Te jotka luulette perustoimeentulotuen menevän vain ruokaan -Tajuatteko että sillä pitää ostaa kaikkea muutakin? Eilen ostin hammastahnaa, tänään deodorantin, pyykinpesuaine on lopussa, ja vessapaperia 2 rullaa jäljellä
...Alusvaatteita pitää ihan juuri ostaa lisää kun alkavat olla reikäisiä.
Sillä perustoimeentulotuella pitää ostaa _paljon muutakin_ kuin vain ruokaa, ja siksi on hölmöä miten niin moni aina sanoo että kyllä hän sillä rahalla söisi...Joo syö, mutta kun IHAN KAIKKI kulut mitä vain keksit, pitää maksaa siitä rahasta (pl. reseptilääkkeet kunnalliselta, kunnallinen lääkäri, vuokra ja sähkölasku)
Se ei ihan oikeasti riitä enää nykyään kun otetaan huomioon mitä kaikkea sillä pitää hankkia.
Kommentit (904)
Jaaha, rikkaat saavat haukkua köyhiä, mutta sanoa takaisin- poisto!
Onko mode kokkari?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Minunkin pitää palkasta maksaa ihan kaikki kulut (myös ne lääkkeet, lääkärit, sähköt ja muut asuinkulut). Kuljin itse vuosikausia rikkinäisissä alusvaatteissa, kun ostin mielummin ruokaa, kuin uusia alushousuja. Muita uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin. Ja käyn siis töissä 5pv viikossa, eikä yhtään penniä jää palkasta ennen seruaavaa palkkapäivää. Enkä tosiaan tuhlaile mihinkään, palkka vain on pieni, muttei niin pieni, että mitään tukia saisi, kun talokin on oma.
Eli tilanteesi ei ole millään tavalla verrannollinen. Sinulla on talo.
-ei ap
Onhan se ihan suoraan verrannollinen.
Mulla sattuu olemaan peritty talo, jonka vuoksi en saa esimerkiksi asumistukea. Sinä asut vuokralla. Minä maksan kaikki asumiskulut itse, sinun vuokra maksetaan sinun puolesta. Meillä molemmilla on katto pään päällä. Talo ei tee ruuasta kaupassa halvempaa, eikä maksa mun laskuja.
SULLA ON TALO.
Eli sulla on omaisuutta.
Voit myydä talon ja sitten hakea perustoimeentulotukea kun asut vuokralla.
Ensin käytät rahat jotka sait talonmyynnistä.Hohhoijaa minkälaisia suhteellisuudentajuttomuuksia saakin lukea
Ja sinä voit mennä töihin. Ja jos et voi tai halua, niin tyydy siihen mitä saat, äläkä ole vonkumassa työssäkäyvien lompakolla.
Talon omistavat työssäkäyvät voisivat nyt ottaa loparit ja luovuttaa työpaikkansa työttömille. Näin nykyiset työttömät voisivat vuorollaan elättää entisiä työssäkäyviä!
Nytkö teille pummeille pitää vielä oma talokin antaa?? Eikö teille mikään riitä??
Miten sinä nyt minun tai mieheni työt haluaisit tehdä, kun miehen työpaikassa on tälläkin hetkellä avoin työpaikka kymmenelle bussikuskille. Ja kilpailevassa firmassa myös on töitä tarjolla. Itse työskentelen lähihoitajana, ja kyllä meilläkin töitä on tarjolla, sinullekin.
Et sinä minun tai mieheni töitä siis tarvitse, voit ihan oman työpaikkasi hommata. Et myöskään tarvitse taloamme. Katsos, kun ansaitset itse omat rahasi, voit ostaa oman talosi.Äläkä nyt ala mussuttaa siitä, ettei sinulla olisi rahaa taloon. Tämä on yksi Suomen suuria kaupunkeja, ja näitä 70- luvun taloja, mikä meilläkin on, saa hyvinkin kohtuuhintaan, täälläkin. Pikkupaikkakunnilla ne eivät maksa senkään vertaa, ja töitä sitä on sielläkin, jos oikeasti töitä haluaa tehdä.
Mutta ethän sinä töitä halua, haluat vain uhota.
Oletko sokea? Ei tuossa taloa pyydetty, näet harhoja :D
En näe harhoja. Hän kirjoitti näin: "Talon omistavatC
Jos työssäkäyvän ihmisen omalla työnteollaan tienaama talo aiheuttaa tällaisen kommentin, niin kyllä juuri se talo (omaisuus) on se ongelma. Hänellähän olisi myös talo, tai omaisuutta, jos vain työnteko kiinnostaisi. Nyt me työssäkäyvät maksamme hänenkin asumisensa ja elämänsä ja joudumme vielä tätä sontaa kuuntelemaan.
Työntekijät eivät enää jaksa tätä. Siksi muutos tukijärjestelmään on todella tervetullut.
Tuen on tarkoitus olla lyhytaikainen viimesijainen vaihtoehto, ei vuosien ja sukupolvien jatkuva elämäntapa."Köyhyys" eli yhteiskunnan hyväksikäyttö myös periytyy. Ja kuten tämänkin ketjun monista viesteistä huomaa, vika on ennenkaikkea asenteissa. Aina on selitys siihen, miksi raha ei riitä, miksi töitä ei ole miksi pitäisi saada lisää ja lisää.
Ja kun muuta sanomista ei keksitä, lauotaan, että anna se työpaikkasi minulle, ja rupea itse pummiksi. Miksi antaisin? Kun edelleenkin niitä töitä kyllä on tarjolla, ne vain eivät kelpaa. KOSKA SAMAN ELINTASON SAA TUILLA.
Millähän taidoilla sinäkin elantosi tienaat, jos et ymmärrä heittäytyä työttömäksi, vaikka väität tuilla saavuttavan saman elintason kuin työtä tekemällä. Jos poistaa sinua suututtaneesta kommentista tarpeettoman osan niin siitä saadaan: ---"työssäkäyvät voisivat nyt ottaa loparit ja luovuttaa työpaikkansa työttömille. Näin nykyiset työttömät voisivat vuorollaan elättää entisiä työssäkäyviä."
Ymmärrätkö nyt, että kyseisessä ei ollut pyyntö/vaatimus/käsky luovuttaa taloa kenellekkään? Siinä vain tarpeettomasti luonnehdittiin, että osalla työssä käyvillä on se oma koti, joten sillä väittämälläsi "samalla elintasolla" tulee paremmin toimeen - kuin palkkaa nostamalla HUOM. siis sinun väitteidesi mukaan.
Miksi et luovuta työpaikkaasi jollekin toiselle? Väität, että tuilla eläen ja työtä tekemällä saavuttaa saman elintason, joten voisit luovuttaa työpaikkasi sellaiselle, jonka elintaso nousisi huomattavasti sinun työpaikkasi saamisesta. Lisäksi sinun ei tarvitsisi raivota niille ihmisille, jotka joutuvat anomaan tukia. Lisäksi sinun työnantajasikin voittaisi saamalla huomattavasti älykkäämmän työntekijän.
En "luovuta työpaikkasi jollekin toiselle" koska niitä tulijoita ei ole!! Miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Lisää väkeä palkattaisiin heti työhöni jos olisi tulijoita.
Käyn töissä vaikka saisin saman elintason työttömänä ja tuilla, koska en ole sossupummi. Minusta ihmisen on tehtävä töitä, ei maattvaa kotona. Minä HAlUAN käydä töissä. Silloinkin, kun se ei välttämättä ole taloudellisesti kovin kannattavaa. Lisäksi tietenkin asun omistusasunnossa, en saa tähän sellaisia tukia, kuin vuokralla asuessa saisin. Se, että on velkaa, motivoi kyllä työntekoon. Vuokralla saisin täyden asumistuen jolloin asuisin ilmaiseksi. -ja käteen jäisi enemmän rahaa kuin nyt lainan lyhennyksen, ja pakollisten asumiskulujen jälkeen. En myöskään tarvitsisi tuota autonromuani, jolla minun on nyt kuljettava töihin.Mutta tätähän ei saa ääneen sanoa, koska kaltaisesi suuttuvat.
Sinusta itsestäsi kertoo se, että haukut kokoajan muita keskustelijoita tyhmiksi.
Ehkä ei kannattaisi haukkua noin niitä ihmisiä, joiden työnteosta kerättävillä veroilla sinäkin elät.
Nuo ovat vain tekosyitä.
Et ole korvaamaton työntekijä.
Et myöskään ole kovinkaan viisas, kun väität elättäväsi muita ja samanaikaisesti väität, että työnantajalle korvaamattomana työntekijänä saat vain noin tonnin palkkaa kuussa.
Tule toki tilalleni. Voit tulla heti. Sinun tarvitsee vain kävellä ovesta sisään ja voit aloittaa työt huomenna. Kerta olet niin hyvä ja pätevä ja ahkera, voit varmasti tehdä myös minun työni. Sitähän sinä tulkutat.
En saa tonnia palkkaa. Saan 1600e käteen. Siitä maksan oman asumiseni, KAIKKI kulut. Ja sen pakollisen auton. Maksan toki myös omaa taloani, hitaasti, mutta varmasti. Onpahan paikka, missä asua vanhanakin. Vaikka tämä talo on halpa, eikä kummoinen.
Jos asuisin vuokralla, minulle maksettaisiin asuminen, sähkö,vesi, lääkkeet JA saisin sen 500e vielä elämiseen rahaa. Mutta tätähän sinä et halua ymmärtää.
Et sinä myöskään halua työhöni, koska haluat vain haukkua työssäkävijöitä ja uhriutua itse . Meillä on kokoajan työpaikkoja auki, ihan kokoajan, mutta tulijoita ei ole.En väitäkään olevani korvaamaton. Mutta minä haluan käydä töissä.
Haluan näyttää lapsilleni, että työnteko kuuluu ihmisen elämään, ja itse tienattu raha on parempi, kuin ilmainen raha. Sitä itse tienattua rahaa arvostaa ihan eri tavalla, kuin ilmaista rahaa, sen näkee tässäkin ketjussa.Ainahan se tuillaeläjien vasta argumentti on, että anna työsi minulle. Kummasti se työ ei vaan kelpaa. Koskaan. Minunkin työpaikassani aina uusia käy, ja kun huomaavat, kuinka työ on raskasta ja palkka pieni, he lähtevät muualle.
Olen myös opettanut lapsilleni, että kaikki työ on arvokasta. Tottakai toivon, että he kouluttautuvat ja saavat koulutustaan vastaavan työn, mutta tärkeintä on, että he tekevät jotain työtä.Ei ne tuetkaan mistään taikaseinästä tule. Jos yhä enemmän jäisi ihmisiä kotiin, olisi vähemmän tukirahaa jaettavaksi.
Jossain myös menee se raja (valtion taloudessa) paljonko sitä rahaa on jaettavaksi.
Minä toivoisin että meidän matalapalkkaisten palkkoja nostettaisiin. Mutta tuskin niin käy, kun kaikkea vaan kilpailutetaan kokoajan, halvemmalla ja halvemmalla
Oletko koskaan ajatellut, että sen pienen palkkasi taustalla ei ole köyhät ihmiset. Jos kaikki köyhät kuolisivat sormia naksauttamalla, niin ei se sinun palkkaasi nostaisi. Edelleen se hyvinvointi kasaantuisi pääomalle, ja köyhien hävitessä, sinä olisit matalapalkkaisena pahnan pohjimmainen. Nyt sinun liian iso palkkasi nostettaisiin ongelmaksi. Aina jostain on leikattava, että parempituloiset saisivat enemmän.
Ongelmasi ratkaisu olisi palkan korottaminen.
Mulla on riittävästi rahaa ja palkka on ihan jees tasoa 4100e kk. Ei tarvii tinkii mistää. Hintojen nousu ei tuota haasteita. Nettopalkka 3300 euroa.. asuntolainan korko mulla on 5.15%, hyvin pärjään 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä sitten? Minunkin pitää palkasta maksaa ihan kaikki kulut (myös ne lääkkeet, lääkärit, sähköt ja muut asuinkulut). Kuljin itse vuosikausia rikkinäisissä alusvaatteissa, kun ostin mielummin ruokaa, kuin uusia alushousuja. Muita uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin. Ja käyn siis töissä 5pv viikossa, eikä yhtään penniä jää palkasta ennen seruaavaa palkkapäivää. Enkä tosiaan tuhlaile mihinkään, palkka vain on pieni, muttei niin pieni, että mitään tukia saisi, kun talokin on oma.
Eli tilanteesi ei ole millään tavalla verrannollinen. Sinulla on talo.
-ei ap
Onhan se ihan suoraan verrannollinen.
Mulla sattuu olemaan peritty talo, jonka vuoksi en saa esimerkiksi asumistukea. Sinä asut vuokralla. Minä maksan kaikki asumiskulut itse, sinun vuokra maksetaan sinun puolesta. Meillä molemmilla on katto pään päällä. Talo ei tee ruuasta kaupassa halvempaa, eikä maksa mun laskuja.
SULLA ON TALO.
Eli sulla on omaisuutta.
Voit myydä talon ja sitten hakea perustoimeentulotukea kun asut vuokralla.
Ensin käytät rahat jotka sait talonmyynnistä.Hohhoijaa minkälaisia suhteellisuudentajuttomuuksia saakin lukea
Ja sinä voit mennä töihin. Ja jos et voi tai halua, niin tyydy siihen mitä saat, äläkä ole vonkumassa työssäkäyvien lompakolla.
Talon omistavat työssäkäyvät voisivat nyt ottaa loparit ja luovuttaa työpaikkansa työttömille. Näin nykyiset työttömät voisivat vuorollaan elättää entisiä työssäkäyviä!
Nytkö teille pummeille pitää vielä oma talokin antaa?? Eikö teille mikään riitä??
Miten sinä nyt minun tai mieheni työt haluaisit tehdä, kun miehen työpaikassa on tälläkin hetkellä avoin työpaikka kymmenelle bussikuskille. Ja kilpailevassa firmassa myös on töitä tarjolla. Itse työskentelen lähihoitajana, ja kyllä meilläkin töitä on tarjolla, sinullekin.
Et sinä minun tai mieheni töitä siis tarvitse, voit ihan oman työpaikkasi hommata. Et myöskään tarvitse taloamme. Katsos, kun ansaitset itse omat rahasi, voit ostaa oman talosi.Äläkä nyt ala mussuttaa siitä, ettei sinulla olisi rahaa taloon. Tämä on yksi Suomen suuria kaupunkeja, ja näitä 70- luvun taloja, mikä meilläkin on, saa hyvinkin kohtuuhintaan, täälläkin. Pikkupaikkakunnilla ne eivät maksa senkään vertaa, ja töitä sitä on sielläkin, jos oikeasti töitä haluaa tehdä.
Mutta ethän sinä töitä halua, haluat vain uhota.
Oletko sokea? Ei tuossa taloa pyydetty, näet harhoja :D
En näe harhoja. Hän kirjoitti näin: "Talon omistavatC
Jos työssäkäyvän ihmisen omalla työnteollaan tienaama talo aiheuttaa tällaisen kommentin, niin kyllä juuri se talo (omaisuus) on se ongelma. Hänellähän olisi myös talo, tai omaisuutta, jos vain työnteko kiinnostaisi. Nyt me työssäkäyvät maksamme hänenkin asumisensa ja elämänsä ja joudumme vielä tätä sontaa kuuntelemaan.
Työntekijät eivät enää jaksa tätä. Siksi muutos tukijärjestelmään on todella tervetullut.
Tuen on tarkoitus olla lyhytaikainen viimesijainen vaihtoehto, ei vuosien ja sukupolvien jatkuva elämäntapa."Köyhyys" eli yhteiskunnan hyväksikäyttö myös periytyy. Ja kuten tämänkin ketjun monista viesteistä huomaa, vika on ennenkaikkea asenteissa. Aina on selitys siihen, miksi raha ei riitä, miksi töitä ei ole miksi pitäisi saada lisää ja lisää.
Ja kun muuta sanomista ei keksitä, lauotaan, että anna se työpaikkasi minulle, ja rupea itse pummiksi. Miksi antaisin? Kun edelleenkin niitä töitä kyllä on tarjolla, ne vain eivät kelpaa. KOSKA SAMAN ELINTASON SAA TUILLA.
Millähän taidoilla sinäkin elantosi tienaat, jos et ymmärrä heittäytyä työttömäksi, vaikka väität tuilla saavuttavan saman elintason kuin työtä tekemällä. Jos poistaa sinua suututtaneesta kommentista tarpeettoman osan niin siitä saadaan: ---"työssäkäyvät voisivat nyt ottaa loparit ja luovuttaa työpaikkansa työttömille. Näin nykyiset työttömät voisivat vuorollaan elättää entisiä työssäkäyviä."
Ymmärrätkö nyt, että kyseisessä ei ollut pyyntö/vaatimus/käsky luovuttaa taloa kenellekkään? Siinä vain tarpeettomasti luonnehdittiin, että osalla työssä käyvillä on se oma koti, joten sillä väittämälläsi "samalla elintasolla" tulee paremmin toimeen - kuin palkkaa nostamalla HUOM. siis sinun väitteidesi mukaan.
Miksi et luovuta työpaikkaasi jollekin toiselle? Väität, että tuilla eläen ja työtä tekemällä saavuttaa saman elintason, joten voisit luovuttaa työpaikkasi sellaiselle, jonka elintaso nousisi huomattavasti sinun työpaikkasi saamisesta. Lisäksi sinun ei tarvitsisi raivota niille ihmisille, jotka joutuvat anomaan tukia. Lisäksi sinun työnantajasikin voittaisi saamalla huomattavasti älykkäämmän työntekijän.
En "luovuta työpaikkasi jollekin toiselle" koska niitä tulijoita ei ole!! Miten tämä on niin vaikea ymmärtää. Lisää väkeä palkattaisiin heti työhöni jos olisi tulijoita.
Käyn töissä vaikka saisin saman elintason työttömänä ja tuilla, koska en ole sossupummi. Minusta ihmisen on tehtävä töitä, ei maattvaa kotona. Minä HAlUAN käydä töissä. Silloinkin, kun se ei välttämättä ole taloudellisesti kovin kannattavaa. Lisäksi tietenkin asun omistusasunnossa, en saa tähän sellaisia tukia, kuin vuokralla asuessa saisin. Se, että on velkaa, motivoi kyllä työntekoon. Vuokralla saisin täyden asumistuen jolloin asuisin ilmaiseksi. -ja käteen jäisi enemmän rahaa kuin nyt lainan lyhennyksen, ja pakollisten asumiskulujen jälkeen. En myöskään tarvitsisi tuota autonromuani, jolla minun on nyt kuljettava töihin.Mutta tätähän ei saa ääneen sanoa, koska kaltaisesi suuttuvat.
Sinusta itsestäsi kertoo se, että haukut kokoajan muita keskustelijoita tyhmiksi.
Ehkä ei kannattaisi haukkua noin niitä ihmisiä, joiden työnteosta kerättävillä veroilla sinäkin elät.
Nuo ovat vain tekosyitä.
Et ole korvaamaton työntekijä.
Et myöskään ole kovinkaan viisas, kun väität elättäväsi muita ja samanaikaisesti väität, että työnantajalle korvaamattomana työntekijänä saat vain noin tonnin palkkaa kuussa.
Tule toki tilalleni. Voit tulla heti. Sinun tarvitsee vain kävellä ovesta sisään ja voit aloittaa työt huomenna. Kerta olet niin hyvä ja pätevä ja ahkera, voit varmasti tehdä myös minun työni. Sitähän sinä tulkutat.
En saa tonnia palkkaa. Saan 1600e käteen. Siitä maksan oman asumiseni, KAIKKI kulut. Ja sen pakollisen auton. Maksan toki myös omaa taloani, hitaasti, mutta varmasti. Onpahan paikka, missä asua vanhanakin. Vaikka tämä talo on halpa, eikä kummoinen.
Jos asuisin vuokralla, minulle maksettaisiin asuminen, sähkö,vesi, lääkkeet JA saisin sen 500e vielä elämiseen rahaa. Mutta tätähän sinä et halua ymmärtää.
Et sinä myöskään halua työhöni, koska haluat vain haukkua työssäkävijöitä ja uhriutua itse . Meillä on kokoajan työpaikkoja auki, ihan kokoajan, mutta tulijoita ei ole.En väitäkään olevani korvaamaton. Mutta minä haluan käydä töissä.
Haluan näyttää lapsilleni, että työnteko kuuluu ihmisen elämään, ja itse tienattu raha on parempi, kuin ilmainen raha. Sitä itse tienattua rahaa arvostaa ihan eri tavalla, kuin ilmaista rahaa, sen näkee tässäkin ketjussa.Ainahan se tuillaeläjien vasta argumentti on, että anna työsi minulle. Kummasti se työ ei vaan kelpaa. Koskaan. Minunkin työpaikassani aina uusia käy, ja kun huomaavat, kuinka työ on raskasta ja palkka pieni, he lähtevät muualle.
Olen myös opettanut lapsilleni, että kaikki työ on arvokasta. Tottakai toivon, että he kouluttautuvat ja saavat koulutustaan vastaavan työn, mutta tärkeintä on, että he tekevät jotain työtä.Ei ne tuetkaan mistään taikaseinästä tule. Jos yhä enemmän jäisi ihmisiä kotiin, olisi vähemmän tukirahaa jaettavaksi.
Jossain myös menee se raja (valtion taloudessa) paljonko sitä rahaa on jaettavaksi.
Minä toivoisin että meidän matalapalkkaisten palkkoja nostettaisiin. Mutta tuskin niin käy, kun kaikkea vaan kilpailutetaan kokoajan, halvemmalla ja halvemmallaOletko koskaan ajatellut, että sen pienen palkkasi taustalla ei ole köyhät ihmiset. Jos kaikki köyhät kuolisivat sormia naksauttamalla, niin ei se sinun palkkaasi nostaisi. Edelleen se hyvinvointi kasaantuisi pääomalle, ja köyhien hävitessä, sinä olisit matalapalkkaisena pahnan pohjimmainen. Nyt sinun liian iso palkkasi nostettaisiin ongelmaksi. Aina jostain on leikattava, että parempituloiset saisivat enemmän.
Ongelmasi ratkaisu olisi palkan korottaminen.
Ongelma on se, että ne "köyhät" eivät tunnu ymmärtävän, kuinka etuoikeutettuja ovat saadessaan kaiken vastikkeetta. Kokoajan he vain valittavat ja valittavat, ja vaativat lisää.
He eivät ymmärrä, että monelle työssäkäyvälle ei jää rahaa sen enempää. Silloin alkaa valitus siitä, kuinka työssäkäyvällä on oma talo ja auto
"Köyhien" mielestä työssäkäymisestä ei saisi hyötyä mitenkään. Kellään ei saisi olla enempää, kuin "köyhällä".
Köyhä on lainausmerkeissä siksi, että suurin osa heistä ei ole köyhiä, vaan elää aivan hyvää elämää. Elämänhallinnassa voi olla ongelmia ja rahankäytössä, mutta se raha kyllä riittäisi, jos niin haluaisi.
Silti "köyhä" halveksii työssäkäyviä, räkyttää ja haukkuu heitä tyhmiksi. Lisää rahaa pitäisi saada, vaan kun ei työssäkäyvilläkään enää ole, mistä ottaa
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kuulkaa aina työssäkäyvällä ilman tukia elävälläkään meinaa olla aina varaa uusiin vaatteisiin tai hygienia tarvikkeisiin..
Tuon väitteen perusteella voit siis päätellä, että tukia saavalla on huomattavasti pahempi tilanne. Vai ajattelitko väittää, että vähemmällä rahalla saa enemmän?
.
Kuka edes on millää toimeentulolla? Menkää kunnon duunii, ettei tartte täällä vinkua😂. 2000e nettopalkalla elää ihan ok tasoa.
Mä en edes kehtais hakee mitää tukia, moraali ei kestä sitä. Siks mulla 3 työpaikkaa ja teen 7 päivästä viikkoa. Ja rahaa tulee😀😀
Taasko näitten tuella elävien itkemistä?? Te tuhlaatte verorahoja! Menkää töihin valittamasta. Jos mä saisin päättää niin kaikki noi tommoset tuet loppuis ja nopeesti. Sen sijaan et vastaat mun postaukseen niin soita työnantajalle ja hanki duuni.
Vierailija kirjoitti:
Taasko näitten tuella elävien itkemistä?? Te tuhlaatte verorahoja! Menkää töihin valittamasta. Jos mä saisin päättää niin kaikki noi tommoset tuet loppuis ja nopeesti. Sen sijaan et vastaat mun postaukseen niin soita työnantajalle ja hanki duuni.
Sori, en ole työkykyinen, mutta ymmärrätkö, että jos työmarkkinoille tulisi tuhansittain epätoivoisia työnhakijoita, jotka suostuisivat työhön millä tahansa ehdoilla, niin palkat laskisivat kaikilla? Äläkä väitä, että juuri sinä se olisit se korvaamaton, jolle maksettaisiin enemmän. Työnantajasi ei ole tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sori, en ole työkykyinen, mutta ymmärrätkö, että jos työmarkkinoille tulisi tuhansittain epätoivoisia työnhakijoita, jotka suostuisivat työhön millä tahansa ehdoilla, niin palkat laskisivat kaikilla? Äläkä väitä, että juuri sinä se olisit se korvaamaton, jolle maksettaisiin enemmän. Työnantajasi ei ole tyhmä.
Ymmärrätkö, että jos yhteiskuntaan tulisi tuhansia veronmaksajia lisää, valtoin ei tarvitsisi ottaa velkaa niin paljon eikä nostaa työssäkäyvien veroja? Tai vaihtoehtoisesti miettiä mistä leikataan.
Itse tienaan n. 3100 bruttona kuussa. 2005 aloitin varastotyöllä rekryfirman kautta 8 euron tuntipalkalla. Nostelin myös reilusti yli 25 kg paketteja ilman raskaan työn lisää. Sen lisäksi olen tehnyt tuotantotyötä, ajanut taksia, lisää varastoa yms. Jossain välissä kouluttauduin ja tein aika hemmetin rankkaa toimistotyötä, jossa vain TES:n mukaisten taukojen aikana ehti hengähtää. 2020 sain vihdoinkin paremman työpaikan, jossa sain aloituspalkan 2700 ja siitä on noussut, koska hyvä työnantaja. Palkasta maksan asuntolainan, vastikkeet, ruuan, sähkön, kännykkälaskun, laajakaistan, liiton jäsenyyden, auton kulut (ei osamaksu), mp:n kulut (ei osamaksu), oman osani veneestä ja sijoitukset. Jotenkin se raha vain riittää. Valittajilla ei jostain syystä koskaan riitä raha. Itse olen joutunut ties kuinka pitkään tehdä töitä, että pääsi jotakuinkin mediaanipalkalle. Mikä on valittajien tekosyy? Olemassa olon pitäisi riittää takaamaan henkilölle muutakin kuin absoluuttiset perustarpeet? Kukas ne maksaa? Miettikää laiskottelijat sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun on kattava ja laaja kotivara, niin sillä saa venytettyä myös toimeentulotukea riittämään ihan hyvin kaikkeen.
Minä ainakin saan ostettua kaikkia hygieniatarvikkeita, (alus)vaatteita, pesuaineita jne kun ostan niitä silloin kun osuu hyvä nipputarjous kohdalle. Pidän itsestäni huolta, joten lääkkeiden tarve on minimaalinen."Pidän itsestäni huolta, joten lääkkeiden tarve on minimaalinen".
Oikeasti miten joku voi sanoa noin???
Miksi ei sanoisi? Itsellänikin on sukuvikana alttiutta niin korkealle verenpaineelle kuin kolesterolillekin sekä kakkosdiabetekselle, joten todellakin pidän huolta itsestäni terveellisillä elämäntavoilla etten ainakaan itse pahenna sitä tilannetta joka ei omissa käsissäni ole.
Kaikkeen ei tietenkään voi itse vaikuttaa ja esim fyysinen/yksipuolinen toistotyö kyllä ajan myötä yleensä terveyttä rampauttaa, mutta siksikin on tärkeää vapaa-ajalla huolehtia siitä, että liikkuu ja tekee kropalle vastaliikkeitä sen työn aiheuttaman kuormituksen vastapainoksi.
No onhan tuo nyt törkeää väittää että ei sairastu jos pitää itsestään huolta.
Ei kuule tosielämässä noin mene.Kyllä tosielämässä menee. Viimeksi söin antibioottikuurin kevättalvella 2004. Tuon jälkeen olen ollut ylipäätään missään taudissa viisi kertaa. En ikinä influenssassa, kerran koronassa, kerran mahdollisesti norossa ja pari kertaa jossain yleisräkätaudissa.
Lääkkeitä menee noin yksi buranapaketti vuodessa.
Pidän fysiikastani huolta, joten sukurasitteet eivät pääse tautiasteelle ja lihaskunto on hyvä estäen tuki- ja liikuntaelinsairaudet. Syön ja juon oikein, en tupakoi enkä käytä alkoholia.
Yksi buranapaketti vuodessa?? Pakko kysyä, että mihin sä sitä buranaa noin paljon oikein käytät, jos et kerran ole sairaanakaan käytännöllisesti katsoen koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä ymmärrämme jopa teitä paremmin mitä mikin maksaa. MEHÄN maksamme ne ITSE omalla työllämme, eikä meille vain ilmesty rahaa tyhjästä. Itseasiassa meiltä RYÖSTETÄÄN rahaa ennen kuin pääsemme mitään itse maksamaan. Minultakin tällä viikolla taas päälle 3000 euroa ryöstettiin.
Entä sitten jos ja kun joudut työttömäksi? Tai sairastut ja menetät työsi Eleletkö hissukseen teltassa vai haetko myös pakotettuna yhteiskunnalta etuuksia? Ei tarvitse vastata sillä tiedän että varmasti haet yhteiskunnalta tukea käsi ojossa ja ääni muuttuu kellossa .tiedän erittäin paljon tällaisia tapauksia -poikkeuksetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä ymmärrämme jopa teitä paremmin mitä mikin maksaa. MEHÄN maksamme ne ITSE omalla työllämme, eikä meille vain ilmesty rahaa tyhjästä. Itseasiassa meiltä RYÖSTETÄÄN rahaa ennen kuin pääsemme mitään itse maksamaan. Minultakin tällä viikolla taas päälle 3000 euroa ryöstettiin.
Entä sitten jos ja kun joudut työttömäksi? Tai sairastut ja menetät työsi Eleletkö hissukseen teltassa vai haetko myös pakotettuna yhteiskunnalta etuuksia? Ei tarvitse vastata sillä tiedän että varmasti haet yhteiskunnalta tukea käsi ojossa ja ääni muuttuu kellossa .tiedän erittäin paljon tällaisia tapauksia -poikkeuksetta.
Kuka tahansa voi joutua työttömäksi. Mutta ne etuudet on tarkoitettu LYHYTAIKAISIKSI. Ei vuosien lojumiseen.
Työssä ikänsä ollut henkilö todennäköisesti HALUAA työllistyä pian uudelleen. Ei sellainen ihminen jää kotiin muiden elätettäväksi.
Sairaudet, vammat ja tapaturmat ovat erikseen, mutta sellaisilla ihmisillä on ihan selkeä syy olla työelämän ulkopuolella.
Teillä on aina, ihan aina, tämä sama väite. Teidän on ilmeisen vaikea ymmärtää, että ihmiset kyllä työllistyvät uudelleen sangen helposti.
Esimerkiksi äitini, joka irtisanottiin eläkeiän kynnyksellä toimistotyöstään, kävi vielä muutaman vuoden päiväkodissa töissä, lapsia hoitamassa.
Vaikka hänen ei ehkä säästeliäästi elävänä ihmisenä olisi tarvinut.
Ennenkuin joku väittää, että äitini vei työpaikan joltain työttömällä, niin ei vienyt. Sinne päiväkotiin otettaisiin hoitamaan lapsia vieläkin, tulijoita vain ei ole.
Lisäksi työssäkäyvä, itse rahansa tienaava ihminen on selvästi tarkempi rahoistaan, kuin se, jolle se raha tulee ilmaiseksi.
Suurimmalle osalle ihmisistä ihan oikeasti riittää/riittäisi 500 euroa päivittäisiin menoihin, kun asuminen ja terveydenhoito on maksettu.
Ja sen summan ihan mielellään maksaa veroista vaikkapa 6 kk ajan, kunnes ihminen saa uuden työpaikan.
Mutta että tuilla eletään vuosia, sukupolvesta toiseen, ja tällaisen kiittämättömyyden ja laukkujen säestämänä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö, että jos yhteiskuntaan tulisi tuhansia veronmaksajia lisää, valtoin ei tarvitsisi ottaa velkaa niin paljon eikä nostaa työssäkäyvien veroja? Tai vaihtoehtoisesti miettiä mistä leikataan.
Ymmärrätkö, ettei työtä ole kaikille? Väitätkö, että kaikki työttömät ovat vain työhaluttomia? Ymmärrätkö, että markkinataloudessa on oltava aina joukko työttömiä jo ihan siksikin, etteivät palkat nousisi liian korkeiksi? Ymmärrätkö, että työttömien tuet on korvaus työttömyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sitä työtä ei edelleenkään ole kaikille. Kaikki työttömätkö ovat työhaluttomia? Vaikea uskoa. Miten on siinä tapauksessa mahdollista, että työtön työnhakija joutuu hakemaan neljää paikkaa kuukaudessa ja menemään töihin, jos töitä saa, jos kerran työpaikkoja on kaikille. Sehän on mahdoton yhtälö. Ei pitäisi olla yhtään työtöntä. Ja jos tuet loppuvat, niin samalla menee yhteiskuntarauha. Se on sen hinta. Oletko valmis maksamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sosiaalituilla elävät eivät tarvitse samaa elintasoa kuin työssä käyvät. Menisivät mokomat yhteiskunnan kivireet töihin tai kouluttautuisivat pitemmälle jotta työpaikka löytyy.
Pistää vihaksi kun parisataa tuhatta työtöntä nauttii viiden miljardin rahapotista vuosittain. Se tekee 25000 euroa per työtön siit että ei tee mitään.
Ainakin ansiosidonnaise lomailurahan voisi kokonaan lopettaa kun on tiedossa että moni osaaja nauttii vuoden loman ennen kuin edes alkaa pohtia töihin hakeutumista. Meillä ei yksinkertaisesti ole enää varaa elättää työn välttelijöitä.
Olen työtön maisteri. Miten se parantaisi työllisyystilannettani, että olisin tohtori?
Ei mitenkään mutta lähihoitajan paperit parantaisi.
Saatko sä jotain kiksejä tosta, että ehdotat jollekulle ilmeisen fiksulle ja koulutetulle ihmiselle lähärin työtä, jota sä itse halveksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sosiaalituilla elävät eivät tarvitse samaa elintasoa kuin työssä käyvät. Menisivät mokomat yhteiskunnan kivireet töihin tai kouluttautuisivat pitemmälle jotta työpaikka löytyy.
Pistää vihaksi kun parisataa tuhatta työtöntä nauttii viiden miljardin rahapotista vuosittain. Se tekee 25000 euroa per työtön siit että ei tee mitään.
Ainakin ansiosidonnaise lomailurahan voisi kokonaan lopettaa kun on tiedossa että moni osaaja nauttii vuoden loman ennen kuin edes alkaa pohtia töihin hakeutumista. Meillä ei yksinkertaisesti ole enää varaa elättää työn välttelijöitä.
Luuletko oikeasti että työtön saa vuodessa 25 000e??
Mä olen työtön ja saan vuodessa noin 11 000e.Kyllä liian moni työtön saa. Etkö ole kuullut ansiosidonnaisesta?
Eri
Ketjussa edelleenkin aiheena toimeentulotuella elävät. Jos on ansiosidonnaisella, ei tt-tukea saa.
Ymmärtääkö tuilla elävä, että se keskiluokkainen maksaa paljon enemmän. Keskiluokkainen maksaa ensin palkastaan verot. Sitten koko asumisensa. Asuntolainat ja yhtiövastikkeet ovat nousseet tavattomasti vuodessa. Monella on peritty jopa ylimääräisiä yhtiövastikkeita. Keskiluokkainen maksaa itse sähköt, vedet, vakuutukset, lasten päivähoito ei ole ilmaista meille. Käteen jää monelle vähemmän kuin se 500 kaikkien näiden maksujen jälkeen, eikä toimeentulotukioikeutta ole. Tuolla lopulla rahalla sitten syödään, maksetaan auton kulut, harrastukset, lomat, jos jotain jää. Kannattaa lukea uutisia ja katsella kauppakeskuksissa kaatuneiden liikkeiden jättämiä aukkoja, niin huomaa, että ei keskiluokalle jää enää lainkaan kulutusvaraa. Firmat menevät nurin.