Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka luulette perustoimeentulotuen menevän vain ruokaan -Tajuatteko että sillä pitää ostaa kaikkea muutakin? Eilen ostin hammastahnaa, tänään deodorantin, pyykinpesuaine on lopussa, ja vessapaperia 2 rullaa jäljellä

Vierailija
02.09.2023 |

...Alusvaatteita pitää ihan juuri ostaa lisää kun alkavat olla reikäisiä.

Sillä perustoimeentulotuella pitää ostaa _paljon muutakin_ kuin vain ruokaa, ja siksi on hölmöä miten niin moni aina sanoo että kyllä hän sillä rahalla söisi...Joo syö, mutta kun IHAN KAIKKI kulut mitä vain keksit, pitää maksaa siitä rahasta (pl. reseptilääkkeet kunnalliselta, kunnallinen lääkäri, vuokra ja sähkölasku)

Se ei ihan oikeasti riitä enää nykyään kun otetaan huomioon mitä kaikkea sillä pitää hankkia.

Kommentit (904)

Vierailija
61/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Siitä perustoimeentulotuesta on laskennallisesti oletettu 49 % menevän ruokaan ja loput muuhun. Apteekkiostoksiin 20 € kuussa, hygieniaan ja muuhun puhtauteen 30 € ja vaatteisiin ja jalkineisiin 50 € kuussa. Vielä riittää hyvin puhelinlaskuunkin.

Iso tuubi hammastahnaa Lidlissä 0,95 € ja Prismasta uusi tuubi Xtran hammastahnaa 0,75 €. Luulisi siitä samassa kuussa riittävän vielä deodoranttiinkin, joita muutan saa Lidlistä eurolla ja Prismasta Xtra 1,25 €.

Tavallinen antiperspirantti ei toimi (so. alan haista), joten dödöön menee 8€ alehinnallakin.

Jep, olen listannut nuo samat tuotteet useampaan ketjuun. Joka kerta on ilmoitettu, että halvimmat pesuaineet eivät sovi iholle, ei myöskään edullinen pyykinpesuaine, deodoranteista sopii vaan aina just joku tietty kallis. Lisäksi on tietysti keliakia ja sukat ja kengät erityisen kalliita kun kengänkoko 48.

Mutta tosiaan, sullahan on se 20 € joka kuukausi niihin apteekkiostoksiin, joten sulla jää yhä 8 € deon jälkeen 12 € terveysrahaa jäljelle ja puhtaus- ja hygieniarahaa on sitten jäljellä vastaavasti vähän enemmän säästössä. Ja kyllä, sillä terveysrahalla ostaa silti kalliin deonkin jälkeen sekä e-pillerit ja D-vitamiinit.

120 tablettia Rainbow:n D-vitamiinia (50 ug) on Prismassa 2,61 €. Siihenkin riittää toimeentulotuki.

Vierailija
62/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Siitä perustoimeentulotuesta on laskennallisesti oletettu 49 % menevän ruokaan ja loput muuhun. Apteekkiostoksiin 20 € kuussa, hygieniaan ja muuhun puhtauteen 30 € ja vaatteisiin ja jalkineisiin 50 € kuussa. Vielä riittää hyvin puhelinlaskuunkin.

Iso tuubi hammastahnaa Lidlissä 0,95 € ja Prismasta uusi tuubi Xtran hammastahnaa 0,75 €. Luulisi siitä samassa kuussa riittävän vielä deodoranttiinkin, joita muutan saa Lidlistä eurolla ja Prismasta Xtra 1,25 €.

Tavallinen antiperspirantti ei toimi (so. alan haista), joten dödöön menee 8€ alehinnallakin.

Jep, olen listannut nuo samat tuotteet useampaan ketjuun. Joka kerta on ilmoitettu, että halvimmat pesuaineet eivät sovi iholle, ei myöskään edullinen pyykinpesuaine, deodoranteista sopii vaan aina just joku tietty kallis. Lisäksi on tietysti keliakia ja sukat ja kengät erityisen kalliita kun kengänkoko 48.

Mutta tosiaan, sullahan on se 20 € joka kuukausi niihin apteekkiostoksiin, joten sulla jää yhä 8 € deon jälkeen 12 € terveysrahaa jäljelle ja puhtaus- ja hygieniarahaa on sitten jäljellä vastaavasti vähän enemmän säästössä. Ja kyllä, sillä terveysrahalla ostaa silti kalliin deonkin jälkeen sekä e-pillerit ja D-vitamiinit.

Joo en edes tiedä miksi kommentoin, ei minulla ole ongelmia budjetoinnin kanssa. Toki tulee tiukempaa, kun asumistukea leikataan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo kiinnosta, koska ei suomalaisia enää ole. Aikaisemmin olisin ajatellut sinua omana porukkana, mutta nykyään ollaan erillisiä ihmisiä ilman yhteisöllisyyttä. Harmi meille kaikille. Jokaisen täytyy pitää vain omia puoliaan.

Vierailija
64/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näissä keskusteluissa ei ole myöskään varaa särkylääkkeeseenkään. Siihen löytyy Yliopiston apteekista Ibumax 400 mg, 30 tabletin pakkaus maksaa 3,94 €. Pienempään särkyyn siitä voi ottaa vain puolikkaan, jolloin saa 60 annosta.

Vierailija
65/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mitä sitten? Minunkin pitää palkasta maksaa ihan kaikki kulut (myös ne lääkkeet, lääkärit, sähköt ja muut asuinkulut). Kuljin itse vuosikausia rikkinäisissä alusvaatteissa, kun ostin mielummin ruokaa, kuin uusia alushousuja. Muita uusia vaatteita en ole ostanut vuosiin. Ja käyn siis töissä 5pv viikossa, eikä yhtään penniä jää palkasta ennen seruaavaa palkkapäivää. Enkä tosiaan tuhlaile mihinkään, palkka vain on pieni, muttei niin pieni, että mitään tukia saisi, kun talokin on oma.

Oma talohan ei estä toimeentulotuen saantia, jos on riittävän köyhä. Edellyttäen siis, että asut siinä kyseisessä talossa.

Vierailija
66/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömän pitää pärjätä ilman pesuaineita, lääkkeitä, vaatteita, silmälaseja (kuulokojeista puhumattakaan) ja varsinkin vaippoja. Älkää silti tulko meidän työssäkäyvien eteen haisemaan ja hölmöilemään.

Silmälasit ja näöntarkastus on Specsaversissa 59 euroa. Ja tähän aina ketjuissa kommentoidaan, että mitenkään ei voi pitää kaksia yksiteholaseja vaan vähintään tonnin lasit on ehdottomasti oltava.

Vierailija
67/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työttömän pitää pärjätä ilman pesuaineita, lääkkeitä, vaatteita, silmälaseja (kuulokojeista puhumattakaan) ja varsinkin vaippoja. Älkää silti tulko meidän työssäkäyvien eteen haisemaan ja hölmöilemään.

Nyyhkytystä, niiskutusta, kyyneliä...

Vierailija
68/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Ei ihmiset tajua ennen kuin itse kokevat. Saan tukia ja toimeentulotuesta jää joka kuukausi käteen n.300 euroa. Sillä pitää ostaa ruoat,tarvikkeet,maksaa puhelin ja netti, bussilippu. Kyllä se aika äkkiä kuluu. Jos johonkin isompaan menee rahaa niin pitää elää makaroonilla puoli kuuta.esim.hotelli tai laivalle.Harvoin tälläistä saa edes. elokuviin,huvipuistoon missään en ole käynyt aikoihin. Ei ole varaa kuin kotona olla möllöttää.

Vierailija
69/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinasuvan toimeentulotuen perusosa on 555,11 kuukaudessa. Pärjäisin sillä vallan hyvin, kun asumista ja terveydenhoitomenojahan tuosta ei tarvitse maksaa.

Mä maksan terveydenhoitomenoja n. 100 euroa joka kuukausi.

Vierailija
70/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se on. Ei ihmiset tajua ennen kuin itse kokevat. Saan tukia ja toimeentulotuesta jää joka kuukausi käteen n.300 euroa. Sillä pitää ostaa ruoat,tarvikkeet,maksaa puhelin ja netti, bussilippu. Kyllä se aika äkkiä kuluu. Jos johonkin isompaan menee rahaa niin pitää elää makaroonilla puoli kuuta.esim.hotelli tai laivalle.Harvoin tälläistä saa edes. elokuviin,huvipuistoon missään en ole käynyt aikoihin. Ei ole varaa kuin kotona olla möllöttää.

Pitääkö olla erikseen puhelin ja netti? Mulla on rajaton netti puhelimessa ja liittymä maksaa 21,90 € kuussa. Siitä voi halutessaan jakaa netin muihin laitteisiin.

Vierailija
71/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään olla varaa hotelleihin tai laivalle menoon? Se on VIIMESIJAINEN tuki jos ei muuten ITSE pysty huolehtimaan toimeentulostaan. Nuo hotellit ja laivamatkat tulevat sitten kuvioihin kun ITSE huolehdit omasta toimeentulostasi.

Vierailija
72/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuo 555 euroa on poimittu. Ei kyllä ole realistinen.

Vierailija
73/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomen kannattais enemmin antaa omaisuuden karttua ja verottaa sitä..

todella iso kulu erä pitää ihmiset köyhinä sen takia ettei oo jotain

rupusta työtä kaikilla.. kunnon uunoja ovat kyllä päättäjät

Vierailija
74/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisikään olla varaa hotelleihin tai laivalle menoon? Se on VIIMESIJAINEN tuki jos ei muuten ITSE pysty huolehtimaan toimeentulostaan. Nuo hotellit ja laivamatkat tulevat sitten kuvioihin kun ITSE huolehdit omasta toimeentulostasi.

Se nyt oli vain esimerkki. En ole hotellissa tai laivallakaan ollut vuosikausiin.

Vierailija
75/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

120 tablettia Rainbow:n D-vitamiinia (50 ug) on Prismassa 2,61 €. Siihenkin riittää toimeentulotuki.

Kuka järkevä ihminen ostaa jotain Rainbow:n vitamiineja? Ei noissa halpismerkeissä mitään tehoa ole. Ja mitähän kaikkea haitallista siihen tuotteeseen on lisätty? Oletan, että jotain on. Jos olen vääräassä, niin joku oikaiskoon.

Vierailija
76/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meneekö ap:llä 500 euroa kuussa ruokaan, kun ei rahaa riitä hammastahnaan ja alusvaatteisiin?

Vierailija
77/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka järkevä ihminen ostaa jotain Rainbow:n vitamiineja? Ei noissa halpismerkeissä mitään tehoa ole. Ja mitähän kaikkea haitallista siihen tuotteeseen on lisätty? Oletan, että jotain on. Jos olen vääräassä, niin joku oikaiskoon.

Nimenomaan järkevät ihmiset. 😀 Ihan samoista lääketehtaista ne tulevat kuin kalliimmatkin. Vai meinaatko että siellä niihin lisätään vielä joku erillinen haitallinen ainesosa? Siis nuohan on joko ksylitolia tai mitä makeutusainetta ovatkaan tai sitten öljyä, johon lisätään pikkutippa öljyä.

Vierailija
78/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun noita tukia aletaan toden teolla leikkaamaan, alkaa sinullakin vihdoin olla motiivi mennä töihin. Sitten on elämä toki rankempaa, mutta ei tarvitse enää pohtia mihin se perustoimeentulotuki riittää.

En ole ap, mutta laskin että mulla tuet pysyy ainakin ensi vuonna suht samana, todennäköisesti jopa nousee hieman.

Vierailija
79/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan järkevät ihmiset. 😀 Ihan samoista lääketehtaista ne tulevat kuin kalliimmatkin. Vai meinaatko että siellä niihin lisätään vielä joku erillinen haitallinen ainesosa? Siis nuohan on joko ksylitolia tai mitä makeutusainetta ovatkaan tai sitten öljyä, johon lisätään pikkutippa öljyä.

Siis pikkutippa öljypohjaista D-vitamiinia.

Vierailija
80/904 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vain taida mennä kaikille perille että moni työtön on ollut töissä ja jäänyt sitten työttömäksi. Eli hän on itse maksanut töissä ollessaan valtiolle siitä että jos työt loppuvat niin hänelle on oikeus perustoimeentuloon. Vain kommunismissa on ihanne täystyöllisyydestä ja kapitalismille täystyöllisyys on kauhistus. Mutta jos ei kykene ymmärtämään niin voivoi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi