuokran ja laskujen jälkeen, tästä menee 250€ ruokaan ja muihin pakollisiin juttuihin, loput säästöön.

Tuet on selvästi liian isot kun tämmöinen on mahdollista!

Itsellä käynyt näitä lukiessa mielessä, että pitäisikö tt-tuessa olla myös jotain tapauskohtaista harkintaa. Esimerkiksi täysin terveet ihmiset, joille esim. terveellinen ruoka ei ole minkäänlainen prioriteetti, eivät niin välitä tuotteiden eettisyydestä ja/tai joille askeettinen elämä on kuin toinen luonto, voisivat saada vähemmän tukia.

Sitten taas ihmiset, joilla on sairauksia ja/tai jotka ovat kiinnostuneita eri tavoin satsaamaan omaan hyvinvointiinsa, haluavat elää mahdollisimman eettisesti arvojensa mukaan ja/tai jotka masentuvat ja ahdistuvat siitä askeettisuudesta, saisivat enemmän.

Ihmiset ovat ihan hirvittävän erilaisia keskenään, kuten myös elämäntilanteet.

Johan vitsin murjaisit 😂 Tämähän on vähän kun vegaani menis pihviravintolaan ja sitten itkee somessa, kun hänelle tarjottiin vaan salaattia. Missä proteiini? itkee vegaani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä