Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minne heittää turhat tavarat jos niitä ei jaksa myydä missään?

Vierailija
02.09.2023 |

Esim lasikippoja, koriste-esineitä yms yms. Millä en tee mitään. Pitää päästä eroon koska asun yksiössä

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekajäte. Muuten käy niin että viet ne väkisin jonnekin SPR:ään tms joka joutuu laittamaan ne sekajätteisiin.

Ai laittaako teidän SPR lasitavaran sekajätteisiin? Meillä ne menee myyntiin.

KUKAAN ei osta tai ota ilmaiseksi jonkun vanhan tädin lasikippoja.

Vierailija
22/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluisa kommentti.. Joku voi haluta, on suurimpia valheita mitä suustaan voi päästää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin muuttamassa kronikassa, laitoin paljon tavaroita roskisten päälle ja kun tulin katsomaan puolen tunnin päästä, kaikki oli kadonneet.

Vierailija
24/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa taloyhtiöillä niiden kierrätyspiste (joku voi napata mukaansa) tai kaupan pihassa. Siis ne puhtaimmat ja ei-vaaralliset.

Ei kukaan halua naapureiden roskia kotiinsa. Tiedän kokemuksesta, koska meillä oli pari vuotta yhtiössä kierrätyspiste.

Mummot toivat sinne kaiken pestyistä hillopurkeista roskatason iittalavaaseihin, kirjoihin ja kodinkoneisiin. Kukaan ei tietääkseni koskaan hakenut sieltä mitään pois päin.

Vierailija
25/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin muuttamassa kronikassa, laitoin paljon tavaroita roskisten päälle ja kun tulin katsomaan puolen tunnin päästä, kaikki oli kadonneet.

Joku avulias oli siivonnut päälle unohtuneet roskat sisään roskikseen.

Vierailija
26/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskus/Fida/SPR-Kontti nämä taitaa myös noutaa ilmaiseksi (tai edullisesti) jos on enemmän tavaraa

Vierailija
27/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie laatikossa rappukäytävän ala-aulaan ja laita lappu päälle että saa ottaa.

Saako näin muka tehdä? Meillä ei ainakaan?

Mistä minä tiedän mitä aloittajan taloyhtiössä saa ja ei saa tehdä. Olen vain joskus kuullut joidenkin toimineen näin.

KAIKISSA taloyhtiöissä paloturvallisuusmääräykset kieltävät irtotavaran säilyttämisen porraskäytävässä (joka on myös hätäpoistumistie).

Vierailija
28/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa taloyhtiöillä niiden kierrätyspiste (joku voi napata mukaansa) tai kaupan pihassa. Siis ne puhtaimmat ja ei-vaaralliset.

Olisivat aivan hirveitä romuläjiä. Nytkin on jo ongelmaa luvattomien kasojen kanssa.

Vierailija
29/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lämminvarastossa pöytä, johon naapurit on vieneet tavaroitaan. Sitten ilmoittavat siitä taloyhtiön FB sivuilla ja käyvät parin päivän päästä hakemassa pois, jos ei ole tavara kelvannut. Sen jälkeen kierrätykseen.

Siellä on ollut vaatteita, päiväyksellä kuivaruokaa, kahvia, iittalan kippoa kuppia, Teemaa, astioita yleensä.. palapelejä, lautapelejä, kirjoja yms.

Noin ei tarvii kenenkään kyttäillä kotona ja saavat hakijat rauhassa tutkia ja miettiä, sovittaakin. On siellä kuulemma rahalipaskin ollut, että saa omantunnon mukaan maksaa. Jos esim on nuorten vaatteita, että saa vähän taskurahaa.

Itse en ole tuota vielä käyttänyt hyväkseni, mutta olen ollut iloinen tuosta mahdollisuudesta. Se toimii myös. Ei ole roipetta jäänyt kellarin nurkkiin pyörimään.

Tää on pieni taloyhtiö, että ehkä se mahdollistaa toimivuuden.

Vierailija
30/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehjät käyttökelpoiset siistit tavarat kelpaa kierrätyskeskukseen. Hylätyt heittävät roskiin ihan itse.

Vierailija
31/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parvekkeelta alas?

Vierailija
32/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pk-seudulla, vie Muhokseen.

Kaikki menee käyttöön.

Vierailija
33/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samariaankin saa lahjoittaa, ja yksityiset ostajat ilmoittavat päivälehdissä ostavansa tavaraa.

Helpoin on kierrätyskeskus tai lähin kippari.

Vierailija
34/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku oli laittanut ne sinne roskikseen.

Vierailija
35/35 |
02.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vie laatikossa rappukäytävän ala-aulaan ja laita lappu päälle että saa ottaa.

Terkkuja näille idiooteille, jotka jättävät roskiaan rappuun "saa ottaa"-lapun kanssa:

Paloturvallisuussyistä rappuun ei saa jättää ylimääräistä roinaa.

Eli vie kamasi roskikseen, jos et muuta keksi.

Meillä on talossa samoista pösilöistä variaatioita jotka jättävät "saa ottaa"-kekoja roskakatoksen nurkkaan.

Heillä ei millään mene jakeluun, että jätekuskit a) vievät rojut pois ja b) kaikesta jäteastioiden ulkopuolisesta jätteestä tulee erillinen lisälasku yhtiölle.